Mitä liikuntalajia suosittelette rapakuntoiselle lievästi ylipainoiselle?
Raskaana olen vielä pari kuukautta joten kesällä vasta voin aloittaa jonkun harrastuksen.
Ylipainoa oli ennen raskautta muutama kilo ja tuskin sitä kauheasti on raskauden jälkeen enempää.
Mutta kunto on aivan pohjalukemissa joten nollasta aloitetaan.
Mies on jo luvannut että hän kyllä on lasten kanssa illan pari viikossa jotta pääsen jonnekkin. (on siis kyllä muutenkin lasten kanssa, mutta... ymmärrätte varmasti)
Ja niin on aikomus mennäkkin. Ehkä joku jumppa tms. missä voisi ohjaajan opastuksella aloitella liikuntaharrastusta.
Mutta mitä suosittelette?
Kommentit (11)
Liikunnasta pitää tehdä elämäntapa, ei laihis, ja siihen toimii vaan sellainen laji, jota haluat ja jaksat harrastaa vuosia.
Mulle se on spinning, jollekin toiselle kävely, kolmannelle uinti. Mikä on sun lajisi?
Kesällä on niin ihanat säätkin ja siinä saa myös happea ja hyvän mielen. Ja välillä voit ottaa miehen ja vauvankin mukaan.
Reipas ½-1 tunnin kävelylenkki kolmasti viikossa on hyvä aloitus. Pidä alussa välipäivä aina kävelypäivän välissä koska lepokin on tarpeellista.
Jumppa tms. onkin kivempi aloittaa kun jaksaa hieman paremmin.
Jos menet rapakuntoisena jumppaan, niin kynnys lopettaa koko harrastus on korkeampi, joten jonkinlainen peruskunto on hyvä pohja.
Ja sauvakävellessä kannattaa käyttää niitä sauvoja, ei pelkästään roikottaa. Kunnon liikeradat - nih!
oon ite tehnyt noita... ylipainoa kanssa
Treenaa myös yläkroppaa joka tulee olemaan treenin tarpeessa kun imetät ja juokset pienen pyllyä pesemässä. Ei maksa paljoo ja voi harrastaa missä vaan. Suosittelen : )
jos teet oikeen reippaita lenkkejä. Koska lihasten pitää antaa palautua.
Puntillakaan ei saa käydä joka päivä vaan aina pitää olla yksi lepopäivä välissä.
Mutta jos nyt muutaman viikon käyt vaikka joka toinen päivä kävelyllä ja sitten joka päivä, kun kävely ei nyt kuitenkaan ole sellista rehkimistä.
Mutta alottele varovasti ettei tule mitään ikäviä yllätyksiä ja sun kuntoilus loppuu siihen.
ja niveliä rasittamaton muoto. Ei vaikeita koreografioita eikä hyppyjä. Kunto ja lihasvoima kasvavat alussa nopeasti. Suosittelen.
sauvojen hankinnan jälkeen aivan ilmaista
tai ehkä ekoilla kerroilla kantsii mennä autolla... =)
Mutta mulla toimi tuo punttis oikeen hyvin. Ja kävely alkuun ja sitten jos haluut lisää kohottaa kuntoa niin juoksu.