Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytyin kun kävin teinin koulussa.

Vierailija
01.05.2018 |

Oli kansliaan asiaa. Näin kasiluokkalaisille käytävällä. Olivat laittaneet niin paljon pakkelia naamaan että voivat varmaan illalla vain ottaa naamarin pois. Ihan hirveän näköisiä!
Kysyin kotona teiniltä että mikäs villitys tämä on kun teatterimeikit on kaikilla tytöillä. Sanoi että katsovat makeup videoita youtubesta päivät pitkät.🤔
Kauheat ruskeat palkit poskissa ja irtoripsiä sun muita härpäkkeitä. Ovat kuulemma muodissa.

Joko teillä on teini kastanut päänsä maalipurkkiin?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoteksia pintaan vaan

Vierailija
2/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa, mutta osa ei. Osa kommentoi palsyalla, osa ei. Osalle teinien muoto on kauhea, osa.osa katsoa läpi sormien. Kyllä ne siitä järkiintyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittajan teini tyttö?

Vierailija
4/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ne sentään nykyään meikata nätimmin kuin vaikka joskus 2008 kun minä olin kasilla. Silloin oli monta sävyä liian tummaa meikkivoidetta jota ei häivytetty, peitevoiteella tehdyt nudehuulet, mustalla kajaalilla piirretyt kulmat, hämähäkkiripset, harakanpesäksi tupeeratut hiukset jne. Ja kuvista blurrattiin nenä pois :D

Vierailija
5/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittajan teini tyttö?

On kyllä.

Mutta on minulla poikakin.

Tyttö on ysillä ja käy värjäyttämässä ja muotoilemassa kulmat/ripset säännöllisesti, siinä se.

Vierailija
6/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä se on tavallaan surullista. Osa nykynuorista käyttää valtavat määrät rahaa ja aikaa meikkeihin. Toki minunkin nuoruudessa (2000-luvun alku) meikkiä käytettiin mutta meikit olivat usein lähikaupasta ostettuja pikkupaketteja, eikä pitkin maapalloa tilattuja kymmenien eurojen arvoisia luomiväripaletteja tai vastaavasti Wishiltä tilattuja euron huulipunia, joiden käytön riskejä ei suostuta myöntämään. Toki on ok ilmaista itseään meikkaamalla mutta on oikeasti syytä miettiä, onko fiksua käyttää nuorena satasia tai jopa tuhansia euroja rahaa meikkeihin, kun sille rahalle tulee oikeasti parempaa käyttöä opiskeluaikoina sitten viimestään. 

Elävä esimerkki näistä teineistä on sisarpuoleni tytär, tällä hetkellä yläasteikäinen ja hän laskeskeli juuri, että hänen kaikki meikkinsä ovat maksaneet yhteensä 700e. Ja toden totta sieltä löytyi Jeffree Staria, Morphea, Lancomea, kiinanihmeitä, Uban Decaytä, Dioria....Vanhemmat eivät todellakaan ole mitenkään järjettömän varakkaita joten kovasti ihmettelen miten tollaiseen on varaa. Mutta edelleen, jokainen tekee itse omat päätöksensä, toivoisin vain, etteivät vanhemmat antaisi nuorten lasten laittaa naamaansa näitä feikkimeikkejä ja muuta myrkkyä. 

Vierailija
7/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulun ope ja täytyy tunnustaa että tuo 8 luokka on pahin tuon meikkaamisen suhteen. Pari kertaa on meinannut aamulla pokka pettää..

Vierailija
8/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni on meikannut aina suht hillitysti. Ihan normaalin näköistä porukkaa koulussakin.

Itse muistelen sitä sähkönsinistä ja vihreää ripsaria ja vihreää tai lilaa luomiväriä. Luokkakuvissakin kiva ehostus :D

Vierailija
9/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on jotkut irtoripset kyllä melko naurettavat jossain koulussa.

Vierailija
10/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurina nuorison käytöksestä ja oma nuoruus onnellisesti unohtunut - onnea aloittaja, olet tukevasti keski- ikäinen ;)

Vierailija
11/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen näkee jo kaukaa kuka tuijottaa niitä tutorial videoita. On lähtenyt ns lapasesta se ”ehostus”.

Vierailija
12/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nurina nuorison käytöksestä ja oma nuoruus onnellisesti unohtunut - onnea aloittaja, olet tukevasti keski- ikäinen ;)

Juu, niin olenkin! 39v.

Ja ymmärrän kyllä meikkaamisen... mutta tuo level oli ihan uutta. 😂

Vierailija
13/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on jotkut irtoripset kyllä melko naurettavat jossain koulussa.

Melko naurettavat ne on missään vaan ja kenellä vaan, arjessa nähtynä :)

Vierailija
14/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahonesto pitää nykyään aloittaa riittävän varhain, sillä kauneus on katoovaista.

Vierailija
15/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on liioittelun makua aloituksessa =D Toki joillakin on turhan paljon pakkelia, mutta nykyteinit näyttävät itse asiassa osaavan meikata oikein tyylikkäästi. 

Vierailija
16/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöni on meikannut aina suht hillitysti. Ihan normaalin näköistä porukkaa koulussakin.

Itse muistelen sitä sähkönsinistä ja vihreää ripsaria ja vihreää tai lilaa luomiväriä. Luokkakuvissakin kiva ehostus :D

Samat värit, ja vähän lisää niillä on nykyäänkin.

Osa on ihan käveleviä Tikkurilan värikarttoja.

Vierailija
17/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli opettaja. Näkisittepä ne 80-luvun luokkakuvat. Mielettömiä permanentteja,tupeerauksia ja helmiäismeikkejä. Tytöt on tyttöjä.

Vierailija
18/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mullakin kasilla (80-l loppu) melkoiset pakkelit.

Silmät oli ku pesukarhulla 😅🐼

Ysillä olinkin sit jo enemmän naturel.

Vierailija
19/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistampa kyllä itsekkin mitä se juurikin kasilla oli se meikkaaminen. Sillon aloin itse opettelemaan, en ollut ikinä ennen juurikaan meikannut ja jälki oli hirveetä.

Olin yläasteella siinä 03-05 ja joo... muistan kanssa ne liian tummat meikkivoiteet/ nudehuulet/ lokinpaskat silmissä mitä suurimmalla osalla meikkaavista tytöistä oli... Itse olin kunnon (teini)gootti/ emo ja näytin ihan pandakarhulta kun naama oli lähes valkoinen ja silmien ympärillä kauheet mustat rinkulat. :D Ihan järkyttävää!

Nykyteinit sentään osaa meikata kiitos noiden youtube videoin! :D

Se onko siinä järkeä on taas eri juttu, mutta oliko siinä järkeä sillonkaan kun itse olin tuon ikänen? Tuskimpa. Ei me vanhemmat yhtään parempia olla tai oltu sillon joskus mitä nuo nuoremmat nyt. :D

Vierailija
20/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tytöt meikkaa, ainakaan paljoa, kuten ap:n tyttökin. Mutta sitten on noita ylilyöntejä.. riippuukohan asuinalueesta, mietin vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän