Hän, joka juoruaa muista sinulle, juoruaa sinusta muille...
Tämä pitää todellakin paikkansa. Sen olen oppinut lyhyen elämäni aikana.
En koskaan luota ihmiseen, joka juoruaa toisten asioita!
Miksi jotkut ovat tyhmiä?!
Kommentit (30)
Toisaalta millaista elämä olisi, jos kukaan ei koskaan juoruaisi kenestäkään?
Juoruhan voi olla vain sitä, että kertoo, mitä toiselle kuuluu. Jos esim. kerron, että lapsellani on paha koivuallergia, sekin on juoru. (Tämä oli vain esimerkki.)
Vierailija kirjoitti:
Juoruhan voi olla vain sitä, että kertoo, mitä toiselle kuuluu. Jos esim. kerron, että lapsellani on paha koivuallergia, sekin on juoru. (Tämä oli vain esimerkki.)
Ei juoruaminen ole mielestäni tommosta, vaan juoruaminen on enemmän semmosta kauhistelua ja pahansuopaa huonojen asioiden levittelyä.
Vaikka, "niin, sillä A:llahan menee tosi huonosti, on masennusta, ei aloittanut edes koulua", "B:n exällä oli kondylooma", mun mielestä enemmän tämmösiä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos kertoo että naapurin Lassen kummitädillä on koivuallergia niin miten se mihinkään liittyy. Sun lapses koivuallergia voi olla oikeesti tärkeä tieto jos oon lähdössä hänen kanssa metsäretkelle.
Noh, minua ei juoruilu haittaa, koska puhunhan itsekin toisista.
Kaverini eivät ole keskenään kavereita, joten on ihan kiva kun voi välillä avautua yhdestää toiselle jos jokin vaikka on tympinyt.
Eri asia on jos kaveri kertoo jotain arkaluontoista ja toivoo sen pysyvän salassa, silloin se tietenkin pysyy meidän kahden välisen asiana.
Itsellänikin kokemus, joka opetti kantapään kautta otsikon sanoman.
Siinä on ensimmäisellä kerralla joku mairitteleva juttu, saat olla se uskottu joka kuulee ainoana ihmisenä ne juorut.
Kunnes tajuat että et todellakaan ole se ainoa.
Totta. Työpaikalla on kauhea juoruilija. Hänellä eu kannata kertoa mitään arkaluontoista, kaikki menee eteenpäin. Ei ole oikeastaan pahantahtoinen mutta on niin lörppö ja puhelias että ei osaa pidätellä itseään ja jollakin tavalla sosiaalinen kontrolli puuttuu. Rakastaa puhua myös omista sairauksistaan mutta on hirveää kun raportoi kahvipöydässä työkavereiden gynevaivoista (ja nuo ihmiset jotka hänelle ovat puhuneet eivät varmasti ole itse halunneet asioitaan levittää). Puhun hänelle vain yleistä löpinää uutisista tmv. ja työasioita. MITÄÄN henk koht tällaisille ihmisille ei kannata kertoa.
Joo tiedän. Siksi minulla ei ole paljonkaan kavereita. Juoruaminen on inhimillistä, hyvätkin tyypit voivat juoruta, mutta kun se on vaan niin ällöttävää.
Minä juoruan mielelläni tyhmistä, mutta en puhu teistä kenestäkään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ovat tyhmiä?!
Ei salaisuuksia saa kertoa, mutta mistäs sitten puhuttaisiin jos ei omista ja muiden ihmisten asioista? Säästä? Minua ei haittaa jos minusta puhutaan, sehän on hyvä jos minussa on jotakin kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo tiedän. Siksi minulla ei ole paljonkaan kavereita. Juoruaminen on inhimillistä, hyvätkin tyypit voivat juoruta, mutta kun se on vaan niin ällöttävää.
Juoruaminen on kuin paskantamista. Inhimillistä, mutta julkisesti epäsuotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Noh, minua ei juoruilu haittaa, koska puhunhan itsekin toisista.
Kaverini eivät ole keskenään kavereita, joten on ihan kiva kun voi välillä avautua yhdestää toiselle jos jokin vaikka on tympinyt.
Eri asia on jos kaveri kertoo jotain arkaluontoista ja toivoo sen pysyvän salassa, silloin se tietenkin pysyy meidän kahden välisen asiana.
No joo, tietty itsekin juoruaa, mutta usein tietää sen rajan.
Jos on oikeasti arkaluontoisia asioita, vaikka oma sairaus, josta kerrot ystävällesi, ja kuka tahansa ymmärtäisi, ettei tuollaista asiaa levitetä, ilman että mainitset siitä, kuin joku 15v. teini, että älä kerro eteenpäin. No, tietenkin asia leviää. Hän on myös kova itse juoruamaan minun suuntaani muista ihmisistä vaikka mitä huonoa.
Tietenkin ymmärtää semmoiset "A sanoi B:stä, että on aina kipeä, että näinköhän on, vai ei vaan jaksa nähdä/feidaa", tämmöset on vielä ihan hyväksyttävyyden rajoissa olevaa juoruilua, mutta ei semmoiset, että levitetään toisten ihmisten tosi henkilökohtaisia asioita.
Ihan sama mitä juorutaan. Sitten jos kantautuu jotain väärää korvaani, tiedän mistä lähti liikkeelle ja pääsen avaamaan kitarisani oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ovat tyhmiä?!Ei salaisuuksia saa kertoa, mutta mistäs sitten puhuttaisiin jos ei omista ja muiden ihmisten asioista? Säästä? Minua ei haittaa jos minusta puhutaan, sehän on hyvä jos minussa on jotakin kiinnostavaa.
Taiteesta? Tieteen uusista läpimurroista?Musiikista? Urheilusta? Politiikasta? Ideoista? Uusista kokemuksista? Universumista?
Ovatko kaveripiirisi edesottamukset upeampia kuin nämä asiat?
Mietin tätä just yks päivä ja varmaan usein totta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ovat tyhmiä?!Ei salaisuuksia saa kertoa, mutta mistäs sitten puhuttaisiin jos ei omista ja muiden ihmisten asioista? Säästä? Minua ei haittaa jos minusta puhutaan, sehän on hyvä jos minussa on jotakin kiinnostavaa.
Taiteesta? Tieteen uusista läpimurroista?Musiikista? Urheilusta? Politiikasta? Ideoista? Uusista kokemuksista? Universumista?
No eiiii... ihan liian autistista puhua taiteesta tai tieteestä! Ei tavallista ihmistä kiinnosta nuo. Lapsien kanssa voi pohtia universumia... Urheilusta ja politiikasta voi ohimennen muutamalla lauseella sanoa jotain.
Musiikkia mietin koko ajan, mutten jaksa sillä aiheelle liikaa rasittaa muita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiiii... ihan liian autistista puhua taiteesta tai tieteestä! Ei tavallista ihmistä kiinnosta nuo. Lapsien kanssa voi pohtia universumia... Urheilusta ja politiikasta voi ohimennen muutamalla lauseella sanoa jotain.
Musiikkia mietin koko ajan, mutten jaksa sillä aiheelle liikaa rasittaa muita...
Minun mielestäni taas on jälkeenjäänyttä juoruta, mitä Sanna nyt taas teki eilen tai Juha-Matin uudesta tyttöystävästä.
Paljon autistisempaa, mutta keskinkertaisten ihmisten parissa ihmeen suosittua.
Samoja olen kokenut. Joillekin en enää kerro kuin valikoituja paloja itsestäni. En luota enää.
Ei se ihan noin mene. Minulla on äitini ja mieheni lisäksi vain kaksi luotettavaa ihmistä, joille ”juoruilen”, enkä heidän kenenkään juttuja kertoisi muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni taas on jälkeenjäänyttä juoruta, mitä Sanna nyt taas teki eilen tai Juha-Matin uudesta tyttöystävästä.
Paljon autistisempaa, mutta keskinkertaisten ihmisten parissa ihmeen suosittua.
No kai me sitten ollaan jälkeenjääneitä ja keskinkertaisia. Mutta jalat maassa. Ei ketään kiinnostaisi jos alkaisin puhua taiteesta, eikä kiinnosta itseänikään:D
Olen myös oppinut tämän kantapään kautta, harmi kun pidin tällaista ihmistä parhaana ystävänäni. Olen tosi pettynyt häneen.