Miksi se lapsi on pakko tehdä, jos sen kanssa Ei edes halua olla?
Olen työskennellyt vuosia yksityisenä lastenhoitajana (kokoaikainen 40-50h/vko/perhe).
Ja ainoa asia mikä minua ihmetyttää ja järkyttää on se kuinka vähän nämä vanhemmat haluavat viettää aikaa lastensa kanssa. Ei kaikki tietenkään ole samanalaisia, mutta aivan liian moni.
Monissa perheissä minä työskentelen sen 8 tuntia joka arkipäivä, ja vanhempien työpäivät ovat monesti lyhyempiä tai he työskentelevät hieman eri aikaan, silti he eivät halua työpäivänsä jälkeen heti olla lastensa kanssa vaan tarvitsevat omaa aikaansa vielä sen 30min-3 tuntia ennen kuin saan palauttaa lapset. Ja siis päivittäin, eikä vain silloin tällöin (esim Oman harrastuksen tmv takia).
Lomilla ollessaan vanhemmat käyvät yksin tai keskenään ulkomailla tai muuten vain oleilevat viikonkin kotona eivätkä halua sitäkään aikaa käyttää lastensa kanssa, vaan minä hoidan lapset tällöinkin.
Minun lisäkseni perheissä on muitakin lastenvahteja tai sukulaisia hoitamassa säännöllisesti lapsia, jotta vanhemmat saavat levätä.
Miksi se lapsi on pakko tehdä jos sen kanssa Ei edes haluta olla? Kuitenkin se lapsi rakastaa vanhempiaan yli kaiken ja haluaisi olla perheensä kanssa eikä jatkuvasti hoidossa muilla.
Rakastan työtäni, mutta aion lopettaa nämä työt, koska en vain kestä katsella tätä menoa enää, kun tuntuu että perhe perheeltä tilanne vain pahenee.
Kommentit (3)
Jos ne haluaa vain hankkia uusia veronmaksajia ja luoda työpaikkoja. Joku sen sinunkin palkkasi maksaa. Tuolla toisessa ketjussa ehdotettiin, että lapsettomien eläkkeitä leikattaisiin; siinäpä vasta syntyisi lapsia vanhemmille, jotka niitä ei halua.
Itse olen lapseton, koska tiedän millaista lasten kanssa on. Äitini perhepäivähoitaja ja meillä oli joka päivä ne vieraat lapset kotona. Ei kiitos samaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Sen huomaa vasta sitten, kun se lapsi on syntynyt. Ei sitä etukäteen tajua mitä paskaa se on.
Nykyaikana nainen voi itse päättää haluaako lapsia vai ei. Nykyaikana on enemmän tietoa tavallisen ihmisen ulottuvilla kuin koskaan ennen. Jos kaikesta huolimatta päättää uuden ihmisen tuoda tähän maailmaan, siitä on huolehdittava mahdollisimman hyvin, sillä kukaan ei pyydä saada syntyä, äiti tekee päätöksen.
Älkää hankkiko lapsia jos ette niiden hoitamiseen ja kasvatukseen ole kykeneviä. On ihan ok olla lapseton.
Sen huomaa vasta sitten, kun se lapsi on syntynyt. Ei sitä etukäteen tajua mitä paskaa se on.