Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain Elämää 2018

Vierailija
27.04.2018 |

Enää reilu 4 tuntia alkuun! 🙌

Onko sinulla ketään suosikkia tällä kaudella?

Itse tykkään eniten Sanista ja odotan hänen versioistaan muiden kappaleista. Sekä muiden versioita hänen kappaleistaan (tai Aikakoneen, jos niitä saa esittää).

Sanin omia biisejä mulle ei kyllä nyt yhtään tuu mieleen, mutta mä oon ollu aikoinani aika kova Aikakone-fani ja kyllä edelleen tykkään heidän musiikistaan. Sen takia tykkään niin paljon myös Sanista.

Joka kevät kun radiosta kuuluu ”Keltainen toukokuu”, mulle tulee ihan kesäfiilis. Se merkitsee mulle kevään ja kesän alkua. 🤗

Kommentit (1244)

Vierailija
1201/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kappaleita Sanin päivänä esitetään? En malta odottaa Sanin päivää kun oon ollut joskus kova Aikakone-fani ja nykyäänkin on kiva välillä nostalgisoida Aikakoneen biisien tahtiin. 😍 Ap

Tulet pettymään. Sani olisi ansainnut paljon paremmat versiot. En tiennytkään että hän on itse sanoittanut Aikakoneen biisit: respectit siitä! Yhtä iso ylläri kuin että Arttu ei ole sanoittanut sanaakaan eikä säveltänyt tai muutenkaan tehnyt mitään muuta kuin laulaa läpi, ja silti antaa ymmärtää olevansa itse biisintekijä.

Oho! Jos totta on niin aika yllättävää mullekin.

Artun jakson biiseissä hänen nimensä mainittiin ainoastaan Mökkitien listan viimeisenä. Muissa ei ollenkaan.

Vierailija
1202/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloiko Mira Sanin päivänä kaksi kertaa, vai olenko vain väsynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon tykki juo kotona? Meinaan vaan kun pieni lapsi hällä. On niin turvonnut naama ym.

Äh, hyvä isä varmasti on lapselleen. Vaikuttaa ihan ok tyypiltä.

Vierailija
1204/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirahan veti Tykin kanssa Terhin lähdön vuoksi tyhjälle slotille täytettä. Siis oman vetonsa lisäksi. Viime viikolla Terhiä puolestaan paikkasivat Sani ja Kasmir.

Vierailija
1205/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauloi soolon sekä duettona Aki Tykin kanssa Perhosten yön, joka olisi ilmeisesti ollut Terhi Kokkosen laulettavaa.

Vierailija
1206/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli jotenkin jämäkausi, onneksi loppuu. Yhtään hittikappaletta ei tästä tullut. Seuraavaa kautta odotellen.

Vierailija
1207/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni tämä oli musiikillisesti aika kiinnostava kausi. Sovittaja Leri Leskiselle täytyy antaa tunnustusta siitä, että moni loppuunkulutettu biisi heräsi uuteen eloon.

Vierailija
1208/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni tämä oli musiikillisesti aika kiinnostava kausi. Sovittaja Leri Leskiselle täytyy antaa tunnustusta siitä, että moni loppuunkulutettu biisi heräsi uuteen eloon.

Yhdestäkään uudesta sovituksesta ei tullut hittiä kuten jokaisella aiemmalla kaudella on tullut. Johtuuko sitten surkeista tulkinnoista enemmän kuin Lerin sovituksesta?

Vierailija
1209/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko mainita yhdenkin "eloon heränneen loppuun kulutetun biisin?"

Vierailija
1210/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdestäkään uudesta sovituksesta ei tullut hittiä kuten jokaisella aiemmalla kaudella on tullut. Johtuuko sitten surkeista tulkinnoista enemmän kuin Lerin sovituksesta?

Ehkä se johtuu enemmän Vain elämää -väsymyksestä, viime syksyn all stars -kausi vei suuren yleisön voimat.

Vierailija
1211/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ihan tässä Sanin päivänäkin oli Aki Tykin versio Odota -kappaleesta, jossa oli yllättävää potkua.

Vierailija
1212/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ihan tässä Sanin päivänäkin oli Aki Tykin versio Odota -kappaleesta, jossa oli yllättävää potkua.

Ei kyllä ollut potkua. Miran Jää -kappale kuulosti hyvältä, samoin Dannyn Tuhannen yötä.  

Vierailija
1213/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tota Miraa, ääni ei ole kummoinen ja laulaa epäpuhtaasti, muut on ihan eri tasolla, myötähäpeä kun katsoo Jää- biisin esirystä ja lopussa jotain kiljuntaa, ehkä koska ääni ei riitä loppukliimaksiin

Vierailija
1214/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Täysin samoilla linjoilla. Kaikkina aiempina kausina ihmiset ovat pysyneet hyvän maun alueella jutuissaan. Petyin tähän porukkaan.

Vierailija
1215/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, ettei Terhi viihtynyt tuolla, kun juttujen taso (aamupalalla) on tasoa likaiset munat, perseen huljutus ja kondomien niksipirkka-vinkit. Rääväsuisimmat taitaa olla Arttu ja viskibasso-Sani. Välillä tulee vähän juntti fiilis näistä muutamista. Onneksi sentään Danny tuo arvokkuutta.

Just näin. Täysin samoilla linjoilla. Kaikkina aiempina kausina ihmiset ovat pysyneet hyvän maun alueella jutuissaan. Petyin tähän porukkaan.

Vierailija
1216/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanin sanoituksista ei uskoisi että on niin tavis, ilmeet ja jutut jotenkin wt, ulkonäkö ja biisit antaa ymmärtää että oli jotenkin fiksumpi, ehkä väsy jo painaa uran suhteen...

Vierailija
1217/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän kauden ainoa onnistunut biisi on ollut Kasmirin Savanni nukahtaa. Muut ollut kertakäyttökamaa.

Vierailija
1218/1244 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun Sani avaa suunsa, niin sieltä tulee niin wt-vibat. Kuulostaa vanhalta juopolta.

Vierailija
1219/1244 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Sanin jakso ei ollut pettymys vaan nosti muutoin melko vaisun kauden tasoa. Jaksossa oli ihana, lämmin tunnelma. Tykkäsin lisäksi Aki Tykin versiosta tosi paljon, mutta myös multa toki löytyykin niitä ohjelmassa mainittuja kasariperversioita.

Terhin lähtö oli kaksipiippuinen juttu. Hänen versionsa olivat aivan omaa luokkaansa, mutta toisaalta porukan ilmapiiri selvästi koheni hänen lähtönsä jälkeen. Persoonana hän ei oikein vakuuttanut. Olisin silti halunnut saada kuultavakseni Terhin tekemät versiot Terhin laulamina vaikka pelkkinä studioäänityksinä.

Mauton pissakakkahuumori ei haitannut mua yhtään, viljelen itsekin sellaista kotona miehen kanssa, vaikka akateeminen olenkin ja ihan aikuinen ihminen. Tuntuu tosi oudoilta nuo kommentit esim. Sanin sanoitusten ja ulkonäön ja juttujen kohtaamattomuudesta: missä kuplassa osa ihmisistä oikein elää?

Kaiken kaikkiaan kausi oli ihan ok. Ei yhtä hyvä kuin aiemmat mutta katsottava.

Vierailija
1220/1244 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin oli iso yllätys, että Sani on tosiaan itse sanoittanut Aikakoneen biisit. Luulin, että ne on kokonaan Makin tekemiä.

Akin ja Miran äänet ei oikein sointuneet yhteen tuossa Perhosten yö -duetossa, mutta tietysti tuo oli hätäratkaisu tuossa tilanteessa. Esim. viime vuonna Espanjan kaudella Irinan ja Samun Kuljetaan tämä loppuun -duetto oli aivan mahtava, ja äänet sopivat hienosti yhteen.

Dannykin kiroili Sanin päivän lopussa. Täällä on paljon kommentoitu, ettei aiemmilla kausilla ole ollut alatyylisiä juttuja, kyllä ainakin viime Espanjan kaudella Samu, Robin, Olli ja Nikke niitä viljelivät jutuissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme