Henkilökortti tai passi päivässä?
Onko mahdollista? Ymmärtäisin näin poliisien sivuilta, mutta epäilyttää kannattaako edes yrittää vai haudata matkahaaveet. Kellään kokemusta? Jos haen huomenna passia sähköisesti pikana tai henkilökorttia niin saanko sen maanantaina varmasti?
Viroon olisi äkkimatka. :/
Kommentit (4)
Viroon nyt pääsee milloin tahansa, toisin kuin johonkin eksoottiseen kaukokohteeseen. Lykkää reissua ja hanki "oikea" passi tuon hintavan expressin sijasta? Eikös se ole väliaikainen ratkaisu.
Viro kirjoitti:
Onko mahdollista? Ymmärtäisin näin poliisien sivuilta, mutta epäilyttää kannattaako edes yrittää vai haudata matkahaaveet. Kellään kokemusta? Jos haen huomenna passia sähköisesti pikana tai henkilökorttia niin saanko sen maanantaina varmasti?
Viroon olisi äkkimatka. :/
Pikapassin pitäisi kyllä onnistua.
Itse kävin tosiaan asemalla (oli tilanne jossa oli pakko käydä näyttämässä naamaa), olin tiskillä jotain 8:10 ja taisi siltikin olla parissa päivässä toimitettu.
-1
Mä olen saanut normaalin passin vuorokaudessa. Tai vuorokausi siitä kun kävin antamassa sähköisen allekirjoituksen. Sähköinen hakemus oli tietenkin tehtynä ja ajan varasin aamuun. Seuraavana aamuna tuli viesti, että passi noudettavissa lähipostissa. Ei siis ollut ruuhkaa ja virkailijakin osasi sanoa, että tosi nopeasti tulee.
Eli ne pika/Express passit onnistuu varmasti, koska niissähän siitä nopeasta palvelusta maksetaan.
Poliisiasemalle heti kun aukeaa, kannattaa oikeastaan mennä aiemmin että ehdit ensimmäisten joukossa hakemaan vuoronumeron, ja tosiaan se Express-passi.
Itse hain pikapassin (eli hieman pidempi aika toimitukselle), viime vuonna ja olisin tarvittaessa saanut ilmeisesti express-passinkin, mutta ei ollut tarvetta.