Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTISTEN -05 VIIKKO17

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aurinkoista viikon alkua! Onpa hyvä mieli, kun sää noin hellii ja asiat on muutenkin mallillaan.

Viikonloppu teki terää: ulkoilua, lasten kanssa oleskelua ja aikaa parisuhteelle. Lauantaina nautimme mieheni kanssa punaviinistä ja pelailimme lautapelejä. Aikaset aamut tosin ihemetytti. Meidän neiti yrittää ponkaista pystyyn jo puoli kuusi, ja uudelleen nukahtaminen siinä vaiheessa on tuskaisaa. Itse olenkin sitten aivan hereillä, kun saan tytsin vihdoin nukkumaan.

Eilen se aamulla aikaisin herääminen näkyi. Pihla nukahti klo11 kesken lounaan! Ruoka suussa ja leipä kädessä rupesi nukkumaan. Kannoin neidin vaipanvaihtoon ja laitoin ulkovaatteet päälle ja kannoin rattaisiin - tytsin ollessa täydessä unessa! HIekkalaatikolla touhuaminen vie kaiketi voimia :=)

On todella ollut ihanaa, kun Pihlakin on saannut leikkiä hiekkalaatikolla. Lempitouhua on kolmipyörällä " ajo" äidin avustuksella.

Nyt kait pitäisi aloitella töiden teko. Voimia kaikille kevääseen! Vaakamom, energia-aaltoja sinne päin!

Lyle

Vierailija
2/35 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä energinen olo =) Aurinko tekee ihmeitä =) Yö meni aikas perseelleen taas, yskää ja itkua ja nyt minulla tukkoinen olo =( Anton alkaa olla parempi, vaikka vielä yskittää. Eilen oli kuumettakin, tänään se tosin oli jo laskenut.

En meinannut saada Antonia hereille aamulla, ähinä aloitettiin 07.00, annoin maitoa ja poju simahti, eikä tahtonut herätä vasta sitten heräsi kun veli tuli halittamaan, tästä syystä meillä lähtö oli vähän tahmea tänään ja esikoinen meni hoitoonkin vasta lähemmäs 10.0.

Eipä täällä sen kummempia, poju tutii ja syöminen takkuaa, taas =( Tosin nyt huomaan itsessäni, että imetyksen lopetus alkaa olla ajankohtaista, pikku hiljaa. Nyt ei enää ajatus siitä itketä, kun tauti on ohi loppuu yösyöminen, siitä sitten pikkuhiljaa koko imetys. Tavoite olisi että elokuuhun mennessä loppuisi imetys, aikaa tässä vielä onneksi on. En ole koskaan nähnyt itseäni imettämässä " isoa" lasta ja sellaiseksi Anton väistämättä kasvaa. Toisaalta uskon, että on helpompaa vierottaa tässä kesän aikana, kun on kaikkea nähtävää ja koettavaa, eikä ikääkään niin plajoa ole.

Lyle. Kuulostaa suloiselta, että Pihla nukahtaa kesken syönnin, Anton ei ikinä ja heräisi kun nostaisi pois. Antonilla on kyllä niin kiire vastustaa lusikkaa, ettei kerkeä nukahtaa =)

Vaakamomille kovasti iloista mieltä ja auringonsäteitä =)

T:Mareila+Anton 11kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella ihana ilma tänään ollut! Lähdettiin poikien ja tuttavan+lapsensa kanssa kävelylle ja leikkipuistoon " retkelle" . Me monesti jumiudutaan vaan sisälle, niin oli tosi ihanaa olla ulkona kerrankin! =)

Ja nyt pojille maistuu uni, kaikille kolmelle!!

Imetyksen lopettelua olen minäkin pohdiskellut!! Itseasiassa, ei mun näin pitkään edes pitänyt imettää.. Ajattelin että kyllä se huhtikuun alkuun mennessä on jääny pois, maaliskuussa siis viimestään piti lopettaa.. mutta eipäs vaan olekaan. En vaan ole raaskinu lopettaa.. ja eipähän tuo poitsukaan ole sitä iteksiään lopetellut. Nyt on vaan alkanu tulla mitta täyteen tätä imetystä, etenki yösyöttöjä!! Haluisin jo alkaa nukkumaan keskeytyksettömiä yöunia!! Mutta en vaan oikein tiiä että miten saisin lopetettua.. ekan kohdalla ei tarvinnu tosiaan vierottaa (kun meni se imetys muutenki ihan perseelleen), toinen lopetti yösyönnin jo hyvissä ajoin ja imetyskin loppui ihan nätisti hänen ollessa 10kk.. Mutta tää vaan jatkas..yötä päivää..

Mutta ehkä se vaan on niin, että on otettava itteään niskasta kiinni ja ehkä valvottava muutama yö, ja sillä siitä päästäs.. Mutta olen jo pari kertaa tehnyt sen virheen (?) että olen käyny yöllä lämmittämässä pullon (kun ei muuten itku ja huuto hiljene).. eli onko se nyt sitten yhtään parempi, herätä ja ottaa vauva(?) kainaloon.. vai herätä ja käydä lämmittämässä pullo..!? Elikkä pikemminki pitäs päästä noista yöheräämisistä (tosin nyt on kyllä jo muutaman yön saanuki nukkua tuonne melkein kuuteen, jopa ylikin, ennenkuin on ekan kerran heränny.. tai sitten on heränny joskus puolenyön jälkeen ekan kerran, mutta siinä välissä ei sitten enää kertaakaan)

Huoh.. kyllä tuo ulkoilu taisi alkaa minuakin väsyttämään.. pitääki mennä myös itse köllimään =)

Vierailija
4/35 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsutarallaa !!!!

On ollut vähän kiireinen päivä, mutta toisaalta oikein onnistunut Kaipa tämä kevätaurinko saa mielenkin taas piristymään

jeps, eli Elmon kanssa oltiin 1 vee neuvolassa. Pituutta 77.5 cm ja painoa 10.500g. Omalla käyrällä mennään tasaisesti. Sitten tuohon motoriikkaan, eli neuvolan täti oli aivan yhtä ihmeissään siitä, että Elmo ei vielä liiku kuin minäkin. Hänenkin mielestä Elmo oli jäntevä, virkeä normaali poika, joka on kiinnostunut ympäröivistä asioista Sovittiin nyt sitten kuitenkin, että konsultoidaan fysioterapeuttia, vaikka neuvolantäti ei huolestunut ollutkaan Parempi katsoa kuin katua Rokotteesta vedettiin kunnon raivarit, jonka jälkeen kurjaa neuvolantätiä ei edes katsottu Jälkioireita ei tunnu olevan. kiva

Koiramus oli tänään hampaan poistossa ja on parka käyttäytynyt kuin känninen koko illan. Hoipertelee ja takapää ei oikein kanna. Olipa harvinaisen rauhallinen iltalenkki Hammas saatiin kauniisti pois ja muutenkin kaikki meni ihan jees. Antibiootit jatkuvat vielä ja herralle määrättiin kipulääkettä 3 päivää ( ekan kerran elämässään)

Elmon nuha jatkuu, mutta muuten herra on Ok. Olemme nyt virallisesti siirtyneet isoihin poikiin, eli juomme sinistä maitoa. Neuvolan täti kehotti siirtymään rasvattomaan maitoon, johon totesin, että ei muuten siirrytä Mä valitsen pääsääntöisesti kaikki jogurtit, viilit, margariinit ja kermat etc. niin vähärasvaisina kuin mahdollista. Ruoan laitossa käytetään oliiviöljyä jne. Eli yhdestä asiasta emme mieheni kanssa luovu ja se on sininen maito. Se rasvaton maito on ihan sama kuin jois vettä - eli kiitos ei

Kiitos auringonsäteistä ;-) taisivat saavuttaa minut, koska olen ollut tänään paljon positiivisemmalla mielellä.

Vierailija
5/35 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä oli tänään 1v neuvola ja mitat olivat 75,5cm ja 8650g. Pituutta oli kasvanut tasaisesti, mutta painoa ei ollut tullut tämän vuoden puolella (viime käynti joulukuun lopulla) kuin 500g... joten painokontrolli olis sitten kuukauden kuluttua. Tyttö on sairastellut runsaasti (jatkuvaa flunssaa, 2xkorvatulehdus, pitkähkö mahatauti) juuri marraskuun lopulta lähtien. Eli todennäköisesti se on vaikuttanut painoon. Nyt ollaan muutamia viikkoja oltu täysin terveenä - toivotaan, että se painokin alkaa nousemaan :-)

Nyt on sitten viimeinen viikko täällä vauva-puolella! Meidän tyttö täyttää torstaina vuoden. Harjoittelee kovasti kävelyä: vetää äitiä sormesta paikasta toiseen. Itse ottaa muutamia askeleita ilman tukea, mutta rohkeus ei vielä riitä enempään. Ja kyllä se vielä melkoiselta hoippumiselta näyttää... joten vielä taitaa jokunen tovi mennä ennen kuin meidän tyttö itsekseen kävelee. Mutta eipä tässä kiire ole, ei vaan jaksaisi olla koko ajan taluttelemassa. Kauhee huuto, jollei äiti anna kättä silloin kun sitä halutaan (mikä on lähes koko ajan!).

Ollaan aloiteltu hiekkalaatikkoleikit tytön kanssa. Kovasti seuraa, mitä sisko tekee ja huitoo itse lapiolla perässä :-) Kaikki (hiekka ja lelut) menee ulkonakin suuhun. Tätä ehkäistäkseni olenkin yrittänyt pitää ulkona tuttia suussa mahdollisimman paljon... mutta kyllä se suusta tippuu aina kun näkyy jotain mielenkiintoista suuhun laitettavaa.

Kovasti on omaa tahtoa myös meidän tytöllä. Huuto on kova, jollei asiat mene niin kuin halutaan. Ja pari vuotta vanhemman siskonkin kanssa taistellaan leluista jo kiivaasti. Pienempi käyttää huutoa taisteluvälineenä ja isompi voimaa... Kyllä siis riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita :-)

Onnea kaikille 1 vuotta täyttäneille! Ja pian täyttäville!

Vierailija
6/35 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tänään synttäripäivä ja neuvolassa käytiin aamulla. Pituus 77cm ja painoa 9080g. Eli melko hoikkeliini kuulemma=)

Oli ihan lääkärinenuvola, jossa katottiin korvat ja nenä, kun oli se pääsiäisen korvatulehdus ja tammikuusta asti tuohon pääsiäiseen nenä meni joka ikinen yö niin tukkoon ettei henkeä saanut. Päivisin ei sitten mitään oireita. Korvien ja nenään katsominen aiheutti semmoisen huudon ettei tosikaan. Varttitunnin itki raukka tosissaan ja sitten vielä rokote. Rokote menikin sitten ilman itkuja, katsoi vain että mitä se täti nyt touhuaa.

Huomenna sitten valokuvaukseen ja perjantaina hammaslääkäriin. Saa nähdä mitä siitäkin tulee...

ONNEA kaikille synttärisankareille tällekin viikolle!

T&E 1v.

Vierailija
7/35 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tosiaan taas uusille synttärisankareille sekä tuleville, jos en muista aina sanoa - sekä edelleen, ÄIDEILLE! Monilla on ollut niiin rankkaa, sairauksia ja muuta, että kyllä täydet pisteet menee äideille ja äitien pitkälle pinnalle! Tsemppiä edelleen flunssaisten tai mahatautisten hippusten koteihin.

Laurahan täytti vuoden jo kaksi viikkoa sitten, mutta meillä on 1-vuotisneuvola vasta 15.5.! Alunperin sen piti olla viime perjantaina (21.4.), mutta tyttö oli justiinsa siinä kuumeessa, joten jouduttiin siirtämään aikaa. Nyt ei sitten tiedetä 1-v. mittoja, harmi.

Nolaanalle; kiitos vierastamislohdutuksesta : ) Laura ei ole koskaan esim. parahtanut itkuun vierastamismielessä, ainoastaan yhdessä vaiheessa käänsi katseen pois muista ihmisistä ja vieläkin saattaa joskus aluksi vaan vakavana tuijottaa. Nyt uskon, että nämä olivat ja ovat ihan riittäviä merkkejä kevyestä vierastamisesta! Isommaksi tultuaan Laura saattaa vieraassa paikassa / vieraiden ihmisten seurassa hakeutua mun läheisyyteeni ja haluta selkeästi syliin, ja se on liikkistä. : )

Mareilalle kiitos kirjavinkeistä! En muuten ole lukenut edes Da Vinci koodia, joten ehkä yritän saada sen seuraavaksi käsiini. Kohtahan tulee se leffakin.

Meilläkin on ruvettu nyt kunnolla ulkoilemaan aamupäivisin, ihanaa kun lumet on sulaneet ja pihalla pääsee hyvin liikkumaan. Laura tykkää kaikkein eniten vaan tepastella edestakaisin pitkin pihoja. Tänään käytiin myös " kävelyllä" , joka ei mennyt ihan odotusteni mukaisesti. Laura nimittäin e i ollut kiinnostunut kävelemään äidin kanssa tiettyyn suuntaan, vaan mieluummin hän olisi mennyt ojaan tai kääntynyt parin metrin välein takaisin päin. Saappaat osoittautuivat liian isoiksi, ja sen vuoksi muksahduksia sattui jatkuvasti, ja ylöskin oli vaikea nousta. Vaikeammaksi asian teki vielä se, että äiti ei olisi saanut auttaa, eikä varsinkaan pitää kädestä kiinni. Mutta noistakin vastoinkäymisistä huolimatta nautin kyllä ihan mielettömästi kevään tunnusta, kiireettömyydestä ja Lauran ihmettelystä kaikkea kohtaan. Toivottavasti Lyle, Sma ja muut töihin palanneet ehditte iltaisin ja viikonloppuisin nautiskella samoin! Tunnen itseni melkein epäreilun etuoikeutetuksi, kun voin olla vielä kotona.

Eilisen ulkoilun jälkeen L muuten nukkui melkein neljän tunnin päikkärit, joten jännityksellä katson, miten tänään käy!

Mitenköhän Errj:n uuden kodin kuuraus etenee? Onnea sinne ja kiitos taas elävistä kuvauksistasi! Mäkin täällä yritän edistää kevätsiivousta ja perata kaapeista tarpeentonta tavaraa pois. Homma etenee vaan kovin hitaasti...

.. joten ehkä täytyy siirtyä sen pariin! Mukavaa tiistaipäivää kaikille!

t. Ompunäiti

Vierailija
8/35 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti ekaksi synttärionnittelut hippusille,jotak ovat jo sen 1-vuotta täyttäneet:)!!

Miialla synttärit vasta ylihuomenna ja ollaan tässä järjestelty ja synttärimekkoa oon vähän korjaillut,oli yksi ruusuke irti lähtemässä.

Huomenna pitääkin sitten leipoa jotakin, mitenkähän onnistuu,en oo mikään keittiöihme:)

Ihan pikaseen tulin vaan onnea toivottelee ja vähän kertoilemaan meidän kuulumisia, niitä ei kyllä paljoo ole..

En muista joko meidän neidin neuvolamitat on laittanut, mut ne oli 80cm ja 13 kiloa,eli ihan mukavasti on prinsessa kasavut.

Unet on myös meillä heittäneet häränpyllyä, kello on jo puoli kaksi nytkin, eikä aamupäiväunia oo vieläkään nukuttu. Ehkäpä hän on siirtymässä yksiin uniin tai jotain,koska ei edes uneliaalta vaikuta,vaikka tänä aamuna herättiin jo ennen 8.

Joskus meilläkin herätään jo 6-6.30 välillä ja jos yö on muuten mennyt levottomasti,niin sitten kyllä sammutaankin ihan hyvissä ajoin jo aamupäivällä unille. Miia kun joskus unissaan nousee seisoskelemaan ja sitten alkaa huutaa,kun huomaa ettei pitkällään olekaan. Se on vissiin normaalia.

Joo, pitää lähteä ruuan laittoon ja koittaa sitten josko tuo neiti olis valmis unten maille, pääsis vielä vähän siivoilee:)

Viettäkäähän mukava päivä, ihana ilma ulkona!

Vierailija
9/35 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... tai totta puhuen tuo pureva tuuli tekee ilman kaikkea muuta kuin lämpimäksi. Me asutaan ihan meren rannalla ja jostain syystä tuulee melkein aina (ainakin tietyissä paikoissa), ja koska meri on vieläkin osaksi jäässä, on se sieltä puhaltava tuuli hyytävä.

Käytiin tänään korkkaamassa leikkipuisto ensimmäistä kertaa tänä keväänä. Olen vähän arastellut lähteä tuon hoitotytön kanssa, koska kävelymatkaa on jonnin verran ja viime viikot olemme taistelleet uhman kanssa ;-) Reissu meni kuitenkin hyvin !!!!! Oli ihana palata puistoelämään ;-) Paljon äitejä ja lapsia, kahvia, vessat lähellä, tutut puistotädit etc. Oli myöskin hauskaa kuulla, että kesäruokailut jatkuvat, joten tiedätte missä mä vietän ensi kesäkuun.....poikien ja hoitotytön kanssa puistossa :-) ....... niin keväällä tuntuvat heräävän äidit puistoelämään ja juopot penkkielämään ;-)

Olin kyllä varsin tyytyväinen siihen, että Elmo vielä kiltisti istua nökötti maassa ja oli varsin tyytyväinen löapionsa ja ämpärin kanssa sekä seuraillessa muita lapsia. Ehkäpä saan hoitotytön ajettua sisään puistosääntöihin ennenkuin Elmo aloittaa karkaamisen ;-)

Onnea kaikille 1- vee hippusille ja heidän äideille. Eikö ole ihana huomata, että hengissä ollaan vauvavuoden jäljiltä....ehkäpä jopa hieman parempia ihmisiä taasen...... ;-)

Elmohan on syntynyt 27 päivä. Miia ja joku muukin taisi olla saman päivän lapsia? Meillä juhlitaan lauantaina synttäreitä. Äiti kyseli juuri, mitä lahjaksi ostaisi. Olipa vaikeaa, Elmolla kun on 2 iso veljeä niin vaatteita ja leluja on pienelle armeijalle. Eikä tuo itsekkään vielä mitään osaa pyytää :-( No päädyin sitten pyytämään sellaista Jukan- muotopalikkalaatikkoa, koska sellainen meillä on mennyt rikki ja se oli isoista pojista kiva :-)

Ai niin ompunäiti. Jos luet Da Vincin koodin , niin vedäppä samaan hengen vetoon Enkeleitä ja Demoneja ( loistava kirja). Kaiholla katselin että Dan Brownilta on tullut uusi kirja meteoriittimyrsky tai jotain sellaista. Haluiskohan pojat ostaa sen mulle äitienpäivä lahjaksi ? ;-) Suosittelen myös Reijo Mäen Vares kirjoja, aivan loistavia. Seppo Jokisella on myös mielettömän hyviä rikosdekkareita. Niin ja sitten sellainen uusi kirjailija kuin Åsa Larsson : aurinkomyrsky. Aivan loistava teos. Leena Lehtolaisen puolesta liputan myös minä :-)

Vierailija
10/35 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti on nyt selätetty, itsellä tosin köhä ja nuha vaan jatkuu... Onneksi Oskarin kuume laski, oli se aivan hirveä lauantain ja sunnuntain välinen yö... Kyllä kieltämättä tunsin itseni ihan extreme-äidiksi kun läpi yön hyssyttelin sylissäni tulikuumaa ja kitisevää lasta... Kumma juttu siinä oli että aamulla ei edes väsyttänyt, mutta eilen kun mies tuli reissultaan kotiin, olisin voinut niiltä jaloilta kaatua sänkyyn ja nukkua! Kai sitä sitten niin tsemppaa kun yksin on. Mitään sen kummempaa flunssaa ei hänelle tullut, hiukan on yskinyt mutta siinä kaikki, onneksi.

Onnittelut meiltäkin kaikille päivänsankareille!

Lyle, minä aina luulin että ei tuollaisia leipä suussa nukahtavia lapsia olekaan muualla kun Hauskoissa Kotivideoissa:) Mutta olen kyllä päässyt ihan omin silminkin todistamaan tälläistä tapausta:) Ei kyllä onnistuisi meillä, ei todellakaan... Eilen meillä tosin tapahtui sellainenkin ihme, että Oskari nukahti yksin omaan sänkyynsä. Yleensähän nukutan hänet syliini, mutta eilen ei rauhoittunut sitten millään. Venkoili ja naureskeli vain. Multa meni hermot ja kannoin herran niine hyvineen sänkyynsä, laitoin peiton päälle ja toivotin hyvää yötä. Marssin ulos huoneesta ja laitoin oven raolleen. Sitten jäin odottelemaan protestia. Vaan sitäpä ei koskaan tullutkaan! Puolen tunnin päästä oli pakko hiipiä katsomaan että nukkuuko tuo todella:) Taisi poikakin niin hämmästyä että ei huomannut protestoida ollenkaan:) Jospa nyt saisin jatkettua tätä niin oppisi sitten itsekseen nukahtamaan.

Sitten syömiseen. Onko muilla vaikeuksia syömisen kanssa? Mareilalla ainakin oli? Nyt on taas niin että ei ruoka maistu ei millään. Käsillä huiskitaan niin että kaikki sapuska lentää pitkin seiniä ja sitten jos suuhun jotain saa niin sepä työnnetään kielellä ulos. Tietysti nyt on ollut tätä sairauttakin, mutta kun tämä on jatkunut nyt jo jonkun aikaa. Yritin antaa lusikan hänelle jos vaikka itse haluaisi yrittää. Ei, lusikalla on vain kiva rummuttaa lautasta. Annoin sormiruokaa, jos niin saisi jotain menemään. Ei, ne tiputellaan yksitellen lattialle ja nauretaan päälle! Siis mitä kummaa vielä kokeilisi? Alkaa ihmetyttämään että miten tuo pärjää noin vähällä, kun kaikki väliajat mennään puolijuoksua. Ehkä tämä(kin) on jokin vaihe vain?

Vaakamomille ja muillekin kiitokset kirjavinkeistä, jospa saisin itsekin elvytettyä rakkaan harrastukseni. Olen kyllä sitä seurakuntaa joka lukee kaiken minkä käsiinsä saa. Viime vuoden on vain lukemiset ollut vähissä, olen nimittäin sellainen lukija, että kun kirjan aloitan, en tahdo pystyä lopettamaan ennen kun kirja on luettu läpi. Mutta ehkä tässä pikkuhiljaa:)

Nyt täytyy poistua ryppyisten vaatteiden pariin, aurinkoista viikkoa kaikille!

Miiru ja Oskari

Vierailija
11/35 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellureit.. :o)

Huh, ku aika on menny nopeesti. Ihan vahingossa jouduin vauva-lehden sivuille, ja piti käydä kattomassa, että olisko täällä vielä meidän pinoa..

Meidän Nea täyttää sitten varmaan viimoisena vuoden huhtihippusista. eli Nea täyttää VASTA 7.5. (syntyi siis rv 41+1)

Miten meidän vauvoista tuli näin nopeesti isoja.. 8-/

Kuinkas monella teistä on jo vauvakuumetta ilmassa??

Mulla on ollu pitemmän aikaa, MUTTA nyt pojalle on tullu 3-veen uhmis ja OIKEESTI meinaa hermot mennä. Poika kiljuu ja kiukuttelee koko ajan. Viime yönäkin pojan piti kiukutella klo:1-2 ja sitten kolmen aikaan mentiin uudelleen nukkumaan.

Niinpä täällä on aika väsynyt äittä, pää särkee, heikottaa jne.. Mutta onneksi äsken saatiin Nean kanssa otettua parin tunnin päikkärit. :o)

Hyviä viikon jatkoja kaikille..

Terv. Nanunnuka

Vierailija
12/35 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoelämä ja hiekkalaatikot vetävät mammoja puoleensa ja keskustelu täällä harvenee. Mutta on se vaan tuo kevät niin ihana! Käsissä on päivän ulkoiluiden jälkeen ihana pölyisen lämmin tuoksu. Ja on mukavaa, että monilla alkaa taudit jättää rauhaan!

Synttäreitäkin on vielä juhlimatta muutamilla. Vaakamom, mielessäni on edelleenkin se kuva sinusta synnytyslaitoksella turkoosin vihreässä paitulissa pikkuinen Elmorääpäle sylissäsi! Siitä on kohta vuosi, ajatella. Olen yhä kiitollinen kannustuksestasi Pihlan ekoina päivinä! Olet oikeassa, kyllä me äidit kasvamme vuodessa ihmisinä paljonkin. Töihin palatessani huomasin, että olen työssänikin varmempi, jotenkin sinut itseni kanssa. KOkemukset ja pohdinnat Pihlan halkioon liittyen ovat tuonneet valtavaa syvyyttä persoonaani. Vuosi on ollut mahtava!

Synttärijuhlia saa nyt sitten " suunnitella" . Me saadaan Pihlan synttäripäivänä, eli vappuaattona, uuden asunnon avaimet käteen, joten tuo muuton järjestely on vienny aika paljon aivojen organisointilokeriston tilaa. Juhlat kuitenkin pidetään. Olen ulkoistanut leipomisen ja siman valmistuksen, joten sen kun rykäisen astiat pöytään ja vähän serpentiiniä ja ilmapalloja, niin kas, bileet on pystyssä. Pikku neitimme viihtyy varmasti.

Vappuna alkaa uuden kämpän pintaremontti ja sitten 7.5. on muutto. Ihanaa saada lisää tilaa. Siltikin muutto hirvittää: vanhat pihaäidit ja lapset jäävät, uusiin tutustuminen vie aikaa ja tavaroiden järjestelystä en viitsi edes puhua. Jännitän myös lasten suhtautumista. Miten teillä muilla on mennyt muutto lasten näkökulmasta?

Pakko tähän loppuun vielä laittaa sananen syömisestä, kun siitä joku muu kyseli (nimimerkit aina unohtuu). Neuvoja syömättömyyteen en kyllä oman lusikan ja sormiruuan lisäksi osaa sanoa. Mutta pitipä vain sanomani, että meillä on nyt Pihla siirtynyt kokonaan kanssamme samoihin ruokiin ja maitoihin. Olin varma, että karkeaan totuttelu veisi kauemmin, mutta tyttö yllätti. Ajatelkaas, helmikuun puolessa välissä syötiin vielä 4kk purkkeja, ja nyt maistuu vaikkapa riisi ja kana. Elämä helpottuu kummasti, kun kaikki syövät samaa pöperöä. pihla on muuten nyt todella ennakkoluulottomassa ruokailuvaiheessa, joten kaikki käy!

Nyt hommiin.

Lyle

Vierailija
13/35 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisistä joku kyseli ja kuullostaa hyvinkin tutulta. Samasta asiasta piti minunkin kysäistä, mutta oli joku ehtinyt edelle. Meillä ei ruoka maistu ei sitten millään. Saattaahan se tuo tauti vielä vähän vaikuttaa, mutta luulisi jo kahden viikon terve jakso tuovan ruokahalut takaisin. Kuitenkin kitisee ihan kuin olisi nälkäinen, mutta mitään ei silti suostu syömään. No toivotaan että tämä olisi taas pelkkä vaihe. Neuvolassa ainakin sanoivat että näitä tulee ja menee, välillä maistuu paremmin ja välillä taas ei.

Ensimmäisen kerran tuli muuten rokotteesta reaktioita! Jalkaan nousi 1cmx2cm punainen " kohouma" (en tiedä miten paremmin kuvaisin)..Aiemmin ei kuitenkaan ole mitään ollut niin jännä miten nyt sitten....

Kirjoista sen verran että luin muutama viikko takaperin Liza Marklundin Uhatut ja Turvapaikka nimiset kirjat ja suosittelen!! (Turvapaikka Uhatut-kirjan jatko-osa). Ovat kylläkin aika järkyttäviä kun ajattelee että oikeita tapahtumia, mutta erittäin hyviä kirjoja. Olen lukenut muitakin Marklundin kirjoja(kylläkin ruotsinkielisinä) ja uskallan suositella kyseistä kirjailijaa lämpimästi!

T&E

...niin ensi viikollako sitten siirryttiin tuonne taapero-puolelle?...

Vierailija
14/35 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiru: Juup, meillähän tuo syöminen on ollut enemmän ja vähemmän vaikeata koko kiinteiden syömisen ajan, nyt enemmän vaikeata. Hirveästi en vinkkejä osaa antaa, yleensä annan jonkun tavaran, jota Anton katsoo ja samalla lusikoin ruokaa suuhun, huonolla menestyksellä, parhaiten auttavat hipputapaamiset, silloin Anton syö aina hyvin =) Juuri kuvaamasilaista on meidän syömishelvettimme, ruoka kaivetaan suusta/syljetään sitten lentää herrantuuttiin, ratkaisua en ole keksinyt vielä, mikä auttaisi. Itse koitan vaan uskoa, että ravinto riittää, poika kuitenkin kasvaa hyvin =)

Me ollaan leikkipuistossa käyty jo, mutta joku samperin urpo oli vienyt meidän puistolelut, niin ilman niitä ollaan jouduttu tulemaan toimeen, toisaalta esikko on niin iso, ettei hirveästi niitä ole kaivannut ts.kiipeilee etc. Tänään sitten sain ostettua ne VIHDOIN ja Anton naama näkkärillä takoi niillä lattiaa =) Huomenna mennään varmaan testaamaan käytännössä. Puistossa Anton istuu onnellisena keinussa.

Juu haikeana katselen mennyttä vuotta, äkkiä se meni ohi, vaikka välillä tuntui, ettei selviä hengissä, niin sitä vaan selvisi, samalla Nannukan galluppiin:Päivittäin muuttuu onko vauvakuume vai ei, varmaa on, että tähän talouteen kolmas vielä toivotetaan tervetulleksi, kun sen aika on. Ensimmäisen lapsen kanssa äidinrakkaus antoi odottaa itseään, tottakai vauva oli ihana, mutta vähän vieras ja sitä mietti miten osaa olla olla sille äiti. Kun se äidinrakkaus sieltä tuli, se todella hyökyi päälle ja Antonia odottaessani mietin, että miten rakkaus riittää. Kun tämä kuopus syntyi oli se rakkautta ensisilmäyksellä, vauva oli niin oma, ihana, että ensimmäiset päivät ja viikot vietin katsellen omaa iahnuuttani, tosin sitä teen vieläkin katson pientäni ja silitän ja höpötän. Kulunut vuosi oli aika raskas, mutta päivääkään en vaihaitaisi pois.

En muista oliko muuta, mutta tähän päätän herkistelyni, hauskaa iltaa kaikille

T;Mareila+Anton 11kk

Vierailija
15/35 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palailin vielä, kun tuota " luppo" aikaa löytyy (= kaikki pojat nukkumassa ja mies 4 iltavuoroa peräkkäin töissä).

Kiitos Lyle, minäkin muistan sinut varsin hyvin Jorvista :-) Muistan ajatelleeni, miten ihmeen luontevasti te suhtaudutte lapsenne halkioon ja että osaisinkohan minä ottaa noin " rennosti" . Ihalin myös miestäsi siitä, että oli jo " googlettanut" kaiken mahdollisen asiasta ja niitä sitten yhdessä pohditte ;-) Onneksi Pihla onkin osoittautunut rautatytöksi, joka ei pienistä hätkähdä.

Tunnustan, kävin tunkeutumassa huhtikuisten 06 pinoon ja onnittelemassa heitä uusista pienokaisista ;-) Kyllä tuli melkeen tippa linssiin, kun lueskelin heidän ensi viikkojen kokemuksia pienokaisistaan. Mutta yksi asia on varma, ikävä ei ole enää tuonne vuoden taakse....mitä nyt ehkä sitä vauvan tuoksua :-)

Elmo meni pitkästä aikaa pienillä huudoilla nukkumaan ja on jo nyt huudellut sängystä kahteen ootteeseen. Myös päiväunilta heräsi 1½ h jälkeen hysteerisesti itkien. Muuten on ollut ihan aurinkoinen, joten ihmettelen mistä kenkä puristaa. Lienevätkö seuraavat hampaat, vai ahdistaako elämä muuten vaan. ???? Elmo on muuten keksinyt tavan hankkia omaa aikaa iskän kanssa. On meinaan alkanut heräilemään siinä puol 4 aikaan, kun mies tulee töistä. Ja iskähän sitten antaa herralle yöllä vähän maitoa ja silittelee ,-) Taitaa iskälläkin vähän ahdistaa tuo alituinen työssä-olo.

Ja juu ruokailu on meilläkin mennyt parina päivänä penkin alle, kunnes sitten alistuin ja annoin herran itse syödä ( äiti saa syöttää salaa sivusta ;-)) Tälläiselle siivoushysteerikolle tämä vaihe aiheuttaa aina vähän nikotusta, kun keittiö muuttuu sotatantereen näköiseksi ;-) Keittiön lattian saa pestä 3 kertaa päivässä ja pöytäliinat voikin taas jättää kaappiin pariksi vuodeksi ;-)

Vierailija
16/35 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä, siis hoidon jälkeen, meni ihan penkin alle. Pihla kiukkusi koko ajan, mikä ei ole neidille tyypillistä. Mikään ei ollut hyvä. Äitille protestoitiin olan takaa. Aamulla Pihlalla olikin sitten kova pala mennä hoitoon ja itkuhan siitä tuli. Sydän nyrjällään sitä katselee toisen ahdistusta.. Myönnän kyllä, että eiliseen kiukutteluun meinasi hihat palaa. Ymmärrän kyllä, että neiti tekee poskihampaita, hoidon aloitus vie voimia ja äitiä on ikävä. Silti huomaan, että kun itsekin on väsyneenä, niin hermot meinaa mennä. Kaksi tänttärää vastakkain: äiti ja tytär.

Mutta, nyt takaisin työn tiimellykseen. Ihanan aurinkoista päivää!

Lyle

Vierailija
17/35 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..aika vauvapuolella, viimoisia päiviä viedään ja ensi maanantaina laitetaan pino taaperopuolelle. En ole itsekkään kerinnyt juurikaan kirjoitella, veri vetää puistoon kun on näin kauniit kevätsäät =) Ja tähän väliin onnitetlut, eli kaikille tämän viikon synttärisankareille PALJON ONNEA ja tänään synttäreitä viettää ainakin Vaakamomin Elmo, Milennan Miia, eilisiä sankareita ainakin Mallun tyttönen paljon onnea kaikille =)

Sitten oma napa, eilen oltiin ekan kerran hiekkalaatikolla Antonin kanssa ja niin onnellisena istui hiekkiksella ja tunnusteli (söi) hiekkaa, Anton oli niin söpönen. Työnsi kädet hiekan alle ja veti pois kikattaen =) 4h viihdyttiin ulkona, haettiin veli kävellen ja käveltiin vielä kotiin. Päikkäritkin Anton nukkui ulkona, joten melkein koko päivä oltiin ulkona =) Antonin kummisetä tuli vielä illalla kylään, leppoisasti meni päivä siinä. Tänään mennään ostamaan miehelle lahja, hänellä on huomenna synttärit, aika hassu yhteensattuma oli, että Antonin la oli 28.4, samana päivänä kun mies on syntynyt. Kovin oli vuosi sitten loukkaantunut, kun ei poika tahtonut syntyä samana päivänä kun isi ;) Tasan viikon välein on isillä ja pojalla synttärit, kun esikoisellakin on maaliskuussa synttärit, niin kevät on yhtä juhlaa vaan =)

Syöminen ei suju, uskon, että se alkaa sujumaan kun imetys loppuu, eli en stressaa siitä =) Tosin hyvin upposi eilen jäätelö välipalana, ei ollenkaan kiukuttu =) Mutta nyt taidan siirtyä ihmettelemään kevät päivää ja odottelen, että Anton herää niin päästään kaupoille =) Minkalaisia vappu suunnitelmia teillä on??

Hauskaa päivää kaikille

T:Mareila+Anton 11kk

Vierailija
18/35 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas tänään 1-vuotisille! Upea synttäripäivä. Siskonpoikani Leevi täyttää tänään 3 vuotta. Soitin hänelle aamulla onnittelupuhelun, jonka poika kuitenkin lopetti yhyeen ja loukkaantuneena. En nimittäin tajunnut, mitä hän oli saanut lahjaksi. Lahja oli jotakuinkin " yykoavaa" eli tietenkin ulkoharava : ) Leevi kyllä puhuu tosi hyvin, mutta puhelimessa ei silti aina saa tolkkua kaikista sanoista!

Me oltiin taas aamupäivällä pihalla tepastelemassa. Tänään Laura oli erityisen kiinnostunut postinjakajan fillarista sekä naapuripihassa soivasta moottorisahasta.

Loppuun vielä välipalaG: eli millaisia välipaloja lapsenne nauttivat? Itse olen ollut vähän laiska ja mielikuvitukseton, ja Laura saakin melkein joka päivä maustamatonta jugurttia jollain hedelmä- tai marjasoseella.

Ai niin, meillä ei ole m i t ä ä n vappusuunnitelmia. Vähän masentavaa, mutta ehkä me keksitään vielä jotain.

Mukavat päivänjatkot kaikille!

t. Ompunäiti

Vierailija
19/35 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla huhuilen olisiko tapaamiseen tulijoita??

Mareila+Anton 11kk

Vierailija
20/35 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oksuyö takana. Helvillä oli vuorokauden kestävä teho-oksennustauti, jossa tunnin välein yökättiin kaikki ulos. Nyt on ollut klo kahdesta asti oksentamatta ja syönyt jo pari haukkausta banaaniakin - menisiköhän tällä ohi?

Vaakamomille maidosta: juokaa ihan rauhassa vaan sinistä maitoa. Toisissa neuvoloissa suositellaan täysmaitoa (punaista) ja toisissa rasvatonta öljylisällä... Siis parasta tehdä kuinka itsestä hyvältä tuntuu! Englannissa suositus on ihan yksioikoisesti kunnon rasvainen maito, sillä " lapsesi tarvitsee maidon rasvaa kasvamiseen" (jostain nettisivuilta löydettyä...).

Ompunäiti: Heh! Vai on teilläkin " minä-itte" valloillaan. Helviäkään ei saa auttaa ei niin missään. Vaikka neiti saa raivokohtauksen, kun ei jotain asiaa itse osaa, niin äidin apu ravistellaan äkkiä pois.

Välipalagalluppia: välipalat on meillä milloin mitäkin. Jugurtti+marjat, piimä" pirtelö" (piimää+banaania+marjoja+sauvasekoitin), leipää+juustoa, banaani, kiisseliä, jugurttia+rahkaa+marjoja...

Huonegalluppia: kuinka moni hippusista nukkuu omassa huoneessa? Tuolla oli yksi keskustelu, jossa kehuttiin, että yöheräämiset loppuivat omaan huoneeseen siirryttyä - ja puhuivat 3kk-6kk vanhoista vauvoista. Pitäisikö minunkin siirtää Helvi omaan huoneeseen, nukkuisikohan paremmin?