Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gluteeniton ja maidoton suolainen vierastarjottava?

Vierailija
27.04.2018 |

Haussa suolainen ja ruokaisa tarjottava vieraille, joka on gluteeniton ja maidoton. Niin hyvää, että nekin tykkäävät, joilla ei ole ruokarajoitteita eli nirsommat lapsetkin syö.

Pitäisi olla helppo ja nopea valmistaa. Ei ranskalaisia ja lihapullia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kukaan muukaan keksiä mitään...

Vierailija
2/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tarjonnut riisipohjaisen lohisalaatin. Lisäksi joukkoon herne-maissi-porkkanaa tai jotain muuta sen sorttista mikä maistuisi nirsommillekin. Kananmunanpuolikkaita ja viinirypäleitä tai vesimelonia joukkoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tein gluteenittomia ja maidottomia vohveleita. Ei ne kyllä maistuneet yhtään miltään.

Vierailija
4/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku vegaaninen piirakka gluteenittomiin jauhoihin.

Vierailija
5/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita vaihtoehtoja. Esim. tästä vaihtaa jauhot gluteenittomaan jauhoseokseen ja varioi täytteet omien mieltymysten mukaan. https://chocochili.net/2009/01/parsakaali-savutofupiirakka/

Itse en pidä parsakaalista, joten olen korvannut esim. sipulilla ja tomaateilla. Hyvin maistui.

Vierailija
6/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tarjonnut riisipohjaisen lohisalaatin. Lisäksi joukkoon herne-maissi-porkkanaa tai jotain muuta sen sorttista mikä maistuisi nirsommillekin. Kananmunanpuolikkaita ja viinirypäleitä tai vesimelonia joukkoon?

Joku tuollainen voisi olla ihan ok. Mutta itse olen tehnyt riisipohjaisen salastin niin, että siinä on mukana kermaviilikastike. Millaisen maidottoman kastikkeen voisi tehdä? Niin, että se olisi myös hyvän makuinen.

Vierailija
7/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierittele ananasrenkaita aromisuolassa.

Vierailija
8/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita vaihtoehtoja. Esim. tästä vaihtaa jauhot gluteenittomaan jauhoseokseen ja varioi täytteet omien mieltymysten mukaan. https://chocochili.net/2009/01/parsakaali-savutofupiirakka/

Itse en pidä parsakaalista, joten olen korvannut esim. sipulilla ja tomaateilla. Hyvin maistui.

Oma lapseni tykkää parsakaalista, muiden lapsista en tiedä. Tarvittaisiin vaan tosi hyvä gluteenittoman piirastaikinan resepti, olen kolmea kokeillut eikä mikään niistä ollut yhtä hyvä kuin tavallisista jauhoista tehty. Ne, joilla ei ole ruokarajoitteita, ei syöneet, kun oli niin mauton.

Ja millä korvata suolaisen piiraan juusto ja maitotuotteet täytteessä? Noista soijakorvikkeista ei vaan tule hyvänmakuusta piirasta.

Vierailija
9/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee joku vegaaninen piirakka gluteenittomiin jauhoihin.

Olen näitä auemmin tehnyt. Ruokarajootteinen syö yhden palan. Loppu menee roskiin, kun muut vieraat eivät tykkää mausta. Enkä tykkää itsekään. Miten vegaanisesta gluteenittomasta suolaisesta piiraasta saisi saman makuista kuin maitotuotteilla ja tavallisella jauhoilla tehdyistä?

Vierailija
10/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tarjolle pestyä jauhenlihaa.

Vierailija
11/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseni tykkää parsakaalista, muiden lapsista en tiedä. Tarvittaisiin vaan tosi hyvä gluteenittoman piirastaikinan resepti, olen kolmea kokeillut eikä mikään niistä ollut yhtä hyvä kuin tavallisista jauhoista tehty. Ne, joilla ei ole ruokarajoitteita, ei syöneet, kun oli niin mauton.

Ja millä korvata suolaisen piiraan juusto ja maitotuotteet täytteessä? Noista soijakorvikkeista ei vaan tule hyvänmakuusta piirasta.

Olen tehnyt maidottoman piirakan täytteen ihan kookosmaidosta/kermasta ja kananmunasta.

Kyseessä oli currymaustettu kanapiirakka, täytteenä muistaakseni kanaa, paprikaa ja sipulia.

Vierailija
12/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tuollainen voisi olla ihan ok. Mutta itse olen tehnyt riisipohjaisen salastin niin, että siinä on mukana kermaviilikastike. Millaisen maidottoman kastikkeen voisi tehdä? Niin, että se olisi myös hyvän makuinen.

Ite tykkään tomaattipohjaisista kastikkeista. Sopinee myös kalan kanssa.

Vierailija
13/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipiä? Gluteenittomalle leivälle vaikka kalaa, lihaa tai kanaa täytteeksi. Soosiksi majoneesi tai joku bbq-soosi. Nämäkin voi laittaa tarjolle tyyliin kokoa omasi.

Vierailija
14/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

gluteeniton pitsa ja muutama erilainen täytevaihtoehto. Jos haluu hifistellä niin vegaanista juustoa päälle, toimii hyvin ja saa kaikki mieluista syötävää (:

Vierailija
15/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

avokado-lime raakajuustokakku.

Joku vastaava "juustokakku", vaikka savuporoa

Vierailija
16/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenitonta siemennäkkäriä, hummusta ja muita maidottomia levitteitä

Vierailija
17/17 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunijuureksia lastuina, joita voi syödä erilaisten dippien kanssa. Guacamolea, tomaattisalsaa, vaikka joku kermaviilidippi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä