Toimiko naapuri oikein?
Olimme viikonloppuna mieheni kanssa yön pois kotoo, ja 17-vuotias teinimme jäi yksin kotiin. Tällä kertaa kävikin sitten vanhanaikaisesti, että kavereita tuli kylään, ja sitten kavereiden kavereita. Rappukäytävässä oli rampattu puolen yön jälkeen niin paljon, että naapurin pappa oli hermostunut, ja ymmärrän täysin, ihan aiheesta. En siis kiellä, nuoret tekivät ison virheen.
Mutta se tapa miten asia hoidettiin; naapuri huutaa ja möyhkää tälle yhdelle teinille, joka alaovea käy avaamassa. Ei päästä häntä enää meidän asuntoon, koska ei asu täällä. Kävi rinnuksiin kiinni, ja yritti työntää rappuset alas. Alhaalla työnsi ovesta ulos. Toiset nuoret pyytelivät anteeksi, sanoi vain; ettekö muuta osaa hokea.
Ja tämän kaiken naapuri minulle itse kertoi, kun kävin juttusilla, kun nuorilta tämän kuulin. Eli ei ole vain nuorten versio tapahtuneesta. Naapuri kertoi myös, ettei alkoholilla ollut osuutta asiaan, puolin eikä toisin.
Kommentit (12)
Samaa mieltä ykkösen kanssa, fiksu naapuri olisi soittanut poliisit. Mutta toki ymmärrän jollain tasolla niitäkin joilla kiehuu yli eivätkä halua teinirallin takia poliisia vaivata.
Pappa ylitti kansalaiselle kuuluvat valtuudet. Rinnuksiin ei saa käydä kiinni eikä töniä muuten kuin hätävarjeluksi.
Niin, itse olin kanssa sitä mieltä, että olisi soittanut poliisille. Ei siksi soittanut, että poliisiauto talon pihassa pilaa taloyhtiön maineen. Ilmeisesti ottaa mieluummin itselleen taloyhtiön "hullun ukon" maineen. Ap
Ymmärrän tuota naapuria. Voi olla helvetillistä yrittää nukkua kun teinixit hihkuu ja ravaa pitkin poikin rappukäytävässä, ja ovet pitää aina läimäyttää kiinni, niitähän ei voi oikeaoppisesti sulkea.
Väärin se faari silti teki. Ei se teidän talon ovivahti ole. Ei kuulu yksityisen ihmisen oikeuksiin estää muiden kulkua talon rappukäytävässä tuolla tavalla.
Eihän kehenkään käsiks saa käydä, miettikää, jos esim. koulussa opettaja menettäisi noin hermonsa!
Pappa toimi väärin yltyessään väkivaltaiseksi.
Toisaalta kyllä ymmärrän häntä. Mitä nuorisoa tunnen, niin osaavat pitää saatanallista meteliä joukossa liikkuessaan. Kerrostalon rapussa se luonnollisesti kaikuu ja kyllähän tuo vituttaa jos yötä myöten ralli käy.
Olen itsekin kokenut vastaavan.
Naapurissa oli nuorison bileet. Eivät olleet kännissä eivätkä räyhänneet, mutta yleistä meluahan se aiheuttaa kun kymmenkunta ihmistä rahaa pihalla tupakalla jne.
Fiksua porukkaa kuitenkin olivat.
Hauskaahan heillä tuntui olevan, ei siinä mitään mutta ei sitä kovin montaa tuntia jaksa kovaäänistä kikatusta ja naurunremakkaakaan kuunnella.
Ja toisaalta, arvostan sitä että nykynuoriso osaa olla ilman alkoa. Mutta sen olen huomannut että osaavat kyllä osa perseillä huolella ihan selvinpäinkin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Pappa ylitti kansalaiselle kuuluvat valtuudet. Rinnuksiin ei saa käydä kiinni eikä töniä muuten kuin hätävarjeluksi.
Ja tällaisen ajattelun takia nykysukupolvi on täynnä niitä itsekkäitä vellip*rseitä. Isotellaan kyllä koko ajan, mutta sitten ollaan itkemässä kun joku vähän ojentaa.
Eri asia olisi ollut, jos pappa olisi hakenut haulikon ja alkanut sillä uhittelemaan.
Niin, olitte muitten lasten kanssa sillä minilomalla toisessa kaupungissa. Tapahtumarikas viikonloppu!
Minäkin vielä ymmärtäisin sen, että kädestä pitäen talutettais vaikka ulos, tai vähän uhkailis ottamalla rinnuksista kiinni, mutta se, että yritti tönäistä rappusista alas, menee jo yli. Jos se poika ei olisi saanut otettua kaiteesta kiinni, olisi lentänyt takaraivolleen rappusiin. Ja se, että pappa ei edes yrittänyt peitellä sitä, saa ajattelemaan, että hänen mielestä tuo on normaalia käytöstä, ja tarvittaessa jatkaa samalla linjalla. Ap
Väärin toimittu. Normaalit ihmiset hoitavat asiat puhumalla. Pipipää naapuri.
Jos noin todella tapahtui, väärin teki. Erikoiselta kyllä kuulostaa.
No, olisihan hän toki voinut soittaa poliisitkin paikalle hoitamaan homman.