Mulla oli klamydia noin puoli vuotta ja lääkärit ei löytäneet sitä
Oireita oli, lähinnä kellertävää runsasta vuotoa. Sain lukuisia kuureja emätintulehdukseen ja myös yhden turhan käynnin lääkärille "keskustelemaan", että joskus aika auttaa ja kaikilla meillä (naisilla) nyt on valkovuotoa enemmän ja vähemmän. Lopulta tauti siis todettiin, kun ymmärsin itse kysyä testiä.
Meni vähän luotto lääkärikuntaan.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Onko sinuvvavakituinen kumppani? Silloin harvemmin syyksi epäillään sp-tauteja. Jos taas tuli yhden illan panosta niin voit vaan syyttää itseäsi kun et omatoimisesti käynyt testeissä.
Oli, mutta sillä oli muita kumppaneita (en tiennyt). En epäillyt tartuntaa siksikään kun kerran olin saanut klamydian nuorena ja tulin tosi kipeäksi siitä, verenvuoto, kuume jne. ja tauti tuli hoidettua pian.
Tällä kertaa kun vihdoin sain lääkkeen, niin lääkäri sanoi, että ne on usein nykyään tällaisia hiljaisia tulehduksia. Kiva kun siinä vaiheessa kertoivat. Että ..tuttaa, että klamydian tartutuksesta ei voi nostaa syytettä. Ap
Vähän samanlainen kokemus, ramppasin vuoden gynellä kun tuntui että jatkuvasti oli hiivatulehdus. Vasta kun itse kysyin, että onko mahdollista että tämä voisi johtua jostain taudista, gynekologi pisti eteenpäin testeihin. Klamydiahan se siellä. Oli itselleni melkoinen järkytys, ku seksikumppaneita oli ollut vain yksi, pitkäaikainen poikaystävä.
Luulen, että gynekologit arastelevat sp-tautimahdollisuudesta tiedustelua siksi, koska jotkut ottavat sen syyllistämisenä "holtittomasta sekstailusta" tai muuten kokevat aiheen ahdistavaksi. Ehkä gynekäynneille voisi lanseerata ihan rutiinitestit ilman mitään erillisiä puheita. Sukupuolitauteihin liittyy kuitenkin paljon häpeää ja stigmaa, minkä vuoksi ihmiset eivät kehtaa käydä testeissä ennenkuin oireet polttelevat tuntuvasti. Huono juttu, koska niin moni tauti on täysin oireeton vuositolkulla...
ei nyt yllätä että lääkäreitä ei kiinnosta tutkia tarkemmin oireita vaan mietitään mikä on todennäköisin tauti.
Onko sinuvvavakituinen kumppani? Silloin harvemmin syyksi epäillään sp-tauteja. Jos taas tuli yhden illan panosta niin voit vaan syyttää itseäsi kun et omatoimisesti käynyt testeissä.