Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä puhuu minulle tuntemattomien ihmisten asioista, menehdyn..!

Vierailija
05.05.2018 |

En tunne heitä, en tule tuntemaankaan ja unohdan heidän nimensä heti jutun loputtua, mutta miten jaksaa kuunnella aina niitä juttuja ventovieraista? Meillä on aina paljon todella puhuttavaa muutenkin, mutta ystävälläni on kova tarve kertoa jotain jymyjuttuja ihmisistä, joita en tunne. "Ootahan, kun saat kuulla, mitä meidän työpaikan Lissun naapurille tapahtui!" Ja kun tapaamme, yritän estää häntä kertomasta, mutta se on mahdotonta. Lissun naapurin jutut kerrotaan, Lissun tyttären outo anoppi, toisen työkaverin Marjan miehen siskon naapurin riitaisa avioero. Tässä kohtaa tekee mieli jo valua sohvapöydän alle uupuneena. Onko teillä tällaisia kavereita, jotka eivät osaa yhtään arvioida juttujensa kiinnostavuutta? Ja muutenkaan sitä, mikä on soveliasta juoruta eteenpäin...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla enkä ole enää vuosiin kertonut itsestäni mitään hyvääpäiväätä tarkempaa, sillä hän kertoisi sen eteenpäin kiinnostipa se ketään tai ei. 

Vierailija
2/10 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon suoraan, että ymmärräthän etten tunne noita ihmisiä, eikä minua tuntemattomien ihmisten asiat kiinnosta. Tuskin häntäkään minun tuttavieni. Touhuun pitää tehdä heti aluksi stoppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne heitä, en tule tuntemaankaan ja unohdan heidän nimensä heti jutun loputtua, mutta miten jaksaa kuunnella aina niitä juttuja ventovieraista? Meillä on aina paljon todella puhuttavaa muutenkin, mutta ystävälläni on kova tarve kertoa jotain jymyjuttuja ihmisistä, joita en tunne. "Ootahan, kun saat kuulla, mitä meidän työpaikan Lissun naapurille tapahtui!" Ja kun tapaamme, yritän estää häntä kertomasta, mutta se on mahdotonta. Lissun naapurin jutut kerrotaan, Lissun tyttären outo anoppi, toisen työkaverin Marjan miehen siskon naapurin riitaisa avioero. Tässä kohtaa tekee mieli jo valua sohvapöydän alle uupuneena. Onko teillä tällaisia kavereita, jotka eivät osaa yhtään arvioida juttujensa kiinnostavuutta? Ja muutenkaan sitä, mikä on soveliasta juoruta eteenpäin...

Herrajumala, sulla on kaverina mun mies 😮

Eli joo, tunnen tälläisen ihmisen, ja se on rasittavaa!

Mutta selkeästi eintarkoita pahaa, se vaan ei tajua ettei ihmisiä kiinnosta ihan ulkopuolisten ihmisten asiat

Vierailija
4/10 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös tällainen ystävä. Säälittävintä ja järkyttävintä on että ne jutut ovat hänen elämänsä sisältö tai ainakin jännittävintä mitä hän voi kertoa koska hän on niitä ihmisiä joille itselleen ei koskaan tapahdu mitään. Yksin elelee, käy töissä, kaupassa, katsoo telkkaria, käy lenkillä. Voin hyvin kuvitella että ne tutun tutut tuovat hänen elämäänsä edes jotain väriä ja kiehtovuutta. Monesti tekisi mieli sanoa että ei kiinnosta yhtään täysin tuntemattomat tyypit mutta sitten hänellä ei olisi paljoa sanottavaa ja puhuisimme vain minun asioistani. Yritän esittää kiinnostunutta ja huudahtelen että voi kauheaa, hyvänen aika jne. Tätä on kestänyt jo vuosikausia ja moni niistä vieraista ihmisistä on jopa kuollutkin. Juoru-näkökulma ei haittaa, en tule koskaan tapaamaan niitä ihmisiä eikä ole mitään pointtia kertoa niitä juttuja kellekään, koska ketään ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
5/10 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on tuollainen :-(

Vierailija
6/10 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Vähän sellainen tunne, että vetääkö sitten omasta elämästäni samanlaisia skandaalijuoruja muille. Kertoi kuka syö masennuslääkkeitä, ja kuka on parisuhteessan ihastunut muihin ja milloin mitäkin. Olisi ymmärtänyt, jos olisi aidosti huolissaan ja halunnut päästä avautumaan mutta ei hän näihin juttuihin enää  palannut, kun seuraavalla kerralla oli jo eri juorut. 

Vierailija
7/10 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen ystävä löytyy täältäkin! Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan. Pohdin kyllä aina mitähän mahtaa minusta kertoa muille vastaavasti.

Vierailija
8/10 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi. Tuntien selvitykset ihmisistä, joiden talon ohi on kymmenen vuotta sitten ajanut tai sitten ei edes sitä. Äärimmäisen uuvuttavaa hymyillä pingottuneesti ja hymistellä. Samanlainen on eräs vanhempi sukulainen, jolla se kyllä selvästi johtuu yksinäisyydestä ja talon muiden asukkaiden tarkkailusta päivän ainoana tapahtumana. Ihan kuin itse olisi raskaan työviikon jälkeen valmis vastaanottamaan mitään naapurin Tertun lapsen poikaystävän ongelmia.

Vierailija
9/10 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tuotahan "sosiaalinen kanssakäyminen" useimmiten on: joko juoruamista tai sitten muiden ulkonäön kommentoimista. Kumma juttu että viihdyn paremmin yksin.

Vierailija
10/10 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on tuollainen. On kertonut kaikenlaista mulle ihan vieraista ihmisistä, esim. hänen työkaverinsa (jota en ole koskaan tavannut) miehen masennuksesta ja sen vaikutuksesta perheeseen. Ja myös sellaisista henkilöistä jotka tunnen etäisesti tai läheisesti, niin todella henkilökohtaisia asioita joita kyseinen tyyppi ei varmasti oo käskenyt kertoa mulle tai ylipäätään kenellekään, mm. sukupuolitauteja...... Ei mua myöskään hirveän paljoa kiinnosta että mitä hänen työkaverin poika (jonka kanssa oon leikkinyt lapsena joskus harvakseltaan mutta ei oo ainakaan 20 vuoteen ollut mitään yhteyttä) opiskelee tai miten eivät tyttöystävänsä kanssa jaksa hoitaa koiraansa ja tyrkkäävät sitä yhtä mittaa muiden hoidettavaksi. Äiti on myös levitellyt mun asiat aina ihan vapaasti, niinpä en kerro hänelle mitään mitä en halua julkiseksi tiedoksi.