Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakentajaksi opiskelu vain että voi remontoida oman talon

Vierailija
09.05.2018 |

Onko kukaan harkinnut tätä? Olisihan se yhteiskunnan varojen hyväksikäyttöä jos en alalle varsinaisesti aijo hakeutua. Meillä siis talo pommi eikä kumpikaan osaa rempata, mutta lainaa reilusti eikä oikein varaa työmiehiin, mietin onko ainoa vaihtoehto opiskella, ei sitä amiksen jälkeen vielä ammattilainen olisi, mutta olisi edes jotain mistä lähteä eteenpäin. Olen nyt hoitovapaalla ja mietin jos ottaisi lisää hoitovapaata tai opintovapaata ja toteuttaisi tämän. Onko parempia väyliä opetella remontointia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jos jonkinlaista hevosenkenkäseppää tmv., jotka ovat hankkineet koulutuksensa harrastusmielessä.

Vierailija
2/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo ole turhan pitkä tie? Kannattaisiko mennä töihin ja palkata ammattimies? Et koulun jälkeen kuitenkaan osaa yksin sitä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minulla on työpaikka mihin palaan, mutta rempattavaa paljon tiedossa vuosien päässä. En tiedä miksi ostimme tämän talon, elämän suurin virhe. On totta ettei sitä yksin koulun jälkeen osaa, mutta olisi edes joku pohja. Monet ovat toki itseoppineita remppaihmisiä, mutta se kuulostaa vaikealta kun kokemusta lähinnä maalaamisesta.

Vierailija
4/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja opiskelun alalla tietysti tekstin keikkatöitä omalle alalle, työpaikalle. Tosin voi olla että liian monimutkaista.

Vierailija
5/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja opiskelun alalla tietysti tekstin keikkatöitä omalle alalle, työpaikalle. Tosin voi olla että liian monimutkaista.

Kylläpä tulee kirjoitusvirheitä, eli ohella ja tekisin.

Vierailija
6/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävisit jotain lyhempiä kursseja? Ja katsoisit vaikka Youtube-oppaita. On ehkä vähän liiallista kouluttautua täysin alalle jolle et kuitenkaan pysyvästi aio. On paljon taloremppaajia jotka ovat oppineet tekemällä ja jälki on hyvää. Ei ole rakettitiedettä.

Vierailija
7/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu peri talon ja remppasi lähinnä sisäpintaremonttia, talo on kai aika hyvässä kunnossa noin yleisesti ottaen. Hän kuitenkin haluaisi tehdä kellariin juttuja ym ym ja innostui sitten koko hommasta niin että nyt on amkissa lukemassa rakennusmestariksi.

Vierailija
8/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tulee kirjoitusvirheitä, eli ohella ja tekisin.

Eipä kirjoitusvirheet haittaa. Mieti uudestaan, kannattaako usean vuoden opiskelu. Ja jos kiinnostaa, niin sitten tietenkin kannattaa. Mutta tutkaile jotain lyhyempiä kursseja, jos sellaisia olisi.

Vierailija
9/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkästään omaa taloa ajattelee, niin on se aika iso investointi sekä ajallisesti että taloudellisesti -ja sittnkin teidän pitää ostaa kaikki materiaalit ja tilata sähkö -ja lvi työt joltakulta jolla on niihin luvat.

Siksi ajattlisin,e ttä jos tuollainen tarve ja ilmiselvä kiinnostuskin on, niin kannattaisi sitten harkita kyllä myös alaa laajemmin ammatiksi. Erilaista duuniahan kyllä on.

Vierailija
10/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aikaa ja taloudelliset mahdollisuudet niin miksei. Kursseja yms. vuoden/talven mittaisia. Itse hankin kerran työttömäksi jäätyäni ihan arvalla valitun lisäkoulutuksen enkä ole katunut hetkeäkään.

Vierailija
11/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin minä. Aikuisopintoina, eli näyttötutkintona talonrakennusalan ammatti. Koulusta saa opin ja jopa työkaluja lainaan, työssäoppimisen ja näytöt voi tehdä omaan kotiin. Parhaimmillaan joltain kurssikaverilta puuttuu harjoittelupaikka, jolloin saat myös työkaverin ilmaiseksi kotiin. Tutkinnon saa kasaan reilussa vuodessa.

Minä kyllä myös halusin raksalle ja sinne työllistyinkin, mutta se vuosi koulussa vei kyllä kodin remonttejakin hukeasti eteenpäin.

Vierailija
12/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot veisi varmaan 1,5-2 vuotta, kun taustalla muita tutkintoja. Aikuispuoli kiinnostaisi eniten. Miksipä ei työskentelykin alalla tai amk opinnot myöhemmin. Rakentajien lähtöpalkat vaan huonot, taidan saada hoitajanakin enemmän. Jossain vaiheessa kun lapset isompia, on tarkoitus opiskella kyllä lisää ja varmaan alaa vaihtaa. Lisäksi työn fyysisyys saattaa olla liikaa minulle, tosin kai siinäkin voi erikoistua johonkin kevyempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi