VHH ruokavaliolla syövät - kertokaa hieman ruokailutottumuksistanne ja mitä ruoka-aineita kokemuksenne mukaan tulee välttää
Otsikko. Tiedän että netti on täynnä ohjeita mitä ruoka-aineita välttää jne, mutta haluaisin kuulla ihan palstalaisten omia kokemuksia kuinka ruokavalion aloittaminen vaikutti ja jotain vinkkejä aloittavalle.
Kommentit (6)
Minä menin suoraan ketokarppaukseen, eli ketoosiin.
Päivässä enintään 20 grammaa hiilihydraatteja, ettei ketoosista tipahda pois.
Ruokavalio pääasiassa lihaa, kanaa eri muodoissa, eri juustoja ja kasviksia. Karppifoorumit ovat reseptejä täynnä, karppileivästä ja pizzanpohjasta alkaen.
Alkupäivät oli karmeata, kun sokerin vieroitusoireet jylläsivät päällä ja esim. päätä särki jatkuvasti. Hiilarien kehoon imeyttävät nesteet poistuivat myös samalla, eli paino putosi sitä kautta nopeasti.
Sen jälkeen olo alkoi olemaan virkeämpi ja energisempi kuin koskaan sokeria popsiessa, päivällä ei väsytä eli kaikki torkkuilun tunne häviää, nälän tunnetta ei tule ollenkaan samalla tavalla, niin ja tietenkin rasvan määrä kehossa alkoi putoamaan kuin itsestään.
Ap:lle tärkein vinkki: Perehdy hyvin ennen aloittamista. Aloittajien yleisin virhe on liiallisen proteiinin syönti.
Itsthewoolla on mun mielestä hyvä ruokavalio karpiksi, ja se on ollut noin hoikka jo yli kymmenen vuotta karppaamalla, oli siis ennen yli 100kg.
Jos katsoo sen painonhallintaa ja ulkonäköä, niin itse ainakin ottaisin mallia sen ruokailusta, se on myös yli 35 ja silti tuon näköinen.
Sen instassa on paljon ruokaohjeita ja reseptejä-
toinen kiinnostunut,tietääkö kukaan päivitettyä sivustoa joka kertoisi laajasti mitä ruoka-aineita tulee välttää ja mitä saa syödä? karppi.fi alkaa olla yhä enemmän ja enemmän kuollut kun linkit lakkaa toimimasta.
Vierailija kirjoitti:
toinen kiinnostunut,tietääkö kukaan päivitettyä sivustoa joka kertoisi laajasti mitä ruoka-aineita tulee välttää ja mitä saa syödä? karppi.fi alkaa olla yhä enemmän ja enemmän kuollut kun linkit lakkaa toimimasta.
Ei sellaista sivustoa taida olla. Kyllä se on ihan itse mietittävä syömisensä hiilari/proteiini/rasva suhteissa. Se on niin yksilöllistä, että yleispätevää ohjetta ei voi antaa. Ainoa kaikille käyvä ohje taitaa olla: vähiten hiilareita, seuraavaksi vähiten proteiinia ja eniten rasvaa. Ruoka-aineet valitsee jokainen itse oman makunsa ja halujensa mukaan.
Kannattaa ainakin välttää sokeria ja valkoisia jauhoja (leivät, pastat, leivonnaiset). Ottaa tavaksi katsoa ravintosisällöstä hiilarien määrän ja vähän pitää kirjaa siitä miten paljon vuorokaudessa hiilareita kertyy. Toisilla tavoite on alle 20g/vrk, toisilla 50, joillain 100 etc.
Itse aloitin atkinsin induktiolla niin pääsi ainakin kertaheitolla makeanhimosta eroon.