Aargh!! Mitä tehdä miehen kanssa joka...
Inttää AINA vastaan. Oli kyseessä mikä tahansa asia, on periaatteesta oltava eri mieltä. Esimerkkejä tänään vastaanväitetystä asioista: miksei muka voi pestä tummia ja vaaleita vaatteita sekaisin? Ihan hyvin voi pestä. (Miehen mukaan).
Totesin että täällä on tosi pölystä ja pöydillä paljon roskia kun kevätaurinko paljastaa kaiken, mies siihen että ei voi olla kun lauantaina imuroitiin. Kehoutin katsomaan ruokapöytää joka oli eilisen sipsiensyönnin jäljiltä täynnä murusia,mies intti silti että ei voi olla kun on lauantaina imuroitu ja pölyt pyyhitty.
Aloin siivoamaan pöytää ja pyysin jos mies veisi tiskit keittiöön. Nappasi ekan lasin minkä näki (pöydälle jäi kahvikuppeja ja lautanen) ja kysyin että miksei vie kaikkia asioita? Kuulemma "sun yöpöydällä on vesipullo, niin miksei täällä muilla pöydillä voi olla astioita". Eli ei vaan voinut tehdä kuten pyysin, vaan piti keksiä typerä selitys ja syy minusta sille ettei viitsi viedä kaikkia astioita.
Jos mies kysyy neuvoa ruoanlaitossa ja minä neuvon niin 100% varmuudella mies tyrmää neuvoni (olen toiselta ammatiltani kokki). Usein olenkin alkanut vastaamaan että miksi kysyy kun kuitenkin kertoo minun olevan väärässä.
Tähän lisättynä se että mies ei myönnä koskaan IKINÄ KOSKAAN virheitään vaan kaikki on aina muiden vikaa. Jos mies sanoi tulevansa kotiin baarista vaikka klo 02 ja tuleekin 06, on vika kaikissa muissa paitsi miehessä. Jos mies kompuroi portaissa, löytyy vika monen metrin päässä lojuvista lasten leluista, liian liukkaasta lattiasta tms. Alan olla aivan helvetin valmis eroon, en jaksa tätä vääntämistä joka ikinen päivä.
Mistä tällainen käytös oikeasti kumpuaa?!
Kommentit (10)
En osaa sanoa muuta kuin, että tiedän mitä tarkoitat. Meillä tämä kaikkien alojen asiantuntija tulee lisäksi mansplainaamaan ja pätemään, kun teen kotitöitä tai harrastan. Työpaikalleni ukko ei sentään päästä, mutta hirveä marina etäpäivinä. 😁 Yhdessä vaiheessa käskin tehdä itse ja aloin venkoilemaan samalla tavalla, mutta sitten oli paskasta. En vain jaksa erota, kun on muita asioita tärkeämpinä tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa muuta kuin, että tiedän mitä tarkoitat. Meillä tämä kaikkien alojen asiantuntija tulee lisäksi mansplainaamaan ja pätemään, kun teen kotitöitä tai harrastan. Työpaikalleni ukko ei sentään päästä, mutta hirveä marina etäpäivinä. 😁 Yhdessä vaiheessa käskin tehdä itse ja aloin venkoilemaan samalla tavalla, mutta sitten oli paskasta. En vain jaksa erota, kun on muita asioita tärkeämpinä tällä hetkellä.
Joo tämä. Ei ole asiaa jota mies ei osaisi paremmin tai keksisi tavan tehdä sitä järkevämmin. Yleensä miehen "parannusehdotuksia" ovat täysin käyttökelvottomia käytännön tasolla mutta auta armias jos uskallat kritisoida. Ja mies on insinööri. Jos pyydän miestä imuroimaan (vie pari kymmentä minuuttia), tulee siitä puolen päivän projekti jossa parhaassa tapauksessa imurointi jää mutta imurin paikka on vaihdettu keittiön kuiva-aine kaappiin hyllyt poistaen "koska nyt on siivous komerossa paremmin tilaa" (ja kuiva-aineiden säilytys on tosi kätevää esim. Tiskipöydällä.)
Ap
Jopa on hankalaa. Olette molemmat samanlaisia inttäjiä, joita ei edes loppujen lopuksi kiinnosta toisen asia kunhan vain saa oman päänsä pidettyä, todella rasittavia olette siis ulkopuolisen silmin katsottuna. Jos tilanne on noin hankala, niin erotkaa ja pätekää yksinänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tämä. Ei ole asiaa jota mies ei osaisi paremmin tai keksisi tavan tehdä sitä järkevämmin. Yleensä miehen "parannusehdotuksia" ovat täysin käyttökelvottomia käytännön tasolla mutta auta armias jos uskallat kritisoida. Ja mies on insinööri. Jos pyydän miestä imuroimaan (vie pari kymmentä minuuttia), tulee siitä puolen päivän projekti jossa parhaassa tapauksessa imurointi jää mutta imurin paikka on vaihdettu keittiön kuiva-aine kaappiin hyllyt poistaen "koska nyt on siivous komerossa paremmin tilaa" (ja kuiva-aineiden säilytys on tosi kätevää esim. Tiskipöydällä.)
Ap
Onneksi sinä olet täydellinen!!
Vierailija kirjoitti:
Jopa on hankalaa. Olette molemmat samanlaisia inttäjiä, joita ei edes loppujen lopuksi kiinnosta toisen asia kunhan vain saa oman päänsä pidettyä, todella rasittavia olette siis ulkopuolisen silmin katsottuna. Jos tilanne on noin hankala, niin erotkaa ja pätekää yksinänne.
No voihan, menikö näin pahasti tunteisiin
Huomaatko ap,kuinka itse olet samanlainen inttijä ja asioiden pitäisi mennä juuri SINUN tavallasi.
Hyväksyt vain omantapasi tehdä asioita,etkä varmaan edes huomaa,kuinka paljon kokonaisuudessaan miehesi tekee asioita oikein.
Ota enemmän sellainen rakentava tyyli puhutella ja toimia miehesi kanssa,huomaat pian,kuinka miehesi toimiikin mieleiselläsi tavalla.
Kiukkuisella puheensävyllä saa kiukkuisen vastauksen ja ystävällisellä ystävällisen jne..
anna pestä ne pyykit sekaisin. Ei pese toista kertaa, jos omistaa yhtään valkoista vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juuri sama! 😂😂 Pidin tätä jotenkin mieheni kapea-alaisuutena ja oman toiminnanohjauksen puutteina (amis), mutta ilmeisesti on pitkälti luonteen piirre, joka pääsee valloilleen lähinnä kotona, kun töissä ei voi. Mä olen sellainen jalat maassa ja asiat tehdään "oikein" eikä sooloilla.
Jaa, ainakin itse pesen valkoiset t-paidat tumman pyykin seassa ja täysin valkoisina ne tulevat koneesta ulos.
Sanotko oikeasti kehoutin vai oliko tuossa typo?