Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hapanmaitotuotteet käy, tavallinen maito ei. Mistä kyse?

23.04.2006 |

Maitoallergiaahan se ei voi olla, koska silloin ei hapanmitotuotteetkaan kävisi. Maitoon reagoi ihottumalla suunpielessä.

Tyttö nyt 1 v 11 kk ja allergioita ollaan selvitelty viimeinen vuosi. Nyt näyttää siltä, että kaikki alkaa sopimaan (esim. vihanneksista käy jopa tomaatti, myös mm. kala ok).

Nyt kuitenkin posket reagoi maitoon. Maitoa on juotu 4 päivää. Hapanmaitotuotteita on käytetty jo pari kuukautta ilman oireita.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esim. maitoallergioista paranemassa oleville sopii ensin hapanmaitotuotteet ja sitten vasta tavallinen maito. Sama voi olla muuten herkkävatsaisilla. Ehkä maidon käsittely " pehmentää" sitä, tai sitten maitohappobakteerit auttavat maitoa sopimaan. Meidän tytön maitoallergia on nyt sen verran parantunut, että pienet määrä maitotuotteita sopii, esim. 1 juustoviipale päivässä. Tavallista maitoa en ole kunnolla kokeillutkaan vielä.

Samoin esim. peruna käy meillä vain pakasteena, ei vielä tuoreesta keitettynä.

Vierailija
2/2 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tavallinen maito ei käy minulle, siitä tulee ihottumaa ja vatsa sekaisin. Ihottumaa tulee jopa siitä että kosken maitoon.

Hapanmaito tuotteita voin käyttää ilman mitään oireita ja kypsennettynä maito ei aiheuta ainakaan pieninä määrinä mitään oireita. Esim. Maitoon tehtyä riisipuuroa voin syödä lautasellisen.

Minulla on diaknosoitu vain laktoosi intoleranssi, ei maito allergiaa.

Lisäksi minulla on useita ruoka-aine ja pöly allergioita.

Minulla vaiva ei ole helpottanut iän myötä yhtään, kun taas pahasti maitoallerginen veljeni alkoi sietää maitoa nyt murrosiässä.

Tosi yksilöllisiä nämä allergiat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla