Miehen exä.
Ollaan oltu yhdessä nyt vuosi. Tavattiin kun mies oli eroamassa exästään. Exä on nyt koko yhdessä oloajan piinannut ja vainonnut meitä. Väittää, että rikoin heidän suhteensa. Heillä on yksi lapsi, jonka suhteen exä on tehnyt totaalikiellon minun suuntaa. En saa tavata lasta. Exä uhkailee miestä lapsen menetyksellä, jos tapaan lapsen. Aiomme muuttaa miehen kanssa yhteen ensi kuussa ja kihlat suunnitteilla. Miehen ja lapsen tapaamisista tulee hankalia exän takia, kun ei hyväksy yhteenmuuttoa.
Onko jollain kokemusta tällaisesta tilanteesta? Mitä me voimme tehdä? Eroaminen exää miellyttääkseemme ei ole vaihtoehto.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Näinköhän olikaan eroamassa, kunhan selitteli ja valkopesi tekemisiään. Älä ainakaan lasta mokomalle tee, olet pian kohta samassa tilanteessa kun uusi tulee paikallesi ja mies sille selittää, että oltiin jo eroamassa... Vainoaminen toki on väärin, ja siihen pitäisi saada virkavallalta apua. Omille kintuilleenhan se eksä kusee, jos kieltää mieheltä lapsen näkemisen - joutuu sitten yksin hoitamaan sen.
Mies kärsii noista uhkailusta, kun vaikuttaa minusta hyvältä isältä. Huolehtii lapsestaan. Lapselle exä on ilmeisesti minua haukkunut mitä olen mieheltä kuullut.
AP
Millä tavalla exä on piinannut ja vainonnut? (muuten kuin kieltämällä ettet saa lasta tavata. )Kuinka vanha tuo lapsi on?
"Tavattiin kun mies oli eroamassa exästään." tarkoittaa ilmeisestikin sitä että he olivat vielä yhdessä kun mies alkoi sun kanssa jo jotakin. Ei lapsensa äitiä pitäisi kohdella noin jos haluaa että asiat hoituu tulevaisuudessa kivasti. Eli tod.näk.miehen moka ja hänen pitäisi koittaa korjata asia. Miehen pitäisi panostaa nyt välien selvittämiseen lapsen äidin kanssa, ihan nöyrällä mielellä. Koska exä on noin loukattu, vihainen ja häneen sattuu vielä, niin todennäköisesti mies on kohdellut häntä huonosti. Syitä ja seurauksia.
Vuosi on muuten lyhyt aika ja voisitte edetä lapsen takia rauhallisemmassa tahdissa ja koittaa selvittää ensin menneet asiat paremmalle tolalle. Lapsen etu kuitenkin on tärkein.
Vasta vuosi yhdessä ja jo kihlat suunnitteilla? Turhan nopeaa toimintaa.
Ei eksä voi estää tapaamisia mitenkään, varsinkaan jos heillä on yhteishuoltajuus ja sinä olet miehen avopuoliso pian.
Mies voi mennä kyllä exän kanssa lastenvalvojalle sopimaan asioista ja rajoista, joista exän on pidettävä kiinni ja lopetettava vainoaminen.
Hankalempi juttu onkin sitten jos mies on ollut vastuuton ja luopunut huoltajuudestaan ja eksä on yh...voi pomputella tapaamiseten yms kanssa oman mielen mukaan.
En todellakaan antaisi lapsen tutustua uuteen puolisoineen nopeasti, monesti se uusi suhde on "laastari".
Vierailija kirjoitti:
Vasta vuosi yhdessä ja jo kihlat suunnitteilla? Turhan nopeaa toimintaa.
Meistä tuo ei ole nopeaa toimintaa. Muutamme yhteen ja menemme kihloihin lähikuukausina. Naimisiin menoa tykkäämme muutamalla vuodella. Tunnemme olevamme toistemme sielunkumppanit.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla exä on piinannut ja vainonnut? (muuten kuin kieltämällä ettet saa lasta tavata. )Kuinka vanha tuo lapsi on?
"Tavattiin kun mies oli eroamassa exästään." tarkoittaa ilmeisestikin sitä että he olivat vielä yhdessä kun mies alkoi sun kanssa jo jotakin. Ei lapsensa äitiä pitäisi kohdella noin jos haluaa että asiat hoituu tulevaisuudessa kivasti. Eli tod.näk.miehen moka ja hänen pitäisi koittaa korjata asia. Miehen pitäisi panostaa nyt välien selvittämiseen lapsen äidin kanssa, ihan nöyrällä mielellä. Koska exä on noin loukattu, vihainen ja häneen sattuu vielä, niin todennäköisesti mies on kohdellut häntä huonosti. Syitä ja seurauksia.
Vuosi on muuten lyhyt aika ja voisitte edetä lapsen takia rauhallisemmassa tahdissa ja koittaa selvittää ensin menneet asiat paremmalle tolalle. Lapsen etu kuitenkin on tärkein.
Exä on Kainut minun sosiaalisen median profiilit ja häiriköinyt. Olen estänyt moneen kertaan. Soittelee miehelle milläkin tekosyyllä. Tekee tapaamisista lapsen kanssa hankalia. Puhuu lapselle pahaa meistä. Lapsi on nyt 6-vuotias.
Minä en tarkalleen tiedä mikä heidän tilanteensa oli kun me aloimme olemaan yhdessä. Mitä olen kuullut niin ero oli ollut jo pidempään vireillä ja mies oli jo muuttanut omaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan antaisi lapsen tutustua uuteen puolisoineen nopeasti, monesti se uusi suhde on "laastari".
Ei taida yli vuoden kestänyt suhde jossa muutetaan yhteen enää laastari. 🤔 Taitaa koskea vain naisia tää, että nopeasti hynttyyt yhteen uuden siipan kanssa. Mutta Miehelle kiukutellaan uudesta naisesta pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei eksä voi estää tapaamisia mitenkään, varsinkaan jos heillä on yhteishuoltajuus ja sinä olet miehen avopuoliso pian.
Mies voi mennä kyllä exän kanssa lastenvalvojalle sopimaan asioista ja rajoista, joista exän on pidettävä kiinni ja lopetettava vainoaminen.
Hankalempi juttu onkin sitten jos mies on ollut vastuuton ja luopunut huoltajuudestaan ja eksä on yh...voi pomputella tapaamiseten yms kanssa oman mielen mukaan.
Huoltajuus ja tapaamisoikeus on kaksi eri asiaa, eivät liity toisiinsa.
Näinköhän olikaan eroamassa, kunhan selitteli ja valkopesi tekemisiään. Älä ainakaan lasta mokomalle tee, olet pian kohta samassa tilanteessa kun uusi tulee paikallesi ja mies sille selittää, että oltiin jo eroamassa... Vainoaminen toki on väärin, ja siihen pitäisi saada virkavallalta apua. Omille kintuilleenhan se eksä kusee, jos kieltää mieheltä lapsen näkemisen - joutuu sitten yksin hoitamaan sen.