Minkä mittainen on sulle matka jonka "minä tuosta kipasen"?
Menet siis vaikka jonnekin tiettyyn paikkaan mutta et tarvitse polkupyörää/autoa tms vaan kävelet omasta halustasi.
Kommentit (17)
S-market tossa n. 300 metrin päässä.
Minä kipaisen jos matkaan kuluu yhteen suuntaan <5min.
Jos menee kauemmin niin minä käyn.
1,5 km on kipaisu mulle, mutta paljon pitempiäkin matkoja kävelen.
1,5km eli toisin sanoen prisma ja lidl. Tosin takaisin tietysti sama matka eli loppujen lopuksi 3km. Kävelen kyllä vapaa-ajallani pidempiäkin matkoja.
Siis mikä helvetin kipasen? Onks toi jotain pöndemurretta?
Vierailija kirjoitti:
Asuin Kainuussa, ja siellä ainakin oli käytössä kipasu.
Siis jos pitää kipasta kaupasta nopeesti jotain niin 500 m. Jos pitää kipasta kylään jonkun luo, niin 3 km.
Kipasen kaupassa jos käyn lähikaupassa, välimatka n.150m. Käyn kaupassa jos meen keskustaan n.2km. Viisi kilometriä on vielä lenkki, mutta sitä pidemmät matkat hoidan autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis pöndepuhetta. Puhukaa saatana suomea!
Hmm. No voisin kipasta tossa K-marketissa, matkaa vajaa 300m. Sen sijaan lähen käymään keskustassa, 1,5km.
En käytä autoa enkä polkupyörää. Kävelen suurimman osan menoistani, joskus käytän metroa tai bussia tai taksia.
Sanoisin, että kipaisussa matkaan ei saa mennä montaakaan minuuttia. Viidessätoista minuutissa pitäisi selvitä takaisin lähtöpaikkaan. Näin ollen lähelläkään olevassa paikassa ei voi kipaista, jos tekeminen siellä kestää kauan. En voi ruokatunnilla kipaista kampaajalla värjäämässä hiuksiani, mutta voin kipaista hakemassa evästä lähikaupasta.
”minä tuossa kipaisen” auto edition eli 5km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis pöndepuhetta. Puhukaa saatana suomea!
Mikä helevatun pönde? Onks toi jotain hiljan maahan integroitujen murretta? Puhupas itse suomea.
1344m