Oli tehnyt kuusi tuntia vapaaehtoistyössä siivoustyötä, leivontaa, keitellyt kahvia..
Sitten kun istahdin kahville, kuulin ihmisiltä, kuinka siellä vain istutaan (ei ollut tarkoitus kuulla, mutta olin viemässä tavaraa varastoon ja mä olen aika hiljainen liikkuja, siinä lähellä seisoivat). Kele, mä en edes saa hommasta mitään palkkaa, hyvän mielen vain, mutta joskus mietin, että mitä järkeä, kun osa vaatii kohtuuttomia. Mulla on vaativa normaalityö lisäksi, mutta tämä tuntuu monelle olevan vaikea ymmärtää. Siinä oli muitakin, jotka olivat jo päivän puuhanneet. Joo, meillä oli vappumyyjäiset ja aika oli jo puoli tuntia ennen tuota loppunut, mutta tämä olisi kai halunnut ostaa jotain. Meillä ei vain oli jo kaikki tavarat laitettu pois ja munkkeja olisi myyty, mutta ne eivät kelvanneet, olisi pitänyt olla parempaa.
Käy sanomassa niille ketkä noin sanoivat, että sinä kuulit ja sinua ärsyttää koska olet hyvää hyvyyttäsi tehnyt 6 tuntia tauotta töitä ja sulla on normi työ lisäksi.
Sano että sinulle kuuluu anteeksi pyynnön lisäksi kiitoksetkin.
Jos et kehtaa sanoa, niin ajattele muita ihmisiä. Jos sinä et puolusta itseäsi, niin se tarkoittaa että päänrääpijä jää siihen uskoon että hän voi jatkossakin käyttäytyä samoin.
Ihmiset liian vähän oikaisevat huonoa käytöstä.
Huono ja tympeä käytös ei lopu selän takana narisemalla ja itsekseen jupisemalla.
Itse tiedän mistä puhun kun olen 30 vuotta jupissut ja kärsinyt hiljaa.
Nykyään puhun suuni puhtaaksi. Ihan vaikka jälkikäteenkin. Vaikka tuntuisi hölmöltä ja pikkumaiselta.
Kokeile! Se kannattaa.