Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kokkeja tai keittiötyössä olevia paikalla? Miten pesette työvaatteet? Mun vaatteet haisee niin lialle enkä saa hajua pois..

Vierailija
30.04.2018 |

Miten tympeä lian hajun saa pois . Auttakaa. Miten te muut kokit pesette työvaatteet ja onko teillä ongelmia hajun kanssa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkipuolisoni vaatteisiin jäi nimenomaan se rasvankäry. Kokeile laittaa esipesulokeroon ihan pieni tippa fairya, joka voisi viedä tuota rasvaisuutta pois. Ei liikaa fairya tai vastaavaa, koska se vaahtoaa ja sitten koko pesukone on ihan vaahdossa.

Vierailija
2/12 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo kokin vaatteet saa pestä 90 asteessa, ainakin ennen sai.

Itselläni reilu 10v aikaa siitä kun tein kokin hommia.

Pesin vaatteet vähintään joka toinen päivä ja 90 asteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan toista niin sottaista ammattia kuin kokin ammatti, missä tarjotaan työvaatteiksi valkoista ja sitten samaan hengenvetoon halutaan että valkoinen pysyy valkoisena?

Ainakin omassa oppilaitoksessani kokin takin väri oli valkoinen. Käytävältä pystyi helposti näkemään kuka on viimeisellä vuodella ja kuka ensimmäisellä, sen tummentuneen takin perusteella siis :D

Onneksi koulun jälkeen saa itse valita värin, ja useimmilla firmoilla on älliä suosia mitä tahansa muuta väriä.

Itse olen aina seurannut ihan perus pesuohjeita. Valkoiset aina 90c asteeseen, liotus jo tarpeen kaikelle. Jos vaate ei enää tule pyykissäkään puhtaaksi niin voi olla sen uusimisen aika. Rahaahan se syö vähän, mutta poistaa murheet pyykkipäivänä kun saa taas todeta ettei minkän sortin poppakonsti enää tehoa. Jos sattuu työskentelemään avokeittiössä niin mukavampihan se on näyttää skarpilta siistissä takissa, eikä käyttää vieläkin sitä +5 vuotta palvellut, luotettua mutta kulahtanutta takkiraukkaa.

Tsemppiä!

Vierailija
4/12 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpoin ostaa kaksi vastesettiä, toinen pesussa ja toinen käytössä,saa tiuhemmin pestyä niin ei jää hajuja.

Vierailija
5/12 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 90 asteessa ja kaadan huuhteluainelokeroon etikkaa. Tuuletan usein. Ei ne nyt varsinkaan pidemmän käytön jälkeen hajuttomia ole, mutta pystyy pitämään päällä ja siksihän ne työvaatteet sotkuisissa hommissa ovat, että likaantuisivat arkivaatteiden sijaan.

Vierailija
6/12 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikassa kannattaa liottaa ja huuhtelulokeroon myös vähän etikkaa. Jos siitä jää tuoksua vaatteisiin, niin se kuivuessaan katoo kyllä, jollei sitä ole liikaa laittanut huuhteluun.

Vierailija
7/12 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkavesi on hyvä.

Hajut lähtee myös pakastamalla.

Onhan teillä arkkupakastin?

Vierailija
8/12 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etikkavesi on hyvä.

Hajut lähtee myös pakastamalla.

Onhan teillä arkkupakastin?

Pakastin poistaa vain bakteeriperäiset hajut, ja silloinkin tulevat toisinaan takaisin heti tekstiilin lämmetessä ja bakteeritoiminnan taas vilkastuessa. Niihin hajuihin voi myös käyttää desinfioivia pyykinpesuaineita.

Rasvakäryyn se ei kyllä auta.

Vierailija
9/12 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaveteen ensin likoamaan, sitten normaali pesu.

Vierailija
10/12 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raikastan pinttyneitä valkoisia vaatteita pesemällä ne tasaisin väliajoin kloriittivedessä. Teen niin alusvaatteille, sukille, t-paidoille y.m. jotka kestävät kovempaa käsittelyä. Pesen ne kkneessa ensin kloriitin kanssa ja geti perään laitan ne uudestaan oylrimään pesuaineen ja huuhteluaineen kanssa. Ovat sen jälkeen kuin uusia.

Vierailija
11/12 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liottanut ensin etikka tai fairy vedessä, sen jälkeen pesu 90 asteesaa. Ja tosiaan jos mahdollista omistaa 2 tai 3 takkia niin helpottaa pesuja

Vierailija
12/12 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse raikastan pinttyneitä valkoisia vaatteita pesemällä ne tasaisin väliajoin kloriittivedessä. Teen niin alusvaatteille, sukille, t-paidoille y.m. jotka kestävät kovempaa käsittelyä. Pesen ne kkneessa ensin kloriitin kanssa ja geti perään laitan ne uudestaan oylrimään pesuaineen ja huuhteluaineen kanssa. Ovat sen jälkeen kuin uusia.

Luonnonkuidut voi valkaista kloritella. Klorite kellastaa keinokuidut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä