palaa käpy tuon työkaverin kanssa, jolle kaikki muu on tärkeämpää kuin työ
Pakko avautua johonkin!
Tehdään työtä, jossa tarvii myös käyttää vähän lihasvoimaa. Ei jatkuvasti, mutta siis pitää välillä nostaa joku laatikko johonkin tms.
Mun työkaveri on aktiivinen henkilö - paitsi töissä. Kaikki vapaa-ajat remuaa mökillä tai kotona, remppaa kavereiden projekteissa, urheilee,... säästelee itseään sitten töissä tyyliin "en voi nyt nostaa tätä tai mennä ulos kun sataa, viikonloppuna on sitätätätaituota suunnitelmissa, en voi loukkaantua/sairastua" ja mun pitää hoitaa kaikki nämä hänen hyvinvoinnilleen vaaralliset hommat.
Itseään teloo kyllä usein vapaa-ajallaan, milloin on nilkka nyrjähtänyt kun yritti uutta ennätystä tai olkapää sökönä kun ponnisteli kaverin mökkityömaalla yli omien voimiensa ja kykyjensä. Ja taas minä hoidan ne hänen hommansa, kun hän ei ole täysin työkykyinen. Migreeni iskee usein, ihan suoraan saattaa kertoa, että viikoloppu meni niin vähillä unilla ja syöden mitä sattuu, että siksi se migreenikin taas pamahti (maanantaina) päälle.
Eikö mikään laki sano, että pitäisi yrittää pitää itsensä työkuntoisena, jos haluaa työpaikan pitää? Tuolle työkaverille kaikki muu kuin työ on tärkeää ja työaikana sitten voi levätä ja toipua vapaa-ajan rasituksista. En jaksa...