Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teillä muilla hetkellistä "masennusta" erittäin väsyneenä?

Vierailija
10.05.2018 |

Saatan päivän olla ihan normaali/iloinen ja täynnä virtaa ja elämää. Kuitenkin usein raskaan päivän jälkeen minua alkaa illan mittaan ikään kuin masentamaan, ja päälle vyöryy kaikenlaisia negatiivisia ajatuksia ja kohtuutonta itsekritiikkiä ja yliajattelua jne. Jos olen vaikka saanut päivän aikana aikaan jotain hauskaa tai vaikka postannut jotain nettiin, saatan alkaa illalla nukkumaan käydessä katumaan sitä. "Pitikin mennä tekemään niin tai sanomaan näin, olikohan se liikaa" mutta nuo ajatukset ovat poissa taas hyvin nukutun yön jälkeen. Mistä tällainen oikein voi johtua? Nuorempana minulla ei ollut vastaavaa, vaan väsyneenäkin olin ihan normaali itseni, vaikka en toki se paras versio itsestäni. Tiedän, että monesta tulee esim. nälkäisenä kärttyinen tai vihainen. Onko muita, jotka vaipuvat epätoivoon ja akuuttiin masennukseen nimenomaan väsyneenä? Onko tämä edes normaalia väsymistä vai meneekö tällaiset oireet jo uupumuksen puolelle? Minusta tuntuu, kuin tarvitsisin aina "täyden akun" eli täydet unet ollakseni oma itseni ja positiivinen. Jos olen tehnyt vahingossa päivän mittaan liikaa ja virta alkaa loppua, on koko ajan vaikeampaa ajatella itsestään ja kyvyistään myönteisesti tai rohkeasti. Minä en väsyneenä tee mitään ns. harkitsematonta, vaan nimenomaan kadun iloisena tehtyjä päätöksiä. Onko tämä jotenkin outoa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan väsyneenä töiden jälkeen itkeä ilman sen kummempaa syytä.

Vierailija
2/7 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saatan väsyneenä töiden jälkeen itkeä ilman sen kummempaa syytä.

Niin tuttua. Onko työssä itsessään mitään vikaa vai nautitko kuitenkin työpäivistä? Meneekö itkuisuus ohi heti kun olet saanut levättyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt vuosikausia kroonisesta univajeesta ja kyllä se vain vaikuttaa henkiseen hyvinvointiin.

Vierailija
4/7 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule

Vierailija
5/7 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos väsymys johtuu univajeesta. Alakuloa ei tule, jos illalla väsyttää ihanan luonnollisesti aktiivisen päivän mutta kuitenkin hyvien yöunien jälkeen. Sen sijaan valvotun yön tai öiden jälkeen voi masentaa aamusta iltaan.

Vierailija
6/7 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tismalleen samoin kuin ap:lla. Eli väsyneenä ”masennun” ja nälkäisenä erittäin kiukkuinen. Mutta verensokerin laskun ja huono univajeen/väsymyksen sietokyky, varmaan vain luontaisia kehon ominaisuuksia, joille itsessään ei voi mitään muuta kuin huolehtia syömisistä ja nukkumisista :/

Vierailija
7/7 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää koittaa nukkua enemmän. <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme