Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskaus olla oireeton plussaamiseen asti?

05.05.2018 |

Kuukautiset pitäisi alkaa viikon päästä tai sitten odotettu, toivottu raskaus. Ekan kerran mittaillut aamulämpöjä, jotka ovatkin yli asteen koholla normaalista, ovulaation jälkeen. Ei mitään muita oireita.Muutama kipeä vihlonta vasemmalla vatsassa ja pari päivää sitten kirkkaan valkoista vuotoa. Toivon ja rukoilen, että olisi raskaana, eikä jouduttaisi hoitoihin. Nyt yhdynnät ajoittuivat ns kohdilleen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, tulikin tänne "isolle palstalle" mutta täällä varmaan on tietäjiä myös? Ap

Vierailija
2/20 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli ensimmäiset 12 vko niin oireeton etten tiennyt olevani raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten väliin jäämisestä vasta olen edes epäillyt olevani raskaana.

Vierailija
4/20 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla osasin epäillä jo ennen plussaa.

En osaa sanoa mitään erityisiä oireita, mutta olo oli jotenkin "erilainen", alavatsa ikäänkuin turvonnut vaikka päällepäin ei mitään huomannut. Myös rinnoissa alkoi tuntua arkuutta.

Yksilöllistä tämäkin.

Vierailija
5/20 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään oireita. Ekasta tuli jotain etomisen tunteita rv 7-8 ja tokasta vain kasvava vatsa oli merkki raskaudesta. Niin ja tietysti menkat jäi pois. Ei tarvita ihmeellisiä oireita raskauteen. Raskausoireet vaihtelevat yksilöllisesti erittäin paljon. Toinen hädin tuskii pysyy toimintakykyisenä, kun toinen ei taas huomaa tuskin mitään erilaista raskauden aikana.

Vierailija
6/20 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Kyllä jännittää. Lämmöt ovat siis pysyneet koholla. Nyt on kohta 10 päivää ovulaatiosta ja kuukautiset pitäis alkaa ensi viikonloppuna. Miten paljon tuohon voi luottaa merkkinä raskaudesta, että lämmöt ovat koholla? Ihan pientä vitivalkoista vuotoa... Odottavan ja toivovan aika on tosiaan pitkä.  

Vierailija
7/20 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi olla. Mulla on ollut 2 raskautta ja nyt kolmas vkolla 12 alusta loppuun lähes oireettomia, ja varsinkaan ennen plussaa ei voinut kyllä päätellä mitään mistään (tai no rinnat olivat kipeät, kun tyypillisesti kipu loppui pari päivää ennen menkkoja).

Vierailija
8/20 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut oireeton/vähä oireiden koko tämän alluraskauden. Jos en olisi käynyt ultrassa niin vaikea olisi uskoa että olisin raskaana.

Hei te ketkä olitte rv 12 asti oireettomia nii mitkä ne oireet sitten tuon jälkeen oli?

Vierailija
9/20 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/20 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut oireeton/vähä oireiden koko tämän alluraskauden. Jos en olisi käynyt ultrassa niin vaikea olisi uskoa että olisin raskaana.

Hei te ketkä olitte rv 12 asti oireettomia nii mitkä ne oireet sitten tuon jälkeen oli?

Minulla ei ekassa raskaudessa ollut oireita ennen eikä jälkeen vko 12, kahdessa seuraavassa lievää väsymystä ja kuvotusta n. viikoilla 7-11, sen jälkeen ei mitään.

Vierailija
11/20 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä stressaa, helpottaa kummasti

Vierailija
12/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, tosi hyvä neuvo APlle....

Vierailija
13/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut jaksaa seurailla jotain lämpöjä jne. Ei ne mitään kerro. Kuset tikkuun sitten kun on sen aika. Jos olet malttamaton niin teet herkän pari päivää ennen menkkojen alkamista.

Vierailija
14/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla oireeton. Itse tajusin olevani raskaana vasta, kun kuukautisia ei kuulunut ja minulla ne ovat olleet hyvin säännölliset. Olimme yrittäneet lasta 2v. En ollut uskoa olevani raskaana edes silloin, kun tein testin! Olin ihan hassuna ilosta, silti se tuntui ihan käsittämättömältä! Vasta jälkikäteen ymmärsin, että kovat vatsakivut 2 viikkoa edellisistä kuukautisista johtuivat varmasti sikiön kiinnittymisestä kohtuun.

Vierailija
15/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaushormonia alkaa olla veressä kunnollinen määrä vasta sitten, kun raskaustestin voi tehdä. Eli kyllä, voi olla oireeton plussaamiseen asti ja itse asiassa yleensä onkin. Se mitä moni tuntee, on kiinnittymiskipu. Minullakin kiinnittymiskipu oli sen verran voimakasta, että en saanut nukuttua. Puolisen tuntia ehkä kesti. Kemiallisessa raskaudessa kivut sen sijaan olivat minulla lähes olemattomia, jotain pikkunippailuja.

Vierailija
16/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulit raskaaksi jos vain pussaamiseen asti etenitte?

Vierailija
17/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 14 ja 15, teillähän on siis kummallakin ollut oireita, kovia varsakipuja!?

Vierailija
18/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäiset raskausoireet oli ennakoivat supistukset 24 vkolta lähtien. Ei mitään muita oireita kuin vatsan kasvu. Toki tiesin vkolta 6 olevani raskaana

Kiinnittymiskivusta ei ollut edes tietoa kun mä noi 4 lastani sain.

Vierailija
19/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 14 ja 15, teillähän on siis kummallakin ollut oireita, kovia varsakipuja!?

15 vastaa: kyllä, noikin voivat toki olla yksilöllisiä kuten joku jo totesikin, ettei hänellä ollut. Itse en sinänsä lukisi kiinnittymiskipuja vielä raskausoireeksi, vaan ennemminkin raskautumisoireeksi. :) Kun se kipu voi siis liittyä siihen, että se hedelmöittynyt alkio yrittää kiinnittyä, mutta onnistumisesta ei ole takeita. Ja siitä on vielä matkaa siihen, kun raskaustestin voi tehdä. Vasta sitten kun raskaustestin voi tehdä, voi luottaa siihen, että raskaus on alkanut. Ja siinä vaiheessa vasta se raskaushormonipitoisuus veressä alkaa olla riittävästi koholla, että varsinaisia raskausoireita alkaisi enemmän olla. :)

Vierailija
20/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys olisikin pitänyt olla, että onko ketään, jolla ei ole ollut mitään raskautumisoireista, ja on silti tehnyt plussan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä