Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku tätä hiustenlähtöä

Vierailija
11.05.2018 |

Lohduttakaa nyt joku panikoivaa. Useita kuukausia jo reipasta hiustenlähtöä, labroja otettu ja kaikenlaisia tököttejä kokeiltu, mutta niin vaan lähtee hiukset päästä. Kammottavaa. Onko toivoa, että loppuisi vaan itsellään..?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruukkiko sitten tilaukseen vaan? 😢

Vierailija
2/11 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ferritiini mitattu? Jos on alle 70, kroppa ei toimi normaalisti, ja yks oire on hiustenlähtö.

Muita syitä voi olla mm. kilpirauhasen vajaatoiminta, b-vitamiinien puute ja sinkinpuute.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin käyttää hormoneja, ja kun annoksia muutettiin, lähti varmaan 1/3 hiuksista. Kaikki hormonitason muutokset irrottavat niitä siis. Voi toki olla muitakin syitä. Käytän varmuuden vuoksi yhä Plantur-shampoota ja syön seleeniä ja sinkkiä.

Vierailija
4/11 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloin käyttää hormoneja, ja kun annoksia muutettiin, lähti varmaan 1/3 hiuksista. Kaikki hormonitason muutokset irrottavat niitä siis. Voi toki olla muitakin syitä. Käytän varmuuden vuoksi yhä Plantur-shampoota ja syön seleeniä ja sinkkiä.

Kuinka kauan sulla kesti hiustenlähtö? Ja ilmeisesti olet tykännyt siis tuosta Plantur-shampoosta?

Vierailija
5/11 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteekö hiukset tasaisesti koko päästä?

Vierailija
6/11 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähteekö hiukset tasaisesti koko päästä?

Lähtee. Ap

Vierailija
7/11 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma, vähän ehkä ollut apua Selukos-shampoosta, löytyy apteekista.

Vierailija
8/11 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan sulla kesti hiustenlähtö? Ja ilmeisesti olet tykännyt siis tuosta Plantur-shampoosta?

Varmaan pari kolme kk. Tai ainakin tuntui pitkältä. Lähti kolmasosa hiuksista ja olin ihan epätoivoinen.

Vierailija
9/11 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla stressiä? Mulla lähti rankassa elämänvaiheessa tukkaa paljon. Toi Plantur ei kampaajan eikä myöskään apteekin farmaseutin mukaan auta hiustenlähtöön lainkaan, mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole. Sisältäpäin nämä jutut lähtee. Mulla on auttanut biotiini ihan selvästi, kesti kai jonkun 6-8 viikkoa, että alkoi vaikuttaa. Hiukset on selvästi parempikuntoiset eivätkä lähde enää niin paljon kuin aikaisemmin. Syön tosin myös muita B-vitamiineja ravintolisinä.

Olen saanut myös suosituksia msm-jauheesta, jota saa ainakin Lidlistä. Sekoitetaan lasilliseen vettä, olen jonkun aikaa käyttänyt, en tiedä vaikutuksia vielä. Tätä suositteli myös kampaaja.

Vierailija
10/11 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla stressiä? Mulla lähti rankassa elämänvaiheessa tukkaa paljon. Toi Plantur ei kampaajan eikä myöskään apteekin farmaseutin mukaan auta hiustenlähtöön lainkaan, mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole. Sisältäpäin nämä jutut lähtee. Mulla on auttanut biotiini ihan selvästi, kesti kai jonkun 6-8 viikkoa, että alkoi vaikuttaa. Hiukset on selvästi parempikuntoiset eivätkä lähde enää niin paljon kuin aikaisemmin. Syön tosin myös muita B-vitamiineja ravintolisinä.

Olen saanut myös suosituksia msm-jauheesta, jota saa ainakin Lidlistä. Sekoitetaan lasilliseen vettä, olen jonkun aikaa käyttänyt, en tiedä vaikutuksia vielä. Tätä suositteli myös kampaaja.

On stressiä kyllä, mutta siedettävässä määrin kuitenkin ja ihmettelen kun tämä sulkasato kestää niin kauan. Pian puoli vuotta mennyt.. hiukset aina pidettävä kiinni, kun ahdistaa tuo ohut hiirenhäntä, mikä on jäljellä :( Mutta kiitos biotiinivinkistä, kokeilen sitäkin. Ap

Vierailija
11/11 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkillinen hiustenlähtö voi johtua jostakin 2-3 kuukautta sitten tapahtuneesta järkytyksestä.

Minulla lähti hiukset valtavina tukkoina pian sen jälkeen, kun äitini sai aivoinfarktin. Ainakin puolet hiuksista lähti. Suihkussa oli karmea tunne, kun hiustukot valuivat pitkin selkää...

Myöhemmin hiukset kasvoivat takaisin, ja äitikin parantui infarktistaan.

Toivottavasti sinunkin tukkasi palaa ennalleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi