Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesätyö, jossa ei ollenkaan vapaapäiviä

Vierailija
07.05.2018 |

Olisin päässyt, mutta en kyllä aio ottaa vastaan, liian rankkaa. Miten sellaista nyt jaksaa, ettei yhtään vapaapäivää koko kesänä, paitsi juhannus. Nykyään ihan järjenköyhiä työpaikkoja vain tarjolla.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat pitäisi oikeasti laittaa kuriin ja nuhteeseen. Enkä toivo tässä mitään suuria etuja, vaan että kohtuuttomat työehdot täytyisi kitkeä pois ja laittomista työehdoista pitäisi rangaista.

Mitä kohtuuttomia työehtoja on työntekijää kohtaan?

Toiseen suuntaan niitä kyllä on. Jos lainmukaan mennään.

Ne jotka ei näitäkään lakeja noudata eivät muuta tapojaan, vaikka lakkeja kuinka lisättäisiin.

Vierailija
22/30 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei siis saa vapaita viikonloppuja => ei saa vapaita. Maanantainahan ei voi olla vapaapäivää!

Kaupan tätien juttuja lukiessa liittyen aukiolon vapautukseen, niin asia tuntui heidän kannaltaan olevan niin että jos töitä voi olla minäpäivänä tahansa ja mihin kellon aikaan tahanssa, niin se tarkoittaa sitä että ollaan töissä 24/7. Sillä ei ole mitään merkitystä että töitä on kuitenkin enintään 5 päivää ja 40 tuntia viikossa.

Miten niin 5 päivää? Ei ne työt noin jakaudu. Useasti on ollut koko viikon kestäviä työputkia. Tietysti välistä jääneet vapaat pidetään myöhemmin, mutta ei tuo viisi päivää viikossa käytännössä aina toteudu. Harvalla kassalla muuten on 40-tuntinen sopimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos 2 tuntia päivässä tekee töitä.

Vierailija
24/30 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein muuten opiskelijana joka päivä kesällä töitä ilman vapaita yhtenä vuonna. Siivosin kauppaa 2 h/päivä.

Vierailija
25/30 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei siis saa vapaita viikonloppuja => ei saa vapaita. Maanantainahan ei voi olla vapaapäivää!

Lukutaidoton idiootti.

Vierailija
26/30 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein muuten opiskelijana joka päivä kesällä töitä ilman vapaita yhtenä vuonna. Siivosin kauppaa 2 h/päivä.

Minäkin yhtenä kesänä, huoltoaseman aamusiivous. Tunteja en enää muista, 3-4 joka aamu, ehkä...Kuukauden putkeen, ei sekään herkkua ollut.

Vierailija
27/30 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla muuta oikeesti ollutkaan muuta kuin vapaata ;)

Vierailija
28/30 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen epäilys, että kun kyseessä on lyhytkestoinen työrupeama niin kyllä se on ihan lakipykälien mukaan mahdollista teettää tosi paljon ylitöitä.

Lain mukaan 138 tuntia neljän kuukauden aikana. Jos sen jakaa 8 tunnin työpäiviin niin kesässä saa tehdä 17 päivää ylitöitä. Pari kuukautta voi tehdä ylitöitä joka viikonloppu täydet työpäivät.

Kuka hullu sitten tuollaiseen työrupeamaan haluaa suostua on asia erikseen. Itse ainakin haluasin melkoisen korvauksen moisesta rääkistä.

Vierailija
29/30 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylitöitä tehdään viikonloppuna, niin niistähän saa hurjat korvaukset. Minä olen joskus ollut vuokratyöpaikassa missä oli loppuvuodesta kiire ja oli mahdollisuus tehdä viikonloppuna ylitöitä. Lauantaina oltiin 8h ja niistä saatiin 50% ylityökorvaus. Sunnuntaina oltiin sitten pidempään, koko päivän 100% ylityökorvaus, 100% sunnuntailisä ja lisäksi saatiin vielä yhden päivän palkka siitä, että vapaapäivä jäi siltä viikolta pitämättä, olikohan se joku vapaapäivän korvaus. Vaikka olisi tehnyt viikonloppuna vain 8h+8h niin siitä olisi saanut palkkaa 12h+24h=36h - melkein koko viikon palkka yhdestä ylityöviikonlopusta! Toki ahneuksissamme teimme lauantaina 12h :-D

Vierailija
30/30 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toki ahneuksissamme teimme lauantaina 12h :-D"

Ei kun siis sunnuntaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi