Kun omainen kertoo olevansa myös hoitoalalla, niin
Ärsyttääkö se sinua, tekeekö mitään vaikutusta vai saako tuolloin parempaa hoitoa kuin muut potilaat? Kysymys siis suunnattu hoitajille ja lääkäreille. Kysyn, koska olen aina ihmetellyt miksi jotkut omaiset tämän asian toisinaan mainitsevat ja mitä tällä tarkoitus saavuttaa.
Kommentit (4)
Ihan samalla tavalla hoidan työni kuin kenen tahansa kanssa. Samoin jos asiakas/potilas on itse hoitaja tai lääkäri. Erikoisala voi kuitenkin olla eri kuin se miksi on hoidettavana.
Sh/th
En ole erikseen maininnut. Ärsyttää kyllä, kun sanotaan: leukosyytit ovat blaa blaa ja perään: siis valkosolut. Oon joskus vastannut, että sano vaikka kotoisasti leukkarit.
Jos ihminen ei yhtään tarkemmin kerro siitä miksi asian maitsee pelkästään tuolla kommentilla ei ole vaikutusta, riippuen tilanteestakin missä yhteydessä tuo sanotaan.
Tarkoitus on sanoa että älä yksinkertaista asiaa minulle, kiitos. Voit käyttää lääketieteen termejä, ymmärrän ne. Ymmärrän myös alan realiteetteja (tai ainakin pitäisi, joskus kyllä omaisten kanssa taitaa se ammatillisuus hävitä kuin tuhka tuuleen).