Kahden viikon ikäinen vauva mukaan mökkitalkoisiin
Ottaisitteko kahden viikon ikäisen vauvan mukaan mökin pihatalkoisiin? Mökki on lämmittämätön, ei vettä eikä minkäänlaista huussia tällä hetkellä.
Kommentit (68)
Ottaisin jos se tekisi jotain, esim korjaisi laiturin.
Omasta asenteesta kiinni. Esikoisen kanssa en olisi lähtenyt. Toisen kanssa ei ongelmia, jos omat ”paikat” vaan kunnossa. Varaat tarpeeksi pyllyliinoja tai keität heti kattilallisen vettä niin hyvää tulee.
Tietenkin, kaikki apu on tarpeen. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.
Kaksiviikkoisen kanssa pitäisi kyllä olla muut asiat mielessä kuin mökkitalkoot. Nautihan nyt siitä vanhemmuudesta ja osallistu talkoisiin myöhemmin.
Toinen vaihtoehto on että sinä jäät vauvan kanssa kotiin? Jos näin, niin miettisin siltä kannalta että pystytkö vauvan hoitamisen lisäksi tekemään myös jotain hommia siellä mökillä. Jos et tai panoksesi jäisi pieneksi, niin parempi jättäytyä pois.
Vierailija kirjoitti:
Omasta asenteesta kiinni. Esikoisen kanssa en olisi lähtenyt. Toisen kanssa ei ongelmia, jos omat ”paikat” vaan kunnossa. Varaat tarpeeksi pyllyliinoja tai keität heti kattilallisen vettä niin hyvää tulee.
Mökillä ei ole mahdollisuutta keittää vettä. Minkäänlaista huussiakaan ei tällä hetkellä ole eli puskaan kyykistyminen on aikuisille ainoa keino hoitaa "vessa-asiat". Lähinnä pohdinnassa on se olisiko äidin ja vauvan parempi jäädä kotiin.
Oleellinen kysymys, tai oikeastaan muutama: Joko lapsi on syntynyt? Jos ei ole, onko kyseessä esikoinen? Onko tässä kyseessä nyt se, että sinun pitäisi päättää menosta muutaman viikon päästä ko. talkoisiin? Vastaan sitten, kun olet vastannut näihin kysymyksiin. Niin ja oletko sinä siis lapsen äiti?
Vierailija kirjoitti:
Kaksiviikkoisen kanssa pitäisi kyllä olla muut asiat mielessä kuin mökkitalkoot. Nautihan nyt siitä vanhemmuudesta ja osallistu talkoisiin myöhemmin.
Ei helvetti että minä inhoan tätä äitien syyllistämiskulttuuria, että jopa se että HARKITSEE osallistuvansa mökkitalkoisiin on vauvalta pois ja tuomittavaa.
Jos tahtoisin talkoisiin, menisin kyllä vauvan kanssa. Jos en tahtoisi, olisi vauva varsin hyvä syy jäädä pois.
Itse varmaan kyllä menisin. Pariviikkoinen nukkuu melkein koko ajan. Voisi hyvin olla liinassa ja voisin puuhata mitä siellä nyt sitten puuhataankaan.
Uistinta sillä vois vetää, hyvällä tuurilla sais talkoo porukalle soppakalat.
Lasun paikka, toiset ei vaan ole sopivia äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti että minä inhoan tätä äitien syyllistämiskulttuuria, että jopa se että HARKITSEE osallistuvansa mökkitalkoisiin on vauvalta pois ja tuomittavaa.
Jos äiti on terve ja vauva kanssa, niin vauvahan nukkuu vaunuissa. Mutta jos ei ole huussia, jälkivuodon kanssa on vähän vaikeaa. Sekä jos lapsi ei ole vielä syntynyt, niin ei kannata suunnitella tai luvata yhtään mitään. Nimimerkillä itse en ensimmäisen synnytyksen jälkeen pystynyt kunnolla edes istumaan viiteen viikkoon ja ihan alatiesynnytys oli eikä lapsi nyt hirveän iso, 3700 grammaa mutta mun lantiolle iso.
Niin hämärä aloitus taas. Siis onko lapsi edes syntynyt?
Minut olisi saanut 2 viikkoa synntyksestä vain kilon kappaleina tuollaiselle mökille.
Ei ollut hinkua sen enempää rinta- kuin virtsatietulehduksestakaan.
Itse tiedät parhaiten. Esikoiseni jälkeen ei olisi onnistunut.
Tottakai! Muksulle vaan lapio kouraan ja duuniin.