Onko ihan hullua jättää ehkäisy jo pois?
Ikää kohta 46-vuotta ja tuntuu, etttä mitä enemmän tietoa hankkii, niin sitä varmempi alan olemaan, että jätän ehkäisyn pois. Raskauden mahdollisuus on enää niin olematon, että lottovoittokin on varmaan todennäköisempi.
Mitä mieltä oot ja milloin itse oot jättänyt ehkäisyn pois kokonaan?
Kommentit (14)
Olen 54-v enkä ole jättänyt ehkäisyä vielä pois. Seksiä on usein enkä ole ollenkaan vakuuttunut siitä, etteikö vahinko voisi käydä ja se olisi kaikin puolin katastrofi.
Jos oot valmis lapsen pitämään tai aborttiin jos raskaudut, niin mikä ettei. Itse en uskaltaisi, joten hommasin pari vuotta sitten sterilisaation
Vierailija kirjoitti:
Olen 54-v enkä ole jättänyt ehkäisyä vielä pois. Seksiä on usein enkä ole ollenkaan vakuuttunut siitä, etteikö vahinko voisi käydä ja se olisi kaikin puolin katastrofi.
Tunnistatko sää vielä ovulaation?
Mää oon tunnistanut selkeesti nuorempana oviksen ajankohdan. Nyt sitä ei joko tule ollenkaan tai se tulee noin viikko menkkojen loppumisen jälkeen, siis ainakin oireiden perusteella näin.
Vierailija kirjoitti:
Jos oot valmis lapsen pitämään tai aborttiin jos raskaudut, niin mikä ettei. Itse en uskaltaisi, joten hommasin pari vuotta sitten sterilisaation
Minkä ikäinen olit, kun sterilisaatio tehtiin? Saako sen julkisella puolella vielä tässä iässä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää oon tunnistanut selkeesti nuorempana oviksen ajankohdan. Nyt sitä ei joko tule ollenkaan tai se tulee noin viikko menkkojen loppumisen jälkeen, siis ainakin oireiden perusteella näin.
Ohiksena, mutta oon 39-vuotias, joka vielä halusi lapsen. Omasta mielestäni tunnistin ovulaation 100 % varmasti, ja tunnistin myös ne kuukauden, jolloin sitä ei tapahtunut. Niin vain tulinkin raskaaksi juuri siinä kuussa, jolloin olin aivan varma, että se oli ovuloimaton kierto. Ja jopa niin, että yhdyntä osui kiertopäivälle 4 eli menkkojen aikaan. En siis luottaisi noihin tuntemuksiin ihan täysillä, vaikka ennen itsekin pidin niitä luotettavina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tunnistanut ovulaatiota ikinä
Älä jätä. Mitä jos tuut raskaaksi??????
Vierailija kirjoitti:
Raskaaksi tulemisen mahdollisuus on varmaan alle 1% luokkaa.. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukemani mukaan 1-3 prosenttia tuossa iässä. Eli jos 100 sun ikäistä naista yrittää raskautta, joka kierrolla 1-3 heistä tulee raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko että olen koskaan tunnistanut ovulaatiota... siis joskus kyllä, mutta sitten voi mennä monta kiertoa että en.
Opiskelukaveri sai pikkusiskon äidin ollessa 50 v.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelukaveri sai pikkusiskon äidin ollessa 50 v.
Hui, varmasti osaa ainakin nauttia äitiydestä eritavalla.
Mää oon 45-v ja ehkäisyn oon jättänyt pois reilu puolivuotta sitten. Meille vauva olisi iloinen yllätys, mutta varsinaisesti ei enää yritetä, koska mahdollisuudet raskauteen on olemattoman pienet.