Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oululaiset odottajat, äitiyspakkaus.

23.04.2006 |

Kauanko meni, että pakkaus saapui?

Jos jollain tietoa millainen paikka oys on synnyttää, olis kiva kuulla kokemuksia :)

T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 19+6

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... OYS synnyttää.

Ainakin edellis kerralta jäi vain lämpimiä ja hyviä muistoja :)

Vierailija
2/5 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OYS:sta kahdenlaisia kokemuksia. Synnytykset sinänsä ovat olleet hyviä kokemuksia, kätilöt ihania ja niin myös kätilöharjoittelijat. Vuodeosastolla oli ekassa (joulukuussa 2000) kauhee ruuhka ja meitä oli 3 hengen huoneessa 4 äitiä vauvoineen. En nukkunut yhtään ja olin ihmisraunio parin yön jälkeen. Onneksi älysin sanoa asiasta hoitajille (itkin tietenkin) ja he toimivat välittömästi! Minulle laitettiin vuode sen " päähoitsun" toimistoon, annettiin nukahduslääke ja nukuin kuusi tuntia putkeen! Ah sitä autuutta!

Toisella kerralla maaliskuussa 2003 osastolla oli hiljaista ja olin suurimman osan ajasta yksin pojan kanssa kahden hengen huoneessa. Aivan eri lähtökohdat palata vauvan kanssa kotiin kuin silloin vuonna 2000.

Toivokaamme ruuhkatonta osastoaikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkaus tuli todella nopeasti, vein ennen joulua paperit Kelaan ja pakkaus tuli vajaan kolmen viikon päästä muistaakseni.

Synnyttäminen OYS:ssa oli erittäin positiivinen kokemus! Sekä synnytyssalin että vuodeosaston henkilökunta oli pääsääntöisesti tosi mukavaa, vaikka olimme paikalla erittäin ruuhkaiseen aikaan. Synnytyssalissa ehdimme olla neljän työvuoron ajan ja sekä opiskelijat että kätilöt olivat osaavia, kiireestä huolimatta kiireettömän oloisia, lämpimiä ja positiivisia. Kivunlievityksen keinot olivat myös hallussa ja uskalsin koko ajan täysin luottaa kätilöiden tilannearvioon. (Eipä sillä, ei ollut kauheasti vaihtoehtoja... mutta olo siis oli turvallinen.) Vuodeosastolla olin perhehuoneessa, mitä suosittelen lämpimästi jos vain mahdollisuus siihen on. Myös vuodeosastolla sai apua ja neuvoja aina niitä tarvitessaan, toisaalta halutessaan sai myös olla rauhassa. Vuodeosastolla häiritsevä asia oli se, että eri työntekijöiltä sai eri neuvoja - toisaalta ihan kiva että saattoi itse kokeilla ja löytää sitten oman juttunsa, mutta toisaalta välillä tuntui, että teki " väärin" , kun teki jonkun toisen neuvomalla tavalla. Synnytyksen jälkeen olin myös niin herkässä mielentilassa, että aisti myös työntekijän väsymyksen/kiireen ja otti ehkä turhan herkästi itseensä silloin, jos toisella oli huono päivä. Onneksi suurimmalla osalla oli kuitenkin hyviä päiviä :) Tsemppiä loppuraskauteen ja synnytykseen, OYS:ssa kannattaa käydä tutustumassa sitten lähempänä!

-Aranja ja poika 20 vrk-

Vierailija
4/5 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös oys on mukava paikka synnyttää. Esikoisemme syntyi Oysissa v.2002. Tämän pikkukakkosen synnytän myös siellä. Henkilökunta oli todella mukavaa ja ystävällistä. Hyvä mieli jäi siitä reissusta!

Oma äitiyshakemukseni on ollut kelassa nyt 4 viikkoa ja kun kyselin käsittelyaikaa, kerrottiin siellä olevan nyt 6 viikon käsittelyaika. Sillä aikataululla ehdin jäädä äitiyslomalle ennen kun saan edes päätöksen koko äitiysrahasta. Onneksi en ottanut pakkausta, niin ei tarvitse vaatteiden pesemistä kiirehtiä.

Annamiina 32+4

Vierailija
5/5 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oys on minulle muuten tuttu paikka, tää synnyttäminen vaan jännitää (aikaa siihen tosin on vielä)

T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 20+0 (puoliväli :)