Sinkut, käyttekö yksin matkoilla?
Entä festareilla, ulkona syömässä ja leffoissa? Kaikkea muuta olen tehnyt itsekseni, mutta reissut ulkomailla on vielä kokematta lukuunottamatta laivalla siirtymistä paikasta toiseen. Suomessa toki olen matkustellut ja yöpynyt hotelleissa yksin kymmeniä kertoja, mutta tosiaankin tuo ulkomaan matkailu vielä jäänyt itsekseni.
Mitä hyviä ja huonoja puolia on reissuta yksin?
Kommentit (31)
Leffassa oon pari kertaa käynyt yksin, mutta matkoilla en. Kyllä matkailuun omassa mielessäni liittyy niin kovasti se, että voi jakaa niitä juttuja toisen kanssa, yhdessä ihmetellä kulttuurieroja ym. toisen maan ihmeellisyyksiä. Yksin reissatessa pitäis myös itse huolehtia kaikesta, esim. millä kulkuvälineellä hotellille pääsee ja ehtiikö ajoissa lennolle, ja musta se on vähän stressaavaa. Kaksin hauskempaa ja rennompaa :)
Vierailija kirjoitti:
Mä en sinkkuna koskaan käynyt yksin festareilla, ulkona syömässä enkä leffassa. Ulkomailla kävin sitten senkin edestä. Ainakin ns. pakettimatkoilla löytää usein seuraa jo ihan siitä poppoosta jotka samassa hotellissa. Ravintoloista, baareista, rannalta ja retkiltä olen myös löytänyt kivoja tyyppejä. Parasta oli se oman ajankäytön täydellinen hallinta. Saa tulla ja mennä ihan omien mieltymystensä mukaan. Jos olet noviisi ulkomaanmatkustaja niin suosittelen pakettimatkaa johonkin suosittuun kohteeseen esim. Kreikka tai Turkki. Ei siellä kauan yksin tarvitse olla. Bon voyage!
Kiitos vastauksesta. En ole mitään seuraa lähdössä hakemaan, vaan kulkemaan ihan omissa oloissani ja lomailemaan. Ehkä pakettimatka olisikin paras vaihtoehto yksin matkatessa.
Olen matkustanut aiemmin ystävien kanssa ja sitten mieheni ja lasteni kanssa (minä ja lapset). Nyt on sellainen tilanne elämässä, että voin matkailla itsekseni,vaikka alussahan se voi tuntua oudolta juurikin ruokailuitten suhteen ja kulttuureista riippuen nainen yksin saattanee herättää huomiota. ap
Leffassa käyn. Matkustelusta en tykkää edes kumppanin kanssa.
Olen matkaillut paljon yksinäni, jopa vähän epämääräisissä paikoissa läpikulkumatkalla (Intian köyhät alueet yms) ja tuntui että ainoat jotka ihmettelivät yksinäisen naisen reissua olivat muut eurooppalaiset. Toki pysyttelin sisätiloissa pimeän aikaan enkä ihan syrjäkujille lähtenyt, helposti vältti kaikki vaaran paikat.
Syömisten kanssa oli kyllä ongelmia, tuntui oudolta istua yksin pöydässä joten monesti vaan keitin nuudeleita ja kananmunia yms majapaikassa.
Mutta kaikenkaikkiaan mielestäni yksin on parasta reissata, ei tarvitse kysellä keneltäkään mielipidettä tai pitää huolta toisen jaksamisesta ja mielialasta. Eikä ole riskiä että erimielisyyksiä syntyisi.
Kokeile pakettimatkaa johonkin itsellesi mukavalta kuulostavaan kohteeseen.
Minä en ainakaan matkustele/käy missään yksin. Jos kukaan ei lähde kaveriksi, niin en lähde ollenkaan.
-M24
Olin pitkiä aikoja sinkkuna ja olen tehnyt paljon asioita yksin: syönyt ulkona, käynyt leffassa, köynyt baarissa ja matkustellut ympäri Eurooppaa.
Päätin mielummin elää kuin jäädä kotiin suremaan 😊
Leffaan/teatteriin/konserttiin/festareille on helppo mennä yksin ja sen jälkeen vaikka oluelle tai syömään.
Matkoilla olen käynyt sillä tavalla yksin, että en ole tiennyt keitä on lähdössä, siis kaikki muut ovat minulle vieraita mutta on kuitenkin porukka.
Nyt kesällä olen lähdössä yksin joko rantalomalle "pakettimatkalle" tai sitten jollekin järjestetylle bussimatkalle suomessa, esim. yöpymisreissulle johonkin majakkaan tms.
Mun työkaveri on useamman kerran käynyt yksin näillä allinclusive risteilyllä Välimerellä, eri alueilla ja on tykännyt. Maisemat vaihtuu joka päivä.
Olen käynyt yksinkin, parasta on se ettei tarvitse huomioida kenenkään muun odotuksia matkan suhteen. Jos väsyttää, saa nukkua pitkään ja, jos vuokraa auton, ei tarvitse arpoa minne ajetaan, vaan menee sinne minne huvittaa.
Seuraavalle matkalle menen kyllä kaverin kanssa ja onhan siinäkin puolensa, vaikka marginaalisesti ärsyttää pitäytyä hänen varoilleen sopivassa budjetissa.
Olen matkustanut yksin, käynyt syömässä ja leffassa. Yksin matkustaessa parasta on se, että saa tehdä ihan kaiken mielensä mukaan välittämättä muiden tarpeista ja olla tekemättä yhtäkään kompromissia.
Olen ollut yhden reissun eksän kanssa, joka halusi lähinnä kiertää historiallisia nähtävyyksiä ja nähdä joka ikisen kiviröykkiön. Itse olisin halunnut rentoutua altaalla makoillen. Teimme 50:50 molempia, mutta seuraava sinkkulomani tuntui luksukselta, kun sai röhnöttää rantatuolissa aamusta iltaan.
Käyn yksin matkoilla, mutta varmasti tulee tehtyä erilaisia asioita yksin kuin jonkun kanssa. Ja voi olla, että se vaikuttaa kohteen valintaankin. Yksin olen käynyt kaupunkilomilla, toisaalta yhdellä pakettimatkallakin, jolle sai buukattua ohjelmaa.
Käyn yksin myös leffassa ja baarissa.
Yksin en halua käydä konsertissa, festareilla tai paikoissa, joissa on pöytiintarjoilu. Noissa kokee itsensä yksinäiseksi, kaikki muut ovat seurassa tai on vaivaannuttavaa, kun tarjoilija palvelee vain minua. Ulkomaanreissuilla tuleekin syötyä harvoin ulkona.
Olen matkustellut jonkin verran yksin. Parasta on se vapaus tehdä ihan mitä haluaa koko ajan. Omalla kohdalla olen todennut pakettimatkat kivemmaksi vaihtoehdoksi kuin omatoimimatkailu. Valmismatka on jotenkin helpompi ja huolettomampi, ei tarvitse miettiä ja suunnitella kaikkea itse valmiiksi, mutta silti voi perillä tehdä mitä lystää, osallistua retkille ja seikkailla itsekseen.
Ei ole ikinä ollut kumppania. Olen siis käynyt yksin kaupassa, leffassa, lääkärissä, ulkomailla, festareilla, vaeltamassa, autoilemassa, ravintolassa, urheilutapahtumassa, tandempyöräilemässä, hyppimässä narua, sienessä, lenkillä, parisoudussa, nukkumassa, harrastamassa seksiä, häissä, alusvaateostoksilla ja juomassa kuohuviiniä vuoden vaihtuessa.
Pakko mennä yksin. Muuten istuisin vain kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä ollut kumppania. Olen siis käynyt yksin kaupassa, leffassa, lääkärissä, ulkomailla, festareilla, vaeltamassa, autoilemassa, ravintolassa, urheilutapahtumassa, tandempyöräilemässä, hyppimässä narua, sienessä, lenkillä, parisoudussa, nukkumassa, harrastamassa seksiä, häissä, alusvaateostoksilla ja juomassa kuohuviiniä vuoden vaihtuessa.
Tandempyöräillyt ja harrastanut seksiä yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Eikö näitä ikisinkuille sallita?
Todellakin lähden reissuun yksin. Olen perehtynyt Euroopan museoihin ja kulttuurikohteisiin. Uimaranta on ainoa missä kaveri olis kiva mutta uida voin Suomessakin.
En tarvitse mukaan mitään kitisijää. Miesten kanssa aika menee ruoan etsintään.
Toki voi tehdä matkoja myös muiden kanssa, mutta on osattava olla myös yksin, eikä vaan kävellä jonkun perässä loppuelämänsä.
Parhaimmillaan yksinmatkustaen oppii itsenäisyyttä ja neuvokkuutta. Reippaasti vaan matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tandempyörä olekaan sellainen useampisatulainen? Lasketaanko tässä masturbointi myös seksiksi? Jos on löytänyt jonkun satunnaistoverin näihin harrasteisiin, niin eihän niitä silloin ole tehnyt YKSIN.
Mikä ihmeen kysymys tämä oli, matkustan kokoajan yksin, sekä töiden ett lomien takia.....mikään ei ole IHANAMPAA kuin lähteä yksin matkaan.... onneksi kohta pääsee taas kuukaudeksi Italiaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tandempyörä olekaan sellainen useampisatulainen? Lasketaanko tässä masturbointi myös seksiksi? Jos on löytänyt jonkun satunnaistoverin näihin harrasteisiin, niin eihän niitä silloin ole tehnyt YKSIN.
Kyllä, normaali tandempyörä. Autossakin on useampi paikka, mutta sitäkin olen ajanut yksin. Halusin kokeilla tandemia, mutta kukaan ei halunnut tandemoida kanssani. Kaksinpyöräilin sitten yksin.
Mä en sinkkuna koskaan käynyt yksin festareilla, ulkona syömässä enkä leffassa. Ulkomailla kävin sitten senkin edestä. Ainakin ns. pakettimatkoilla löytää usein seuraa jo ihan siitä poppoosta jotka samassa hotellissa. Ravintoloista, baareista, rannalta ja retkiltä olen myös löytänyt kivoja tyyppejä. Parasta oli se oman ajankäytön täydellinen hallinta. Saa tulla ja mennä ihan omien mieltymystensä mukaan. Jos olet noviisi ulkomaanmatkustaja niin suosittelen pakettimatkaa johonkin suosittuun kohteeseen esim. Kreikka tai Turkki. Ei siellä kauan yksin tarvitse olla. Bon voyage!