Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia että työnantaja ( työtä hakiessa )

Vierailija
27.04.2018 |

Yrittää tavoitella mahdolliseen haastatteluun ja soittaa vasta illalla klo 18 jälkeen, puhelu ei edes hälytä kauan, ehkä 20 sekuntia ja tämän jälkeen sieltä ei enää kuulu mitään, ei soiteta uudelleen tai laiteta viestiä perään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se oli puhelinmyyjä. Voit toki kokeilla tarkastaa numeron kautta kuka soitti, jos rauhoittaa.

Vierailija
2/18 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Varsinkin jos on paljon hakijoita. Sillon kun hakee töitä on oltava hyvin tavoitettavissa. Ehkä olisi hyvä merkki työnhakijan aloitteellisuudesta, että soittaa takaisinpäin. Miten tämmöset perusjutut voi olla hakusessa ihmisillä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin helposti luulisin että joku puhelinmyyjä soittelee tuohon aikaan. Varsinkin kun tuppaavat soittamaan viikoittain. 

Vierailija
4/18 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasivat hakijan oma-aloitteisuutta.

Epäonnistuit.

Ei jatkoon.

Vierailija
5/18 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakaa peliä nykyään työmarkkinoilla. FeelsBadMan. Ilmeisesti niin paljon hakijoita kun ei ole enää aikaa tavoitella toista kertaa. 

Vierailija
6/18 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testasivat hakijan oma-aloitteisuutta.

Epäonnistuit.

Ei jatkoon.

Työnantaja pelaa jotain ihme pelejä ja kehtaa valittaa työvoimapulasta. Taitaa olla luppoaikaa, kun tuollaiseen on aikaa ja varaa.

Vierailija
7/18 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kyllä. Yleensä koittavat tavoitella useammin, ja minulle on ihan laitettu viestiä mistä yritetty soittaa ja miksi.

Vierailija
8/18 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja tarvitsee työntekijän jo klo 20 alkavaan työvuoroon, ei jää odottelemaan vastauksia vaan soittaa seuraavaan numeroon.

Vierailija
9/18 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia. Joku toinen oli varmaan aktiivisempi ja pääsi haastatteluun.

Vierailija
10/18 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli työnantaja niin enpä murehtisi ettei tuota paikkaa saanut.

Vierailija
11/18 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitin yhdelle hakijalle perjantaina 1530. Ei vastannut eikä edes soittanut takaisin! Ei tuosta tule kuin se mielikuva ettei työ oikeasti kiinnosta.

Vierailija
12/18 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi murehtimaan tuollaista paikkaa. Nyt ala katsoa uusia paikkoja ja unohdat tuollaisen. Tietysti voit kokeilla soittaa perään, jos puhelu jäi vaivaamaan. Ja tarkista ensin numerohausta, että kyseessä oli todellakin työpaikka eikä lehtimyyjä.

Vierailija
13/18 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän aina soittaa kaksi kertaa ja annan soida jonkin aikaa. Sen jälkeen jää hakijasta kiinni soittaako takaisin vai antaako olla.

Vierailija
14/18 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yritän aina soittaa kaksi kertaa ja annan soida jonkin aikaa. Sen jälkeen jää hakijasta kiinni soittaako takaisin vai antaako olla.

Tuo on jo kohtuullista. Viihtyisässä työpaikassa kunnioitus on molemminsuuntaista ja se näkyy jo pienistä asioista kuten tämä.

Vierailija
15/18 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku soittaa iltpäivällä soitetaan seuraavana päivänä takaisin jos ei ehdi ennen kello 16 soittaa takaisin. Puhelut hoidetaan virka aikana. Jos soittaa pejantai iltapäivällä soitetaan takaisin maanantaina. Jos laittaa sms että on yrittänyt tavoitella niin ainakin varmistuu että tavoitattava on saanut tiedon.

Vierailija
16/18 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos haulla ei löydy soittajan tietoja on turha odotella että kukaan soittaa takaisin. Eli pitäkää huoli että numero löytyy googlella.

Vierailija
17/18 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin helposti luulisin että joku puhelinmyyjä soittelee tuohon aikaan. Varsinkin kun tuppaavat soittamaan viikoittain. 

Puhelinmyyjät nimenomaan ei soita klo 18 jälkeen.

Vierailija
18/18 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjät nimenomaan ei soita klo 18 jälkeen.

Ja kyllä muuten soittelevat, on tullut jopa puoli yhdeksän aikaan illalla puhelua, en tiedä mikä myyjä oli tai häirikkö mutta kyllä soittelevat kellonaikaa tai päivää katsomatta. Kokemusta on. 

Mutta olisi inhimillistä työnantajan puolelta edes yrittää soittaa toisen kerran tai laittaa viesti perään , siinä nyt ei kauan mene. Ja mikä ihmeen järki on soittaa tuollaista häläriä.. kyllä tuollaisen alle 20sekunnin puhelun jo melkein voi sellaiseksi laskea.