Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viherpeukalot!! Mitäs teillä jo pilkottaa puutarhassa maan alta?? =)

Vierailija
24.04.2006 |

Ja oletteko mitä taimia laittaneet kasvamaan?? Itse laitoin daalian juurakoita sekä basilikaa ruukkuihin ja tänään päivänsineä itämään.. =) Tämä kevät aina jaksaa ihastuttaa minua! Tänään tarkkailin mitä kukkapenkeistä ja pilkottaa ja löysin narsisseja ja tulppaaneja sekä villitulppaaneja ja ainakin pikkusydäntä ja ukonkelloa! =)

Ihana tehdä suunnitelmia kasvimaan suhteen ja miettiä uusia perennoita! Tilasin kaksi kääpiöomenapuuta jotka istutamme kesäkuun alusta!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

krookukset täydessä kukassa.

Eilen laitoin kukkasipuleita maahan (en muista mitä, kun on iso pussi niitä :)

Basilika, persilja ja sitruunamelissa on ikkunalaudalla jo ihan hyvänkokosena

Tomaatintaimet pikkusia.. ja kokeiluna vesimeloni joka noussu kivasti kans.

Vierailija
2/3 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

krookuksia ja narsisseja. Lumikellot kukki jo, kun hanki vähän suli niiden päältä! Istutin viime syksynä yli 400 kukkasipulia (tulppaaneja, narsisseja, laukkoja) + pikkusipulit päälle+ 100 toissasyksyistä narsissia nostaa päätään. Sinikellotkin näkyy jo nousevan lämpimällä paikalla, niitä on joku edellinen omistaja laittanut ja ovat villiintyneet.

Kylvettynä on avomaan tomaatit, päivänsini, kelloköynnös, japaninhumala, kevätesikko ( 10 tainta tuli), ritarinkannus ( sain niitäkin yli 20 tainta, iso säästö kaupan hintoihin verrattuna), palava rakkaus, punapäivänkakkara...kaikkiaan olen kylvänyt yli 30 eri lajia. Kerrostaloasuntomme pursuaa ja mies on kärsivän näköinen ;) Dahliat (12 juurakkoa) ja gladiolukset (200 kpl) on haettu jo kellarista ruukkuihin ja istutettu mökin verannalle vanhoihin lastenammeisiin ulos meno odottamaan. Kuolaten olen lukenut pihakasvihuoneista, mutta vielä en ole tilannut.

Omenapuut ja luumupuut on ostoslistalla myös.

Minä keväthöperö.... :) Mutta mulla on 3000 neliötä tasaista nurmikkoa täytettävänä, edelliset omistajat halusivat pitää pihan kenttänä ja marjapensailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kaikki kevätkukat ole ehtiny vielä heräämään. Varsinkin meidän etupiha on vähän varjossa ja sieltä kukkapenkit on pitempään lumen alla, joten sieltä odotan seuraavaksi innolla, mitä sieltä puskee, kun en kuollaksenikaan muista, mitä kaikkia kevätkukkasipuleita sinne syksyllä kylvin....

Ja edelliselle... Ootko muuten tietoinen, että nuo laukat leviää tuolla kukkapenkissä sitten niin kuin rutto? Eli tekee sitten aivan tautisesti sivusipuleita ja valtaa sitten kyllä koko penkin, jos ei niitä nypi säännöllisesti pois. Mulla kesti kolme vuotta saada kaikki laukat hävitettyä penkistäni, kun joka vuosi vaan löyty uusia sipuleita, vaikka kuinka tarkkaan koitin niitä myllätä pois... =0(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi