Sinkut, käyttekö yksin matkoilla?
Entä festareilla, ulkona syömässä ja leffoissa? Kaikkea muuta olen tehnyt itsekseni, mutta reissut ulkomailla on vielä kokematta lukuunottamatta laivalla siirtymistä paikasta toiseen. Suomessa toki olen matkustellut ja yöpynyt hotelleissa yksin kymmeniä kertoja, mutta tosiaankin tuo ulkomaan matkailu vielä jäänyt itsekseni.
Mitä hyviä ja huonoja puolia on reissuta yksin?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä ollut kumppania. Olen siis käynyt yksin kaupassa, leffassa, lääkärissä, ulkomailla, festareilla, vaeltamassa, autoilemassa, ravintolassa, urheilutapahtumassa, tandempyöräilemässä, hyppimässä narua, sienessä, lenkillä, parisoudussa, nukkumassa, harrastamassa seksiä, häissä, alusvaateostoksilla ja juomassa kuohuviiniä vuoden vaihtuessa.
Pakko mennä yksin. Muuten istuisin vain kotona.
Tandempyöräillyt ja harrastanut seksiä yksin?
Niin. Eikö näitä ikisinkuille sallita?
Eikö tandempyörä olekaan sellainen useampisatulainen? Lasketaanko tässä masturbointi myös seksiksi? Jos on löytänyt jonkun satunnaistoverin näihin harrasteisiin, niin eihän niitä silloin ole tehnyt YKSIN.
Kyllä, normaali tandempyörä. Autossakin on useampi paikka, mutta sitäkin olen ajanut yksin. Halusin kokeilla tandemia, mutta kukaan ei halunnut tandemoida kanssani. Kaksinpyöräilin sitten yksin.
😭😭😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä ollut kumppania. Olen siis käynyt yksin kaupassa, leffassa, lääkärissä, ulkomailla, festareilla, vaeltamassa, autoilemassa, ravintolassa, urheilutapahtumassa, tandempyöräilemässä, hyppimässä narua, sienessä, lenkillä, parisoudussa, nukkumassa, harrastamassa seksiä, häissä, alusvaateostoksilla ja juomassa kuohuviiniä vuoden vaihtuessa.
Niin. Eikö näitä ikisinkuille sallita?
Eikö tandempyörä olekaan sellainen useampisatulainen? Lasketaanko tässä masturbointi myös seksiksi? Jos on löytänyt jonkun satunnaistoverin näihin harrasteisiin, niin eihän niitä silloin ole tehnyt YKSIN.
Kyllä, normaali tandempyörä. Autossakin on useampi paikka, mutta sitäkin olen ajanut yksin. Halusin kokeilla tandemia, mutta kukaan ei halunnut tandemoida kanssani. Kaksinpyöräilin sitten yksin.
😭😭😭
Kyllä, juuri tuollainen ilme mulla oli kun ajoin. Hieman punertavampi ehkä naamasta.
Parikymmentä ulkomaan reissua tehnyt yksin. Kuten muutkin jo kommentoineet, yksin on oma herransa (tai emäntänsä :) ). Omatoimimatkoja, ei paketti. Kun varaa kaiken itse, saa juuri sitä mitä haluaa. Moni täällä kirjoittanut, että yksin ei viitsi käydä matkoilla ulkona syömässä, vaan syövät eväitä: tuota en ymmärrä. Makunsa tietysti kullakin, mutta minua ei haittaa syödä yksin kun kerran matkustankin yksin. Rahani kelpaa siinä missä muidenkin. Varsinkin kun ulkomailla ravintolaruoka on yleensä halvempaa kuin Suomessa.
Toissa vuonna oli ainoa asiakas portugalilaisen rantaravintolan terassilla (off-season). Söin juuri merestä nostettua kalaa ja Atlantin aallot liplattivat jalkojeni juuressa puolen metrin päässä. Aurinko paistoi ulapalla ja tarjoilijat muun työn puutteessa olivat ylitsevuotavan ystävällisiä. Kyllä kelpasi!
Yksin on kiva matkustaa, saa mennä ihan oman mielensä mukaan, oon siis matkustellut yksin vaikka oisin parisuhteessakin. Toki nautin yksinolosta ihan ylipäätään. Leffassa tietysti tulee käytyä yksin, en ymmärrä miksi siellä pitäisi olla seuraa, tarkoitus on kai katsoa leffaa eikä keskustella? Festareilla en käy yksin enkä seurassa, massatapahtumat on kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin kuvainnollisesti sekä kukilla että mehiläisillä on useimmiten kaksi toimivaa kättä ja jos haluaa käyttää apuvälineitä, sellaisiakin on saatavissa sekä tarkoitusta varten valmistettuina tai tilanteen mukaan improvisoituna.
Tandem-pyöräilystä en toki tiedä mitään.
Mutta jos ei halua matkustella yksin, niin on sivusto Matkaseuraa.fi:)
Matkustaessa seuraa kaipaa oikeastaan eniten lentokentillä odottaessa ja pitkillä lennoilla (en osaa nukkua lentokoneessa) - olisi kiva jutella jonkun tutun kanssa. Ruokailut taas ovat helpompia yksikseen, en yleensä ole reissussa kovin nälkäinen, ja kumpaakin/kaikkia miellyttävän paikan löytäminen on viheliäistä puuhaa, muutama kerran on kierrelty toista tuntia enen kuin on päädytty ravintolaan, joka on huono, kallis ja jota kaikki inhoavat tasapuolisesti. Olen huomannut että seuran kanssa matkustaessa on syytä antaa kullekin oma päivä valita diktaattorina ruokapaikat - epätyydyttävän kokemuksenkin kestää paremmin jos ei ole jo valmiiksi väsynyt, kiukkuinen ja hyvin nälkäinen.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin lähden reissuun yksin. Olen perehtynyt Euroopan museoihin ja kulttuurikohteisiin. Uimaranta on ainoa missä kaveri olis kiva mutta uida voin Suomessakin.
En tarvitse mukaan mitään kitisijää. Miesten kanssa aika menee ruoan etsintään.
Toki voi tehdä matkoja myös muiden kanssa, mutta on osattava olla myös yksin, eikä vaan kävellä jonkun perässä loppuelämänsä.
Parhaimmillaan yksinmatkustaen oppii itsenäisyyttä ja neuvokkuutta. Reippaasti vaan matkaan.
Tämä on niin totta. Miehillä tuntuu aina olevan nälkä ja ruokapaikan etsiminen mielessä. Itse pärjäisin hotellinaamiaisella iltaan asti.
Ehdottomasti yksin.Täydellinen tekemisen ja menemisen vapaus.Pari kertaa Thaimaassa käyny ja seuraavaksi jenkkeihin kiertelemään.
Sooloretkiä-/vaelluksia olen tehnyt muutamia. Tunnelma on todella erilainen kuin kaverin tai isomman porukan kanssa, sekä hyvässä että pahassa. Jostain syystä on vaikeampi rentoutua, mutta sitten kun lopulta rentoutuu, pääseekin jotenkin syvemmälle siihen tilaan. Joskus on auttanut se että ihan retken alkupäässä pakottaa itsensä istumaan kannon nokkaan tai kalliolle ja rauhoittuu siinä hyvän tovin. Näin pääsee "sisään maisemaan" ja etenemisestä ei tule niin helposti levotonta kiiruhtamista.
Eurooppalaisista vain espanjalaiset on vittuilleet, jos on muualla tavattu. Ne on aivan laumasieluja.
Jos nyt vanhempana käyn yksin espanjassa ongelmia ei ole, mutta muistan jostain Pariisin retkeilymajasta, kun yöllä tyttö tuli työntekijän kanssa herättämään, että hän haluaisi olla tässä kun kaverit on samassa huoneessa. Tämän tapaista sattui useamminkin. Eivät vaikuta kokonaista ihmisiltä.
Monesti on terveellisempää ostaa jotain mandariineja ja jugurtteja, kuin jotain aamupalan vehnäcroissantia, joten ruokailusta tarvitse tehdä ongelmaa.