D-vitamiinista aiheutuvat vauvan vatsavaivat
Meidän vauva saa hirveítä vatsavaivoja ja vatsanväänteitä Jekovitista, Devitolista ja Deetipoista, vaikka yritämme aloittaa varovasti ja annamme vain yhden tipan (Deetippaa useamman). Onko teillä muilla ollut samoja ongelmia? Neuvolassa paasataan vain, että " pitää antaa" , mutta emme millään henno, koska vauva itkee ja vaikeroi kippurassa, kun vatsa tulee kipeäksi. Mitä olette tehneet?
Kommentit (3)
Edellinenkin sai suurinpiirtein 3 kk iästä alkaen ja aikaisemmat lapset suurinpiirtein ohjeen mukaan. Mitään eroja en ole huomannut, kaikki eivät anna niitä ollenkaan, itse olen pyrkinyt aloittamaan heti kun vatsavaivoista ollaan hieman selvemmillä vesillä.
Vauva on 4 viikon ikäinen. Maitohappobakteeritkaan eivät sopineet, olemme yrittäneet 3 erilaista. Huoh. Taitaa olla vauvan vatsa yhtä herkkä kuin äitinsä vatsa. Vähän on kuitenkin epäröivä olo, kun kaikki noiden d-vitamiien puolesta puhuvat, mutta emme niitä pysty(?) antamaan.
Muita ongelmavatsaisen vanhempia?
Eiköhän niiden antoa nyt voi pari viikkoa siirtää jos vatsa kovasti oireilee.
Itse suosittelen teille maitohappobakteerien antoa. Meidän vauvalta loppui ilmavaivat kokonaan kun aloitimme maitohappobakteerit. Kakkakin on kuin samettia vaan! :)