Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairaana - kumpi kotiin

Vierailija
11.05.2018 |

Pariskunnat, joissa puolisoilla on epäsuhtainen palkka, esim. 70-30% - kumpi teistä jää kotiin, kun lapsi sairastaa? Millä perusteella päätätte, kumman vuoro on jäädä kotiin lapsen kanssa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesta riippuen se jolle se kotiin jääminen on helpompaa. Meillä se usein ollut isä joka pystyy minua (äitiä) paremmin järjestämään työnsä niin että poissaolosta ei aiheudu kohtuutonta haittaa kenellekään. Jos hän ei ole pystynyt asiaa järjestämään vaan on töissä jotakin sellaista jota ei voi siirtää minä olen jäänyt ja työnantaja palkannut sijaisen tilalleni.

Vierailija
22/24 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, jolle se on töiden puolesta helpompaa, palkalla ei vaikutusta. Useimmiten mies jää. Hän on it-ammattilainen, jolla on vapaa etätyömahdollisuus. Helppo jäädä kotiin, palavereihinkin pääsee tarvittaessa Skypellä, jos on jotain todella oleellista. Itse olen tuomari. Istuntopäivinä ei voi olla pois.

Tulipa tuosta mieleen että joskus täytyy lääkärinkin jäädä kotiin syystä tai toisesta ja vaikea suunniteltu leikkaus joudutaan siirtämään.

No juu, toki on mahdollista jäädä pois töistä, saattaisinhan olla itsekin erittäin kipeänä, jolloin olisi pakko. Tarkoitin lähinnä, että jos mitenkään sen voi välttää, niin istuntopäivinä ei voi olla pois, kirjallisten "työpöytäpäivien" kanssa ei ole niin vakavaa. Jos mieskään ei pystyisi istuntopäivänä jäämään kotiin, niin minun vanhempani yleensä pystyvät lapsen silloin hoitamaan, he kun ovat eläkkeellä ja onneksi asuvat lähellä.

t. tuomari

Eikö periaatteessa tuo vapaa pitäisi käyttääkin siihen, että yrittää saada lapselle hoitajan niistä isovanhemmista tai muualta? Sehän on virallisesti vapaata lapsen hoidon järjestämistä varten, mutta kuinka moni tätä edes tietää, saati noudattaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, jolle se on töiden puolesta helpompaa, palkalla ei vaikutusta. Useimmiten mies jää. Hän on it-ammattilainen, jolla on vapaa etätyömahdollisuus. Helppo jäädä kotiin, palavereihinkin pääsee tarvittaessa Skypellä, jos on jotain todella oleellista. Itse olen tuomari. Istuntopäivinä ei voi olla pois.

Tulipa tuosta mieleen että joskus täytyy lääkärinkin jäädä kotiin syystä tai toisesta ja vaikea suunniteltu leikkaus joudutaan siirtämään.

No juu, toki on mahdollista jäädä pois töistä, saattaisinhan olla itsekin erittäin kipeänä, jolloin olisi pakko. Tarkoitin lähinnä, että jos mitenkään sen voi välttää, niin istuntopäivinä ei voi olla pois, kirjallisten "työpöytäpäivien" kanssa ei ole niin vakavaa. Jos mieskään ei pystyisi istuntopäivänä jäämään kotiin, niin minun vanhempani yleensä pystyvät lapsen silloin hoitamaan, he kun ovat eläkkeellä ja onneksi asuvat lähellä.

t. tuomari

Eikö periaatteessa tuo vapaa pitäisi käyttääkin siihen, että yrittää saada lapselle hoitajan niistä isovanhemmista tai muualta? Sehän on virallisesti vapaata lapsen hoidon järjestämistä varten, mutta kuinka moni tätä edes tietää, saati noudattaa?

Tämä on ihan totta. Monelle on kuitenkin vaikea löytää niitä hoitajia lähipiiristä. Esimerkiksi omia vanhempiani pyydän vain edellä mainituissa hätätapauksissa, koska äidilläni on perussairaus, enkä tahdo tartuttaa häneen yhtään turhaa tautia.

t. tuomari (jolla on tänään vapaata, jos joku ihmettelee palstalla pyörimistä)

Vierailija
24/24 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. tuomari

Ei pidä paikkaansa. Vapaa on lapsen hoitamista _tai_ hoidon järjestämistä varten.