Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Glorian jutut meikittömistä, naispuolisista julkisuuden henkilöistä

Vierailija
10.05.2018 |

Todella meikittömiä.

Pitääkö nuo meitä ihan idiootteina?

Kohta linkitän.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä näiden juttujen idea on? Saada naiset kulkemaan ulkona ilman meikkiä? Jos, niin miksi näihin ei koskaan oteta totuudenmukaisia kuvia siitä, mitä meikittömyys oikeasti on? Se on laajentuneita ihohuokosia, suonia, arpia, läiskiä, juovia, tummia silmänalusia, möllöttäviä silmiä, olemattomia kulmakarvoja.

Aivan.

Jospa me kuitenkin ihan syystä saamme jatkossa meikata yhtälailla kuin ennenkin.

Ällöttää tämä nykyinen "meikittömyyden" ihannointi mediassa. Filttereillä ja valotuksilla saadaan kevytmeikkiset julkkisnaiset näyttämään hyvältä ja näin tavallinen kaduntallaaja kokee itsensä huonoksi, kun ei halua mennä mukaan "meikittömyys"buumiin.

Tuota, mä kuljen ulkona ihmisten ilmoilla ilman meikkiä. Kuulen usein käyttäväni väsyneeltä (mitä oikeasti kyllä olenkin) eli ainakin tummat silmänaluset löytyy. Lisäksi on ainakin näin aurinkoiseen aikaan kesakoita, punaisia poskia ja melasmaa ylähuulella = viikset. Väritykseni tosin on melko tumma ja hoidan kyllä epäsäännöllisen säännöllisesti ihoani, vaikken meikkaakaan. En kyllä tunne itseäni huonoksi kaduntallaajaksi, ehkä sinun mielestä pitäisi?

Siis täh? Sanoin, että monet varmasti ajattelevat olevansa huonoja ihmisiä kun käyttävät meikkiä tänä "meikittömyyttä" ihannoivana aikakautena.

Niin, eli näin meikittömänä naisena ymmärrän tekstisi niin, että koska lehdissäkään ei käytetä totuuden mukaisia kuvia, niin tavallisella ihmiselläkin pitäisi aina olla huomaamaton meikki kasvoilla. Jos näet jossain naisen ilman meikkiä ja hänellä on kaikki kuvailemasi ulkonäkövirheet, mietitkö mielessäsi miksei hän käytä meikkiä? Susanna Laine - kommentti edellä oli hyvä esimerkki. Heti tartuttiin silmäryppyihin kolmikymppisellä. Nainen on naiselle susi ja moni nainen lisäksi median aivopesemä.

Minä käsitin kommentin niin, että naisille luodaan väärä käsitys siitä, miltä nainen ''meikittömänä'' näyttää --> epärealistiset odotukset ja paineet, kun itse ei näytäkään meikittömänä samalta. Monella meikki korostaa parhaita puolia ja saa näyttämään hyvältä, sen takiahan sitä meikataan, ja on ihan ok meikata, jos siitä tulee hyvä olo.

Vierailija
22/26 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä näiden juttujen idea on? Saada naiset kulkemaan ulkona ilman meikkiä? Jos, niin miksi näihin ei koskaan oteta totuudenmukaisia kuvia siitä, mitä meikittömyys oikeasti on? Se on laajentuneita ihohuokosia, suonia, arpia, läiskiä, juovia, tummia silmänalusia, möllöttäviä silmiä, olemattomia kulmakarvoja.

Aivan.

Jospa me kuitenkin ihan syystä saamme jatkossa meikata yhtälailla kuin ennenkin.

Ällöttää tämä nykyinen "meikittömyyden" ihannointi mediassa. Filttereillä ja valotuksilla saadaan kevytmeikkiset julkkisnaiset näyttämään hyvältä ja näin tavallinen kaduntallaaja kokee itsensä huonoksi, kun ei halua mennä mukaan "meikittömyys"buumiin.

Tuota, mä kuljen ulkona ihmisten ilmoilla ilman meikkiä. Kuulen usein käyttäväni väsyneeltä (mitä oikeasti kyllä olenkin) eli ainakin tummat silmänaluset löytyy. Lisäksi on ainakin näin aurinkoiseen aikaan kesakoita, punaisia poskia ja melasmaa ylähuulella = viikset. Väritykseni tosin on melko tumma ja hoidan kyllä epäsäännöllisen säännöllisesti ihoani, vaikken meikkaakaan. En kyllä tunne itseäni huonoksi kaduntallaajaksi, ehkä sinun mielestä pitäisi?

Siis täh? Sanoin, että monet varmasti ajattelevat olevansa huonoja ihmisiä kun käyttävät meikkiä tänä "meikittömyyttä" ihannoivana aikakautena.

Jos on nii todellisuudesta irti, että rajusti muokattujen kuvien tai blogien valheellisen sisällön takia tuntee itsensä huonoksi, niin kannattaa kasvattaa itselleen itsetunto. Ole koskaan tullut mieleenikään, että pitäisi meikata ollakseen hyväksytty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikittömyys = vaaleampi luomiväri ja poskipuna

Vierailija
24/26 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ihmettelette meikittömyyttä, minä taas sitä, että naamaan pitää tuhrata kaikenmoisia mönjiä jopa roskapussia ulos viedessä, kauppareissusta puhumattakaan. Olen joskus hamassa nuoruudessa omistanut yhden tai kaksi ripsiväriä, yhden luomivärin ja pari kolme huulipunaa. Nekin kuivettuivat lopulta käyttökelvottomiksi. Olin silloin ja olen edelleen sitä mieltä, että meikki kuuluu juhlaan, ei arkeen. Ja kun on jo mummoikäinen, niin ei sitä naamaa tarvitse sutia juhliinkaan, ei se siitä enää parane. Minusta näyttää ihan säälittävältä, kun päälle kahdeksankymppiset mummelit vielä tuhraavat silmiään ripsi- ja luomiväreillä ja kun ne värit eivät enää edes osu ihan kohdalleenkaan. Kyseessä on muutama edelleen julkisuudessa esiintyvä "ikätyttö".

Vierailija
25/26 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.gloria.fi/artikkeli/kauneus/klara-kivilahti-ilman-meikkia-e…

Yllättäen hävisi jutun alta kommenttini, jossa asiallisesti kritisoin tätä juttusarjaa. Siis että miksi uskotellaan näiden kuvien olevan meikittömiä ja luodaan taas uusia ulkonäköpaineita.

Vierailija
26/26 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ihmettelette meikittömyyttä, minä taas sitä, että naamaan pitää tuhrata kaikenmoisia mönjiä jopa roskapussia ulos viedessä, kauppareissusta puhumattakaan. Olen joskus hamassa nuoruudessa omistanut yhden tai kaksi ripsiväriä, yhden luomivärin ja pari kolme huulipunaa. Nekin kuivettuivat lopulta käyttökelvottomiksi. Olin silloin ja olen edelleen sitä mieltä, että meikki kuuluu juhlaan, ei arkeen. Ja kun on jo mummoikäinen, niin ei sitä naamaa tarvitse sutia juhliinkaan, ei se siitä enää parane. Minusta näyttää ihan säälittävältä, kun päälle kahdeksankymppiset mummelit vielä tuhraavat silmiään ripsi- ja luomiväreillä ja kun ne värit eivät enää edes osu ihan kohdalleenkaan. Kyseessä on muutama edelleen julkisuudessa esiintyvä "ikätyttö".

Ei tässä ole oikeaa meikittömyyttä ihmetelty, vaan tätä julkkisten "meikittömyyttä", joka on feikkiä.