Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työn aiheuttama stressi...milloin lääkäriin?

väsynytyömyyrä
05.05.2018 |

Työni on muuttunut erittäin stressaavaksi. Pomo painostaa koko ajan tekemään enemmän ja enemmän. On jo rivien välistä luettavissa, että työsuhdetta ei jatketa jos en paranna tulosta. Lisäksi kun tulostavotteet ovat ihan järjettömät aiheuttaa se virheitä ja tämä taas johtaa siihen, että asiakkaat ovat erittäin kiukkuisia. Pomon jatkuvan vittuilun lisäksi pitää jaksaa kuunnella asiakkaiden raivoamispuheluita. Mulla ei ole vakituista työsuhdetta vaan olen tehnyt määräaikaisuuksia yli 2 vuotta kahdessa eri firmassa. Tämä myös tarkoittaa sitä ettei mulla ole ollut lainkaan lomaa, kun olen työpaikkaa vaihtanut. Mulle on siis tehty 5 uutta määräaikaista työsopimusta. Ennen töiden aloittamista opiskelin 3 vuodessa amk tutkinnon ollen vielä ohella töissä. Viimeksi mulla on ollut pidempi loma (4vk) vuonna 2014.
Viime viikolla sitten töissä jo meinasin ruveta itkemään. Ensin pomo tuli lyttäämään mun työpanoksen kuuntelematta mitä yritin sanoa puolustuksekseni. Ei häntä kiinnosta vaan mun on pakko tehdä lisää. Ellei tulokseni parane en ole tarpeeksi hyvä firmaan. Tämä tuntui ihan helvetin pahalta kun ei saanut puolustautua ja painanut niska limassa duunia. Seuraavana päivänä sitten jouduin soittamaan asiakkaalle, jonka tilaukset kustu kun niin kauheella kiireella niitä on tehty niin sain sellaiset haukut ettei mitään rajaa. Mulla meni asian selvittämiseen puolipäivää. Itkukurkussa yritin tehdä parhaani, jotta asiakkuus säilyisi. Siitä vasta huudot tulisi jos tekemiset johtaisi asiakkuuksien katkeamiseen.
Mun tekisi mieli niin lähteä tuosta firmasta. Mulla olisi nyt kesällä ensimmäinen loma 4 vuoteen, mutta tuntuu kuin elokuuhun olisi vielä aivan liian pitkä aika. Olen aivan loppu suoraan sanottuna. En edes muista koska olen viimeksi jaksanut tehdä mitään tai mennä mihinkään. Viikonloppuisin en lähde baariin tai mihinkään, koska olen niin väsynyt etten jaksa ja jos jaksankin olen sen jälkeen niiin väsynyt, että seuraava viikkon on ihan tuskaa. Mun on niin sanotusti pakko koomailla koko viikonlopun, että jaksan suoriutua seuraavan viikon työstä. Lisäksi työmatkojen takia työhön menee reilusti yli 11h/pv. Tässä kohtaa uuden työn vastaanottaminekin tuntuisi ihan liian raskaalta. Sitten menisi taas vuosi, että olisi lomaa.
Nyt mietin, että pitäisikö tässä mennä lääkäriin? Kirjoittaako lääkäri tälläisiin perusteisiin sairaslomaa? Unilääkkeitä joudun syömään nukkumisen vuoksi. Pelkään, että joku päivä saan töissä jonkun ahdistus/itku -kohtauksen. Nyt on semmonen olo, että jos nyt tulee vielä jotain niin kamelin selkä katkeaa. Miten teillä muilla kun työt painaa liikaa ja tuntuu, että voimat on jo loppuneet. Vähän sekava teksti, mutta kai siitä pointtini ilmenee.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lääkäriin hakemaan saikkua ennen kuin palat niin loppuun, ettei sinusta ole mihinkään työhön! Ja etsi uusi työpaikka. Et varmasti saa sellaista palkkaa, joka kompensoi noin kamalaa työtä?

Vierailija
2/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sun palkka on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kusipääpomo. Heti lääkäriin, ennen kuin stressi pahenee. Ja pidä se loma! Äläkä paina sitä duunia enää niska limassa. Ja asiakkaiden kommentit jätät omaan arvoonsa. Et voi kumartaa joka suuntaan pyllistämättä itsellesi. Nykyäaikana pitää olla terveesti itsekäs. Ei liikaa eikä liian vähän. Pidä puolesi.

Vierailija
4/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Täytynee varmaan varata se aika lääkärille jo vaikka maanantaiksi ja alkaa katsomaan muita duuneja kunhan jaksaa. Tosin pakko nyt varmaan olis saada pidettyä jotain lomaa, ennen kuin pää poksahtaa. Olet tässä vuosia yrittänyt opetella jättämään näitä asioita omaan arvoonsa, mutta kun on se tunnollinen työntekijä, enkä oikein osaa muuttuakkaan. Luonne ku on mikä on. Ensimmäisessä firmassa missä tein vähän saman tyyppistä työtä oli paljon mukavampaa, harmi kun firma lopetti ja ajauduin nykyiseen. 

Vierailija
5/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan se palkka ei todellakaan kompensoi tuota työtä. Mun palkka nousi 70e työpaikan vaihdoksessa ja työn määrä tuplaantui, että silleen. Saan nettona huomat 1600e/kk.

Vierailija
6/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600 euron nettopalkan takia en uhraisi terveyttäni. Mars lääkäriin. Ei varmasti helppoa, koska varmasti ihan viimeiseen asti haluaisit selvitä hommasta, mutta tuossa ei ole enää järkeä.

Vierailija
7/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tekisi mitään tuon palkan eteen. 

Vierailija
8/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lääkäriin ja saikkua. Nyt nollaat tuon tilanteen ja olet terveellä tavalla itsekäs. Olen kokenut ihan saman! Voimia sinulle!

Vierailija
9/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan kaveriltani, joka on vakuutusneuvojana eräässä isossa firmassa. Tsemppiä ja jaksamista :/

Vierailija
10/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sillä firmalla muutoin menee?

Vierailija
11/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän työelämä altistaa loppuunpalamiselle. Yksin ihminen tekee noin 2-5 ihmisen työt eikä lisää tekijöitä rekrytoida.

Vierailija
12/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sillä firmalla muutoin menee?

Strategisuus ja ohjaus niin ne ovat nyt ainakin kaksi selkeästi keskeistä ja tärkeää asiaa joita tulisi miettiä motivoinnin, aktiivisuuden, jaksamisen ja mielekkyyden kannalta.

Vierailija
13/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän työelämä altistaa loppuunpalamiselle. Yksin ihminen tekee noin 2-5 ihmisen työt eikä lisää tekijöitä rekrytoida.

Varmaan internet, logistiikka ja yrittäminen ovat se tulevaisuuden sanat. Muutoinhan se on vähän puhpahpelistäpois.

Vierailija
14/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot pomolle, että "kuules, mitäs jos haistaisit pitkän paskan".

Vierailija
15/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan internet, logistiikka ja yrittäminen ovat se tulevaisuuden sanat. Muutoinhan se on vähän puhpahpelistäpois.

Itse uskon joukkoälyn voimaan.

Vierailija
16/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyteen mars. Ja sitten kannattaa suostua kun ehdottavat työterveysneuvottelua. Työnantaja tai esimies ottaa vakavasti sen neuvottelun suositukset vaikkei pelkkää työntekijää uskoisikaan.

Vierailija
17/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta toki myös se että minusta se paikallinen aspekti tulisi jollain tavalla nostaa esille ja tehdä elinvoimaiseksi.

Vierailija
18/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta toki myös se että minusta se paikallinen aspekti tulisi jollain tavalla nostaa esille ja tehdä elinvoimaiseksi.

Kun ne työpaikat ei synny itsestään.

Vierailija
19/20 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla savolaisessa firmassa töissä?

Vierailija
20/20 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on maanantaiksi aika lääkärille, saa nähdä mitä sanoo.  Firmalla menee varmaan ihan ok. Kilpailu on kovaa ja sen takia edellinen työpaikka meni kun eivät pystyneet vastaamaan kilpailuun. Oli ilmeisesti työntekijöillä liian leppoista, jonka vuoksi tulos oli se, että firma ei enää kannattanut. 

Mielestäni tämä menee kyllä niin väärin, että ihmisiä on työttömänä ja toiset raataa itsensä sairaaksi. Munkin töistä riittäisi hyvin kahdelle, mutta kun työkustannuksista leikataan aina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan