Markku 67 ei saa boonusta oluesta
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005674266.html
Markku tarkkaili kolmena päivänä kuittejaan olutostoksista, mm sikspäk saunaa varten.
Tämä artikkeli kuvastaa niin hyvin Suomen alkoholikulttuuria. Ja joku ehdotti viinien ja viinan tuomista ruokakauppoihin...
Kommentit (39)
Ottakaapa huomioon että Markku on Sodankylästä...
Eikös tuo ole ihan ikivanha juttu - tupakasta ja alkoholista ei tule bonuksia. Onhan se tietysti hirveää, jos niitä paljon ostaa ja joutuu pettymään, kun ei bonusta tulekaan...
Markun pitää valittaa EY-tuomioistuimeen. Onhan se kansallinen häpeä, kun tosimiehen peruselintarvikkeesta ei saa poonusta. Onneksi HK:n sinisestä vielä saa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole ihan ikivanha juttu - tupakasta ja alkoholista ei tule bonuksia. Onhan se tietysti hirveää, jos niitä paljon ostaa ja joutuu pettymään, kun ei bonusta tulekaan...
1.3.2018 alkaen ei tule bonusta alkoholista ja tupakka on vanhempi case
Tuliko ennen bonusta? Luulin ettei ole koskaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen perhe hyötyy plussapisteistä oikeasti? Ne tarjoukset on ihan ok joskus, mutta vain kerran olen saanut sen viiden euron setelin....
Siirryin s-ryhmään, helpompi kerryttää bonusta.
Opiskelijan K-plussasta ainakin hyödyn, joka kuukausi tulee 15 € plussarahaa. S-ryhmältä kuussa "bonusta" ehkä joku euro tai kaksi...
Meillä taas S-bonuksista tulee rahaa n.40€/kk. Plussarahaa aina se 5€. Molemmista ketjuista ostetaan yhtä paljon.
Kannattaisi keskittää. Meille tulee n. 100 euroa kuussa boonuksia. :)
Miksiköhän olet saanut miinusta? Onhan se fiksuinta keskittää, jotta saa suurimmat edut, kun hajauttaa ostoksia...
”Yksinäisenä miehenä en ehdi niin paljon olutta juomaan”
Tästä tuli ihan oikeasti surullinen olo. Olen täysin samaa mieltä kuin ap - miten tätä alkoholikulttuuria saataisiin muutettua? Voisiko viinien tuominen kauppaan auttaa tilannetta? En oikein usko.
Kukaan ei tullut Markulle kertomaan muutoksesta. Kannattaisi lehtiä lukea, koska asiasta toitotettu jo pitkään ennen lain voimaantuloa. Niin ja tuo "yksinäisenä miehenä en ehdi niin paljon olutta juomaan" jatkuu niin, että hankkisi sillä [tuloja plussapisteiden muodossa].
Onhan tuo nyt taas yksi ihan typerä houlhoussuomen sääntö. Ihminen joka haluaa juoda alkoholia tai polttaa tupakkaa tekee sitä eikä näillä mielenilmaisulailla ole siihen mitään vaikutusta. Kaipa joku siitäkin kiusasta sai hyvän mielen itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Huvitti kun näin kerran edellä olevan ostavan pelkästään tupakkaa, veti bonuskortin oston yhteydessä 😆😆😆
Tupakasta sai aikanaan - ennen kuin ne menivät ovien taakse piiloon - bonuksia...
Vierailija kirjoitti:
Eipä oluesta ja muista alkoholipitoisia juomista tule bonusta ainakaan osuuskauppa Arinastakaan. Onko osuuskauppojen yhteinen päätös vai lestadiolaisen vahvan vaikutusvallan seurausta?
Ei? Ei ole kauppojen päätös, vaan ihan laki.
Vaikkei nyt yhteiskunnalliset asiat muuten kiinnosta, niin kyllä se nyt kuuluu ihan yleissivistykseen tietää, ettei lakeja kaupassa säädetä tai kukaan muukaan tavallinen tallaaja.
Vierailija kirjoitti:
MIten tämä saattoi tulla Markulle yllätyksenä, kun se kerrottiin jo muistaakseni lokakuussa.
Muistaakseni tämä uutisoitiin joskus yli vuosi sitten, ja luulinkin lain tulevan voimaan alkuvuodesta 2017 tai jtn. Sitten ei asiasta puhuttu mitään, kunnes oluista ei yhtäkkiä saanutkaan enää bonusta. Minä ajattelin, että kyseessä on vain taas yksi Sipilän hallituksen peruttu päätös... Ei silti vaikuta minun elämääni, mutta mahtaako muilla olla lisäsyy hakea kaljat Virosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvitti kun näin kerran edellä olevan ostavan pelkästään tupakkaa, veti bonuskortin oston yhteydessä 😆😆😆
Eipä tommostakaan kaikki tiedä, esim. minä. Tietysti järkeä käyttäen ihan ymmärrettävää, koska savuttomuuteen kannustetaan.
Minä kuulin tästä alkoholisbonuksen loppumisesta ensimmäistä kertaa sattumalta eilen, kun kaupassa joku osti olutta, unohti kortin ja kassa sanoi "ei sillä ole väliä, ei siitä saa enää bonusta"
On väliä, koska tolkista/pullosta saa.
Mikäli olet köyhä opiskelija ja haet sossusta rahaa niin älä tee sitä virhettä, että pyydät s-bonukset tai K-plussat pankkitilillesi. Sosiaalitoimisto laskee ne tuloiksi ja vähentää ne toimeentulotuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen perhe hyötyy plussapisteistä oikeasti? Ne tarjoukset on ihan ok joskus, mutta vain kerran olen saanut sen viiden euron setelin....
Opiskelijan K-plussasta ainakin hyödyn, joka kuukausi tulee 15 € plussarahaa. S-ryhmältä kuussa "bonusta" ehkä joku euro tai kaksi...
Vierailija kirjoitti:
Mikäli olet köyhä opiskelija ja haet sossusta rahaa niin älä tee sitä virhettä, että pyydät s-bonukset tai K-plussat pankkitilillesi. Sosiaalitoimisto laskee ne tuloiksi ja vähentää ne toimeentulotuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 50€ saa tienata ilman vaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt taas yksi ihan typerä houlhoussuomen sääntö. Ihminen joka haluaa juoda alkoholia tai polttaa tupakkaa tekee sitä eikä näillä mielenilmaisulailla ole siihen mitään vaikutusta. Kaipa joku siitäkin kiusasta sai hyvän mielen itselleen.
Eihän kukaan holhoa tai kiellä? Älytöntä edes minään kiusana mokomaa pitää. Jokainen voi ostaa kaljansa ja tupakkansa mistä mielii, sitä ei kukaan holhoa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005674266.html
Markku tarkkaili kolmena päivänä kuittejaan olutostoksista, mm sikspäk saunaa varten.
Tämä artikkeli kuvastaa niin hyvin Suomen alkoholikulttuuria. Ja joku ehdotti viinien ja viinan tuomista ruokakauppoihin...
Tietysti holhous pitää lopettaa ja alkoholi saada ruokakauppoihin muiden elintarvikkeiden rinnalle muun Euroopan tapaan..
Joku kaupan bonuskäytäntö ei siihen vaikuta millään lailla.
Voimia Markulle näinä raskaina aikoina!