Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teitittely asiakaspalvelutilanteessa

Vierailija
01.05.2018 |

Hei! Tutkin työpaikkaani varten suomalaisten suhtautumista teitittelyyn. Kyselyyn vastaaminen kestää maksimissaan minuutin! Tähänkin saa vapaasti kommentoida. :)

https://fi.surveymonkey.com/r/TWH8KGM

Kiitos vastauksista!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan teitittelyä, ensinnäkin se saa tuntemaan itsensä hautaan valmiiksi.

Toiseksi instituutioita teititellään, presidenttiä, ei Sauli Niinistöä tai pääministeriä, ei Juha Sipilää, Suomi on tasavalta, jossa me ihmiset ollaan tasa-arvoisia.

Mummi 59v

Vierailija
2/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu tilanne ei ole tasa-arvoinen. Asiakkaana minä maksan myyjän palkan ja minuahan kohdellaan sen edellyttämällä tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tullut vastaan vain asiakkaita, jotka eivät pidä teitittelystä.

Kun teitittelen vanhempaa "rouva-asiakasta", hän takuulla sanoo, että minua on vain yksi henkilö tässä. Ja sekin pitää sanoa "vittuilu"-äänensävyllä. Näin käy usein.

Vierailija
4/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, että minua teititellään. Ja rouvitellaan.

Vierailija
5/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelu tilanne ei ole tasa-arvoinen. Asiakkaana minä maksan myyjän palkan ja minuahan kohdellaan sen edellyttämällä tavalla.

Minä myös pahoitan mieleni, kun nuoret asiakaspalvelijat teitittelevät ja saavat tuntemaan vanhaksi. Vaikka maksan heidän palkkansa :D

Vierailija
6/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea tietää ennakkoon miten asiakas haluaa itseään kutsuttavan. Mikä on harmi koska itse haluaisin aina palvella asiakasta juuri niinkuin hän toivoisi tulla kohdatuksi. Mutta jos asiakas vetää herneen nekkuun ensimmäisestä teitittelystä, niin ei onnistu :(

Vierailija
7/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teitittelen aina naisille puhuessa, sillä puhunkin rinnoille samalla niitä tuijottaen.

Vierailija
8/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama teititelläänkö minua vai ei. 

Vierailija
9/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohteliasta teititellä tuntematonta ihmistä, ainoastaan tuttujen kesken sinutellaan. En ole itse asiakaspalvelussa mutta teitittelen aina kun kysyn jotain tai autan vierasta ihmistä. Esimerkiksi kauppaliikkeissä teitittelen myyjää jos kysyn häneltä neuvoa tai opastusta, sinuttelu olisi moukkamaista.

Vierailija
10/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän teitittelystä, mutta en loukkaannu sinuttelusta. Teitittelen itse ohjeen mukaan työssäni kaikkia asiakkaita ja sinutteluun vaihdan tilanteen jatkuessa pitempään, jos asiakas on rennompi. Olen tottunut lapsena teitittelemään ja pidän muodollisesta kohteliaisuudesta. Teitittelu antaa tietyn turvallisen etäisyyden molemmille osapuolille. Sinuttelu sopii minulle kuitenkin hyvin, jos se on kohteliasta. En voi sietää myyntitilanteissa sellaista huolimatonta tyyliä. "Ootsä koskaan niinku ajatellu sun sähköasioita?" No en hitto ajattele yleensä mitään muutenkaan :)

Vierailija
11/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän teitittelystä, mutta en loukkaannu sinuttelusta. Teitittelen itse ohjeen mukaan työssäni kaikkia asiakkaita ja sinutteluun vaihdan tilanteen jatkuessa pitempään, jos asiakas on rennompi. Olen tottunut lapsena teitittelemään ja pidän muodollisesta kohteliaisuudesta. Teitittelu antaa tietyn turvallisen etäisyyden molemmille osapuolille. Sinuttelu sopii minulle kuitenkin hyvin, jos se on kohteliasta. En voi sietää myyntitilanteissa sellaista huolimatonta tyyliä. "Ootsä koskaan niinku ajatellu sun sähköasioita?" No en hitto ajattele yleensä mitään muutenkaan :)

Vierailija
12/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani asiakaspalvelussa teitittelin, koska työnantaja oli ohjeistanut näin. Kun itse olen asiakas teitittely kuulostaa korvissani teennäiseltä. Sinutella voi myös kohteliaasti ja se on suomalaiselle paljon luontevampaa kuin pakko teitittely.

Vierailija
13/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään sinuttelusta enemmän, teitittely ei tosin sekään haittaa erityisemmin. Sen sijaan sitä vihaan, kun kauppojen mainostekstarit ja sähköpostit käyttää mun etunimeäni (tyyliin "Moi Maria! Tässä olisi sinulle hyvä tarjous!"). Tulee jotenkin sellainen olo, et nyt ne alkaa olla jo liian tuttavallisia. D:

Vierailija
14/14 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häiriinny teitittelystä lainkaan. Ihan sama kumpi, kunhan samassa pysytään koko ajan eikä hypitä kesken tilanteen teitittelystä sinutteluun ja päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi