Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ergonominen, laadukas reppu 1. luokkalaiselle

Vierailija
02.05.2018 |

Suositelkaa laadukkaita ergonomisia koulureppumalleja tulevalle 1. luokalaiselle.

Fjällrävenin Räven (ei Kånken) reppu todettu liian isoksi.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa kiva antaa ykkösluokkalaisen valita jostain retkirepuista... Itse olisin vihannut sellaista. itselleni oli tärkeää saada hieno reppu, se oli kouluun menon kohokohta.

Ostettiin muistaakseni prismasta, se oli vaaleanpunainen jossa oli glitterisiä sydämiä. Ja ei ikinä ollut ongelmaa kantaa sitä tai kipuja.

Vierailija
22/72 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas -repulle ääni täältäkin. Meillä meni pojalla ekasta kolmanteen ja neloselle poika halusi jo uuden. Reppu oli vielä hyvässä kunnossa silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on itse asiassa samsoniten läppärilaukku. Mukavan pehmustettu.

Olisiko siinä joku darth vader -kuvio, niin poikakin on tykännyt.

On osoittautunut kestäväksi, ei ole tarvinnut ostaa reppua per vuosi. Ja luokan naulakossa erottuu reppuna, joka on parhaiten säilyttänyt ryhtinsä/muotonsa.

TT

P.s. itse en ollenkaan pidä kertakäyttöisyydestä, siksi tuo reppu on kyllä ollut hyvä hankinta, vaikka taisi maksaa tuplat market-reppuihin verrattuna.

Vierailija
24/72 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin näin jo teinien äitinä, että on tosi tärkeä juttu, että se lapsi tykkää itse siitä ekasta koulurepusta ja saa ihan aidosti valita sen.

Ekaluokkalaisen reppu harvoin painaa kauhean paljon, mutta sitäkin isompi juttu henkisesti on mennä kouluun ja käydä ostamassa ja valitsemassa se oma eka reppu. En lainkaan sano, etteikö se voisi ilman muuta olla joku noista täälläkin mainituista olisi just se lapsenkin suosikki, mutta ei kannata tyrmätä sitä prinsessareppuakaan, jos se on just se, minkä lapsi haluaa. 

Sitten kun sitä kannettavaa alkaa oikeasti olemaan enemmän, on sillä jo paljonkin merkistystä millainen se reppu on kantaa.

En todellakaan sano, että kaikkien pitää haluta joku Salama McQueen reppu, mutta antakaa sen lapsen valinnalle kuitenkin tilaa. 

Vierailija
25/72 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haltin retkireppu ollut hyvä meidän ekaluokkalaisella. Koko on tavallista vähän pienempi, istuu hyvin myös olalle ja on paljon lokeroita, avainnauhan saa kiinni sisälle lenkkiin yms. Ostettiin ihan Prismasta, löytyi retkitarvikkeiden vierestä ei siis koulureppujen rivistä ja hinta puolet halvempi!

Meilläkin Haltin reppu oli hyvä, kunnes vetoketju hajosi 1,5 vuoden käytön jälkeen. Luin netistä sitten ja aika paljon haukuttiin Haltin laatua, itse en ainakaan ollut tyytyväinen. En halua ostaa joka vuosi uutta reppua.

Vierailija
26/72 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat itse valinneet reppunsa. Itse niitä kantavatkin. Ja haluavat hienon, ei mitään retkireppuja, vaikka tietävätkin, että voisivat olla papempia. Pitää olla hyvännäköinen. Niinhän me aikuisetkin toimimme. Nyt on vasta toukokuu, uusia reppuja tulee vasta syksyllä.

Vierailija
27/72 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdella kolmesta on ollut ekaluokan reppuina Jack Wolfskinin Berkeley S -reput.

Yksi halusi välttämättä Haglöfsin repun. Mielestäni JW on parempi, lokeroita useampia, tukevat hihnat lantiolla ja rinnalla, kun taas haglöfsin repusta puuttui lantiovyö.

Hyviä tukevia reppuja, eikä mitään järkkyjä printtikuoseja!

Vierailija
28/72 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Itse menisin varmaan jonnekin retki- tai urheilukauppaan katsomaan reppuja.

Hankala suositella ergonomisesti hyvää reppua, kun sen löytää lähinnä vain sovittamalla. Ollaan kaikki kuitenkin vähän eri mallisia, mitä kehon mittasuhteisiin tulee.

Noissa retkikaupoissa (esim. Scandinavian Outdoor, Partioaitta...) reppuja on mahdollista sovittaa painojen kanssa, eli saa oikeasti sen tuntuman reppuun.

Näissä liikkeissä on myös niitä, joissa on kiinteät heijastimet, syksyllä ja talvella on ekaluokkalaiselle pimeitä aamuja ja repun heijastimet ovat aina päällimmäisinä. Meillä heijastimet olivat yksi pääkriteeri, kun reppuja on lapsille ostettu.

Vierailija
29/72 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Itse menisin varmaan jonnekin retki- tai urheilukauppaan katsomaan reppuja.

Hankala suositella ergonomisesti hyvää reppua, kun sen löytää lähinnä vain sovittamalla. Ollaan kaikki kuitenkin vähän eri mallisia, mitä kehon mittasuhteisiin tulee.

Noissa retkikaupoissa (esim. Scandinavian Outdoor, Partioaitta...) reppuja on mahdollista sovittaa painojen kanssa, eli saa oikeasti sen tuntuman reppuun.

Näissä liikkeissä on myös niitä, joissa on kiinteät heijastimet, syksyllä ja talvella on ekaluokkalaiselle pimeitä aamuja ja repun heijastimet ovat aina päällimmäisinä. Meillä heijastimet olivat yksi pääkriteeri, kun reppuja on lapsille ostettu.

Niin, ekaluokkalaisia kaikille ostettiin Lego-reput, jotka olivat käytössä kolme vuotta ja hyväkuntoisina möin kirpparilla eteenpäin.

Vierailija
30/72 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella näyttää olevan liian iso reppu. Ergonomisuys on silloin ihan väärä. Sellainen reppu voi aiheuttaa haittaa selälle. Repun pitää olla lapsen selälle mitoitettu. Se on asua numero yksi. Kaikki muut on makuasioista.

Vierailija
31/72 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toys r us ja tuotemerkki Alpine.

Vierailija
32/72 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa kiva antaa ykkösluokkalaisen valita jostain retkirepuista... Itse olisin vihannut sellaista. itselleni oli tärkeää saada hieno reppu, se oli kouluun menon kohokohta.

Ostettiin muistaakseni prismasta, se oli vaaleanpunainen jossa oli glitterisiä sydämiä. Ja ei ikinä ollut ongelmaa kantaa sitä tai kipuja.

Sitävarten se Frozen reppu ostettiin eskariin ja samalla mentiin ekaluokka, sitten onkin jo hyvä perustella järkireppu ergonomialla ja maailmalta niitä löytää värissä kuin värissä. Lapsi valitkoon penaaliin ja t-paitaan suosikkihahmonsa, niillä ei ole vaikutusta terveyteen.

Vierailija
33/72 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan armeijan ylijäämä reppu. Kestää koko elämän!

Vierailija
34/72 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kånken

Ei Kånken ole mikään reppu, vain olkahihnoilla varustettu kassi. Hyviä merkkejä Osprey, Deuter, Haglöfs, Haltikin - ja halpiksista Retki.

Hohhoi. Kånken on reppu ja kaikki sitä sellaisena käyttää. On myös aivan loistava reppu, oma on kestänyt 15 vuotta päivittäistä käyttöä ilman minkäänlaista kremppaa.

Vierailija
35/72 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapset enää valitse itse reppujaan? Voi harmi, se oli kohokohta, kun sai itse valita jonkun ihanan pinkin prinsessarepun.

Vierailija
36/72 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipastuotteen Reipasreppu, meillä kestänyt jo 4 vuotta täysin ehjänä. Myös Lego-reppu kesti hyvin 7 vuotta koulureppuna ja edelleenkin kunnossa. Molokidsillä on vähän pienempiä reppuja, joihin kuitenkin mahtuu isommatkin kouluvihot. Kannattaa antaa lapsen vaikuttaa repun ulkonäköön, kaikilla näilläkin merkeillä on monennäköisiä reppuja.

Vierailija
37/72 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla on ollut nyt eskari ja ekaluokan dakinen reppu, pienempi malli, mutta ei mikään kerhoreppu. Ihan sattumalta laukkukaupasta löytyi, kun reppua aikoinaan etsimme. Pienikokoisella lapsella ollut ihan täydellinen, kun ei roiku polvissa. On myös hyvä kantaa. Miinuksena toki, että liikuntapäivinä pitää ottaa toinen kassi, johon liiksavaatteet sitten laitetaan. Nyt kun lapsi on kasvanut, niin tokaluokalle varmasti ostamme jo "normaalikokoisen" repun. Mutta tämä dakine on siis ihan ehjä ja uudenveroinen edelleen. Jää varmaan minulle työkassiksi, tai nuoremmalle päiväkotirepuksi.

Vierailija
38/72 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin itse urheilukauppoja. Hinta-laatusuhde hyvä. Nyt ostin ekaluokkalaisen ihan perus aikuisten pienehkön (eli lapselle hyvä) Adidaksen repun joka on paitsi lapsen mielestä hieno myös tosi mukava kantaa.

Vierailija
39/72 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskainen kånken on aina kuuminta hottia.

Vierailija
40/72 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipling

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän