Allergialääke, joka ei ihan oikeasti väsytä?
Mikäs antihistamiini aiheuttaa teillä vähiten väsymystä? Alkaa turhauttaa, kun vaihtoehtona on toimintakyvyttömäksi tekevät allergiaoireer tai sitten sänkyyn kaatava väsymys...
Kommentit (29)
1 tl kurkumaa ja hörppy vettä. Sitä purskuttelet suussa.
En ole huomannut että Kestine väsyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette käytä kortisonisuihkeita, jos antihistamiinitabletit väsyttävät?
Mä käytän niitäkin.
Desloratadiini ei väsytä yhtään. Pärjään hyvin sillä, Flixonasella ja astmalääkkeillä.
Mua monen mainitsema Aerius (joka taisi olla desloratadiini) väsyttää kyllä sekin aivan tuhottomasti, vaikka ottaisin pelkästään sitä. Joudun tosin miltei aina ottamaan myös silmätippoja (tuotemerkki Zaditen) ja nenäsumutteen (Avamys), ja niidenkin molempien sivuvaikutuksena on väsymys. Kun kaikki kolme laitetaan yhteen, niin koomahan siinä iskee. Yritän nähdä positiivisen kautta; nukun varsinkin stressaantuneena huonosti ja liian vähän, noiden kanssa kyllä nukkuu 10 tuntia, ja syvästi nukkuukin.
En tiedä, miten pärjäisin, jos kyse olisi esimerkiksi siitepölyallergiasta. Olen siis alleginen eläimille, koiralle pahasti ja kissalle jonkin verran, ja joudun ottamaan lääkkeitä vain silloin, kun menen eläintalouteen. Vanhempien luokse mennessä on ihan kivakin rentoutua ja nukkua kellon ympäri. Vähän ikävämpää silloin, kun menen kaverille, kaveri haluaisi valvoa ja istua iltaa, ja itse nuokkuu yhdeksältä.
Suosittelen lämpimästi siedätyshoitoa! Todella iso helpotus, kun ei enää pahempia allergiaoireita eikä tarvetta (väsyttävälle) lääkitykselle. Parantaa merkittävästi elämänlaatua näin keväisin. Ja nykyään siedätyshoito mahdollista tehdä kotona, ei vaadi säännöllisiä käyntejä terveydenhoitajalla.
Vierailija kirjoitti:
Xyzal ei väsytä.
Zyrtec väsyttää niin, että kun erehtyy aamulla ottamaan tabletin, nukkuu iltaan asti.
Mua ei Zyrtec eikä Ataraz (vai mikä se nyt oli) väsyttäneet ollenkaan - oikein odotin sitä.
Söin noita aikoinaan atopiaan.
Vierailija kirjoitti:
Telfast ei väsytä. Sallittu myös lentäjille. Allergia- saattaa itsessään väsyttää. Muista ottaa allergialääkkeet säännöllisesti!
Minä otin tänään ko. tuotetta ja jouduin ottamaan töissä päiväunet, koska meinasin nukahtaa pystyyn noin 3h lääkkeen ottamisen jälkeen. Olen nukkunut edelliset yöt varsin hyvin, joten äkillistä nukkumistarvetta ei mikään muu selitä.
Miksi ette käytä kortisonisuihkeita, jos antihistamiinitabletit väsyttävät?