Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain Elämää 2018

Vierailija
27.04.2018 |

Enää reilu 4 tuntia alkuun! 🙌

Onko sinulla ketään suosikkia tällä kaudella?

Itse tykkään eniten Sanista ja odotan hänen versioistaan muiden kappaleista. Sekä muiden versioita hänen kappaleistaan (tai Aikakoneen, jos niitä saa esittää).

Sanin omia biisejä mulle ei kyllä nyt yhtään tuu mieleen, mutta mä oon ollu aikoinani aika kova Aikakone-fani ja kyllä edelleen tykkään heidän musiikistaan. Sen takia tykkään niin paljon myös Sanista.

Joka kevät kun radiosta kuuluu ”Keltainen toukokuu”, mulle tulee ihan kesäfiilis. Se merkitsee mulle kevään ja kesän alkua. 🤗

Kommentit (1244)

Vierailija
1161/1244 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin kanssa pitänyt jotenkin erilaisena, juuri syvällisempänä joten sikäli myös petyin että mielikuva ollut väärä. Ihan perusjantteri on, kertoihan senkin että tavikset biisi kertoo oikeestaan hänestä koska on "tavis" , eikä siis olekaan mikään kettuilubiisi.

Minusta taas Ain pisteet nousivat, kun hän paljasti biisiin liittyvän itseironian, että taiteilijuuden takaakin löytyy samoja tuntemuksia kuin ns. taviksilta, eikä asemoi itseään ylemmyydentuntoiseksi uniikiksi lumihiutaleeksi.

Vierailija
1162/1244 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoileri: katselen Sanin päivää ja nyt viimein tulin siihen tulokseen, että on kyllä surkeita ja ala-arvoisia nämä musiikkiesitykset verrattuna kaikkiin muihin kausiin! Eikä Arttu viitsinyt edes itse esittää kuin pätkän Neiti Groovesta ja paikalle oli raahattu Teflon Brothers sönkkäämään biisin täysin tunnistamattomaksi. Hyi helvata. Loppuu nyt tähän tämän kauden seuraaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1244 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kappaleita Sanin päivänä esitetään? En malta odottaa Sanin päivää kun oon ollut joskus kova Aikakone-fani ja nykyäänkin on kiva välillä nostalgisoida Aikakoneen biisien tahtiin. 😍 Ap

Vierailija
1164/1244 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kappaleita Sanin päivänä esitetään? En malta odottaa Sanin päivää kun oon ollut joskus kova Aikakone-fani ja nykyäänkin on kiva välillä nostalgisoida Aikakoneen biisien tahtiin. 😍 Ap

Tulet pettymään. Sani olisi ansainnut paljon paremmat versiot. En tiennytkään että hän on itse sanoittanut Aikakoneen biisit: respectit siitä! Yhtä iso ylläri kuin että Arttu ei ole sanoittanut sanaakaan eikä säveltänyt tai muutenkaan tehnyt mitään muuta kuin laulaa läpi, ja silti antaa ymmärtää olevansa itse biisintekijä.

Vierailija
1165/1244 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se Akin päivän duetto alun perin Terhille tarkoitettu biisi? Voisi olla, koska bändin kannalta helpompi vetää sellainen, jota on jo treenattu kuin kokonaan uusi.

Vierailija
1166/1244 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmädynamiikassa ei artistien kertoman mukaan ole ollut mitään ongelmia, vaan on ollut hulvattoman hauskaa koko ajan. Tykki selostaa jossain haastattelussa, että joka päivä sai nauraa vedet silmissä - ja itkeäkin kai. Ei kuulosta vaivautuneen ernun jutulta, ei.

Vierailija
1167/1244 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulet pettymään. Sani olisi ansainnut paljon paremmat versiot. En tiennytkään että hän on itse sanoittanut Aikakoneen biisit: respectit siitä! Yhtä iso ylläri kuin että Arttu ei ole sanoittanut sanaakaan eikä säveltänyt tai muutenkaan tehnyt mitään muuta kuin laulaa läpi, ja silti antaa ymmärtää olevansa itse biisintekijä.

😟 Ap

Vierailija
1168/1244 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän viikon jaksot tulee nyt uusintana nelosen aamussa....

Voi tuota Dannya...vaikuttaa olevan todella vaivaantunut ja väärässä paikassa. Pöytäkeskusteluissa vaikenee ja pälyilee kulmiensa alta epäuskoisen näköisenä.

Katuu varmaan syntymäänsä kun kuuntelee nobody-Kasmirin leijumista ja Artun kirosanoilla ryyditettyjä alapäävitsejä...

Dannylla on niin paljon elämänkokemusta ja sydämensivistystä, ettei sitä muutama kiroileva tai rehvakas juntti hetkauta. Pärjää kyllä tilanteessa kuin tilanteessa.

Vierailija
1169/1244 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan se Akin päivän duetto alun perin Terhille tarkoitettu biisi? Voisi olla, koska bändin kannalta helpompi vetää sellainen, jota on jo treenattu kuin kokonaan uusi.

Varmasti Anna anteeksi -biisi oli alunperin Terhille valittu kappale. Nyt vain Sani ja Kasmir hyppäsivät solistin paikalle, jotta biisi uuden sovituksen kanssa tulee esitetyksi. Olisin kovasti halunnut kuulla juuri tämän kappaleen Terhin esittämänä. Olisi varmasti ollut upea tulkinta, niinkuin kaikki Terhin vedot ovat olleet.

Ryhmädynamiikka on näköjään piristynyt Terhin lähdön jälkeen, tai sitten ohjelma on leikattu niin,että se on saatu näyttämään siltä. Ikävää, jos Terhin läsnäolo on koettu osin raskaaksi tuotannon kanssa veivaamisen takia. Ainakin Aki on useassa mediassa antanut Terhin lähdön olleen muiden artistien takia hyvä asia.

Samaa mieltä monen muun kanssa Dannysta. Ei tunnu olevan ihan omalla mukavuusalueellaan vaikka kova seuramies onkin. Akin päivänä ei montaa lausetta ruokapöydässä sanonut. Danny on silti aivan ihana. Olisi kyllä ansainnut tasokkaampaa seuraa tuotantokaudelleen.

Vierailija
1170/1244 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kuulostaa ihan joltain jota terhi olisi voinut esittää.

Vierailija
1171/1244 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danny 75v pyyhkii pöytiä noilla muilla. Uskomatonta. Joko kertoo kauden tasosta tai sitten se vaan on niin kova :)

Vierailija
1172/1244 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti Anna anteeksi -biisi oli alunperin Terhille valittu kappale. Nyt vain Sani ja Kasmir hyppäsivät solistin paikalle, jotta biisi uuden sovituksen kanssa tulee esitetyksi. Olisin kovasti halunnut kuulla juuri tämän kappaleen Terhin esittämänä. Olisi varmasti ollut upea tulkinta, niinkuin kaikki Terhin vedot ovat olleet.

Ryhmädynamiikka on näköjään piristynyt Terhin lähdön jälkeen, tai sitten ohjelma on leikattu niin,että se on saatu näyttämään siltä. Ikävää, jos Terhin läsnäolo on koettu osin raskaaksi tuotannon kanssa veivaamisen takia. Ainakin Aki on useassa mediassa antanut Terhin lähdön olleen muiden artistien takia hyvä asia.

Minun mielestäni taas meininki vaikutti jotenkin vaisummalta nyt ekana Terhin lähdön jälkeisenä päivänä. Minä en nyt muista törmänneeni sisällöltään sellaiseen lausuntoon, että Akista Terhin lähtö olisi ollut hyvä asia. Tässä hutikuun mediatilaisuuden haastattelussa päin vastoin harmittelee, että Terhin osalta tilanne päätyi lähtöön, koska porukan meininki oli ollut niin hyvä:

https://www.loop.fi/#!/post/5b03c9116df0d8040050ea1a

Vierailija
1173/1244 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni taas meininki vaikutti jotenkin vaisummalta nyt ekana Terhin lähdön jälkeisenä päivänä. Minä en nyt muista törmänneeni sisällöltään sellaiseen lausuntoon, että Akista Terhin lähtö olisi ollut hyvä asia. Tässä hutikuun mediatilaisuuden haastattelussa päin vastoin harmittelee, että Terhin osalta tilanne päätyi lähtöön, koska porukan meininki oli ollut niin hyvä:

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/201805302200979964_tw.shtml

Vierailija
1174/1244 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki Tykin jaksossa tykkäsin eniten Dannyn, Artun ja ensimmäistä kertaa myös Miran versiosta.

Akin ja Kasmirin sisäpiirivitsit, eli se jatkuva repeily ruokapöydän ääressä, ei aina ihan avautunut minulle.

Vierailija
1175/1244 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että Mira kysyi Akin piposta ja Aki selvitti miksi käyttää sitä. Tosin oli aika pinnallinen tarina (halu näyttää rokkitähdeltä). Itse olin veikannut pipon jatkuvan käytön syyksi kaljuuntumista ja / tai epävarmuutta itsestään kohtaan (pipo tuo turvaa).

Vierailija
1176/1244 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Danny 75v pyyhkii pöytiä noilla muilla. Uskomatonta. Joko kertoo kauden tasosta tai sitten se vaan on niin kova :)

Juurikin näin. Ja on todella hyväkäytöksinen ja muut huomioon ottava. Ei halua joka päivä olla valokeilassa, mutta vetää sitten yhtäkkiä tällaisen vedon kuin tämä Tavikset. Aivan huikeaa!

Vierailija
1177/1244 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/201805302200979964_tw.shtml

Oho. No tuo oli yllättävää etenkin Akin kertomana, kun aiemmista on jäänyt sellainen käsitys, että olisi eniten samaistunut Terhin fiiliksiin, ettei niin tykkää olla huoion keskipisteenä. Ja oli vielä aiemmissa jaksoissa kaverillisen oloinen.

Vierailija
1178/1244 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas viimein katsottua viimeisen kahden viikon jaksot läpi. Terhin viimeisin veto siskonsa kanssa oli ehkäpä kauden parhain mielestäni. Mieletön esitys, että onkin kauniit ja lahjakkaat siskokset.

Saas nähdä, että jaksaako näitä viimeisiä jaksoja enää katsoa. Taidan tyytyä katsomaan Akin esitykset jälkikäteen, tuskin jään mistään paitsi näin menetellen.

Joko tuotannon ns. virallinen lausunto Terhin lähdöstä on annettu? Aiemmin keväällähän sitä lupailtiin, että homman nimi selviää kunhan se on ajankohtainen jaksojen ilmestyttyä, mutta aika kierrellen ja kaarrellen kaikki ovat asiasta puhuneet näkemissäni haastatteluissa.

Vierailija
1179/1244 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme, ettei Mikko Alatalo ole ollut Vain elämäässä mukana. Hänellä on paljon ja hyvin monipuolisesti hittejä.

Ihme. Olihan hän Tähdet tähdet- ohjelmassa. Minusta olisi kiva nähdä myös Elli Haloo ja Poju Vain elämäässä.

Vierailija
1180/1244 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään tajua, miksi Terhi irtisanottiin kesken kauden. Siis että miksi noin radikaali veto tuotannolta. Terhinhän olisi pitänyt häiriköidä ja kieltäytyä yhteistyöstä niin voimakkaasti, että noita ekoja jaksojakaan ei olisi saatu purkkiin. Ja silti Terhi oli niissä täysin normaalisti, positiivinen, kertoi elämästään, oli vilpitön jne. Sori vaan, mutta tuotannon selitykset ei uppoa nyt.

Kuuntelin SMG:n keväällä julkaiseman sinkun "Mua ei saa muuttumaan", jonka lyricseihin kenties heijastui Vain elämää -kokemuksia.

Minusta tuntuu, että tuotannon ihmiset olivat tyytymättömiä siihen millainen Terhi oli. Olisi pitänyt olla tavallisempi ja sopeutua porukkaan paremmin. Pelkkä peruspositiivisuus ja ns. omana itsenään oleminen (millainen sitten onkaan tuollaisissa puitteissa) ei riittänyt, vaan olisi pitänyt olla jotenkin toisenlainen. Terhi on erilainen ja persoonallisuus ei kelvannut.

Ja sitten tuotannon ihmiset olivat varmaan laskeneet, että eniten hyötyä tilanteesta saa lypsettyä potkujen ja mediakohun kautta. Tämä varmaan painoi vaakakupissa kun lopullista päätöstä mietittiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan