Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lähteä harjoittelemaan pyörälläajoa? :)

23.04.2006 |

Eli vinkkejä ja rohkaisukeinoja nyt kehiin:). 2.5 vuotias tyttö sai tänään polkupyörän, erittäin kiinnostunut kyseisestä vempeleestä, miten olette opettaneet polkemista?:)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen " työntötanko" pyörässä tai mikä sen oikea nimi onkaan. Aluksi mies työnsi ja minä painelin pojan jalkoja, että " nyt vasen jalka alas, nyt oikea jalka alas" jne. Nyt pelkät työntäjän käskyt " vasen alas, oikea alas" riittää, aina tosin ei vaan poika kiljuu että " isi/äiti työntää" =)

Vierailija
2/2 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommattiin kanssa pyörä pari viikkoa sitten ja, koska pihalla oli silloin vielä lunta ja loskaa, harjoiteltiin eka viikko sisällä polkemista.

Laitettiin apupyörien alle paksuhkot kirjat ja tyttö polki aluksi siinä paikallaan (kypärä päässä tietenkin :)) . Aluksi autettiin käsillä polkimista ja sitten kun polkeminen alkoi sujua niin ajeltiin eteisen matolla edes takaisin 2-3 polkaisua ja kääntö.

Nyt takana kaksi ajokertaa pihalla ja hienosti sujuu. Tyttö pääsee jo täysin itsenäisesti eteenpäin tasaisella ja loivassa alamäessä. Ylämäissä ja pidemmillä matkoilla apuna on työntökahva.

Polkemista enemmän ongelmia on ohjauksessa. Tyttö, kun ihailee välillä omia jalkojaan ja varmistelee että näkeekö kaikki varmasti kuinka hän ajaa, niin tuppaa tuo ohjaus unohtumaan.

Vielä ei tyttö kovin pitkiä aikoja jaksa keskittyä hommaan, mutta eiköhän iän ja taitojen karttuessa ajomatkatkin pitene.

Itse olen ollut aika ihmeissään kuinka innostunut tyttö on pyörästä ja kuinka riemuissaan hän on siitä, että pääsee itse eteenpäin.

Silvara

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla