Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pistän melkee kaikkeen ruokaan wasabia tai shirachaa

Vierailija
06.05.2018 |

Olenko outo :D

Tekeekö joku muu tätä

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hieno ihminen. 4/5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hieno ihminen. 4/5.

Kiitos :D

Vierailija
4/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pöperösi siis maistuu samanlaiselta.

Vierailija
5/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wasabi on OK, ei sovi kaikkeen. Shirachka on liian mietoa. Itse tungen joka ruokaan erilaisia chilejä tai chilikastikkeita, vähän ruuan mukaan. Eli ei - et ole omituinen, vaikka ehkä haluaisit. :D

Vierailija
6/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös suomalaiseen ruokaan?  : X

Vierailija
7/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen tykästynyt shirachaan. Sopiva lisä lähes kaikkeen, mihin tarvitsee vähän ytyä.

Kiinalainen sweet chili sauce on myös tosi hyvää, sitä täytyy vaan hakea vähän kauempaa niin ei tule hirveästi käytettyä.

Kuivattu chili sitten jos aivan kamalan tulista haluaa.

Wasabia syön vaan sushin kanssa.

Vierailija
8/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lähes kaikkeen, hyvää on.

Vierailija
9/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa.

Itse tajusin tänä vuonna että tykkään vahvasta sinapista todella paljon. Tähän asti en koskaan käyttänyt sinappia missään muussa kuin grillimakkaran päällä.

Nyt dippaan siinä pihvit, kanasuikaleet, kaikki mahdollinen. Menee todella hyvällä ruokahalulla alas aina.

Etenkin vahva Dijon.

Vierailija
10/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitetaan muuten Sriracha..  :D Valkosipulisriracha tai srirachamajoneesi sopii kyllä aika moneen.

Vierailija
11/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös olen koukussa srirachaan. Viimeksi söin sitä aamiaismunien päällä. Toinen hyvä on gruusialainen adjika, se, jonka löytää venäläisten säilykkeiden hyllystä.

Vierailija
12/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö muuten sriracha-fanit sen historiaa?

Harmillinen tapaus nimittäin. On alunperin thaimaalainen kastike, mutta Vietnamilaissyntyinen amerikkalainen nappasi reseptin ja ensimmäisenä patentoi sen, koska thaimaalaisilla alkuperäisvalmistajilla ei ollut bisnes-tajua. Vähän kuin McDonaldsin tarina. Nyt tuo tyyppi on miljonääri (David Tran) ja thaimaa ei koskaan saanut mitään siitä. Thaimaassakin sitä myydään kaikkialla tuon jenkkibrändin alla, vaikka on alunperin Thaimaasta!

Vierailija
13/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaista täälläkin. Wasabia en juurikaan, mutta chilikastikkeita mitä milloinkin. Viime aikoina poppamiehen habaneroa ja barbadosta. Srirachaa ja sweet chiliä usein myös.

Vierailija
14/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 12 valehtelee. Srirachaa ei ensinnäkään ole patentoitu (ylläripylläri että jotain maustekastikkeita ei patentoida, mitähän ihmettä), eikä se edes ole tavaramerkki nimenomaan koska David Tran ei niin halunnut. Seurauksena on että Sriracha-nimellä myydään myös ihan muiden valmistamia tuotteita. Eli asia on kaikin puolin juuri päinvastoin.

Vierailija
15/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pilaat kaiken ruokasi?

Vierailija
16/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas laitan melkee kaikkeen wasabiin ja shirachaan vähän ruokaa.

Vierailija
17/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Srirachassa ainakin hitosti suolaa. Mulle tulee siihen niin äkkiä toleranssi ja himo että voin juoda sitä ja laitan ruokaan älyttömästi, mikä ei ole hyväksi juuri sen suolan takia.

Vierailija
18/18 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ käytän srirachaa ketsupin sijaan. Jääkaapin ovesta löytyy 20 erivahvuista chilisoosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä