Kesällä Albaniaan?
Onko joku teistä käynyt Albanian rantalomakohteissa ,olisi kiva kuulla kokemuksista,kiitos etukäteen.
Kommentit (8)
Kiva , kun vastasit ekana! Minä persaukinen wt olen matkustellut , sen verran , että en ees jaksa ruveta tähän kirjoittelemaan. Mesta kiinnostaa menneisyytensä vuoksi , ei todellakaan tuopin hinta vuoksi.ap
Saranda on varsin kiva rantalomakohde. Kehittyy hurjaa vauhtia ja kunhan Albaniassa ylipäätään saadaan perusinfra kuntoon, niin varmasti turismi lisääntyy. Halpa maa ja ystävällisiä ihmisiä. Lähellä Sarandaa on Butrintin roomalaisaikaisen kaupungin rauniot, joka on Unescon maailmanperintökohde. Käymisen arvoinen paikka sekin.
Oli niin hienoja paikkoja, että haluaisin suojella niitä. Ei saisi turismi pilata.
Sen verran, että vanhemmat ihmiset ei välttämättä osaa kuin albaniaa. Ja ihmetteli.
En lähtisi. Hälytyskellojen olisi syytä soida juuri nyt! Valitse parempi lomakohde.
Kaverini on juuri nyt matkalla siellä. On tullut pari maahan ja sen asukkaisiin ihastunutta viestiä.
Olen matkustellut Albaniassa. Vietin kolme päivää Tiranassa, muistaakseni jonkun viitisen päivää Shkoderissa, käväisin yhdessä vuoristokylässä jonka nimeä en enää muista, ja jossain vanhassa linnassa. Siinä kylässä vietin yhden yön, ja sitten suunnistin rannalle. Velipoj oli paikan nimi. Taisin olla ainoa turisti :) ja kyllä minua pidettiin hyvin! Ystävällisempiä ihmisiä saa hakea. Vieraanvaraista vaikka ovat köyhiä. Ihastuin maahan täysin. Majoitus oli tosi vaatimaton, mutta nautin joka hetkestä.
Kurioositeettina sähköt katkaistiin puolen yön aikaan, jolloin kaikki pimeni. Jopa ravintolat Tiranassa!
Syytä siihen en oikein saanut, jotain että sähkö ostetaan kai Serbiasta ja jotain hankaluutta sen kanssa(?)
Haaveilen matkustaa uudelleen. Ikävä jäi.
Olisi valtavasti kerrottavaa, mutta mene itse! Jos luksusta haet sitä et löydä. Jotain aivan muuta paljon parempaa kyllä!
Täysin alkeellinen maa ja mikä pahinta todella pahasti rikkoo eläinsuojelulakeja. Albanian teurastamot ovat todella kauhistus. Toooodella paljon saavat asioita muuttaa ja kehittyä, että itse sitä kurjuutta ja takapajuisuutta lähtisin ihastelemaan uudelleen.
Se, että ihmiset huonoilla hampailla rahan toivossa harvoille turisteille hymyilevät ei tarkoita yhtään mitään.
No mitä ihmettä, miksi lähteä Euroopan käyhimpään maahan? No siellä voi persaukinen wt tuntea itsensä edes kerran rikkaaksi.