Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroon mustasukkaisuudesta

Vierailija
26.04.2018 |

Eli kuinka pääsisin eroon mustasukkaisuudesta? Onko joku saanut jollain tapaa apua omalle mustasukkaisuudelleen? Tämä häiritsee ja rasittaa lähinnä itseäni, sillä pyörittelen mielessäni ihan turhia asioita ja pelkään että kumppanini löytää paremman. Olemme olleet useamman vuoden yhdessä ja ongelma on alkanut tulla esiin hiljattain. Kumppaniani pidän kuitenkin luotettavana ja uskon, ettei hän olisi kanssani jos ei todella haluasi olla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen ja aloittanut hormonaalisen ehkäisyn?

Vierailija
2/6 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua mustasukkaisuutta. Jos joku haluaa olla mun kanssa, ei se silloin halua vaarantaa meidän suhdetta säätämällä muiden kanssa. Ja jos se haluaa säätää, silloin se ei tosissaan halua meidän suhdetta, ja joutaakin mennä. Tottakai se satuttaisi huomata ettei toinen olekaan yhtä tosissaan kuin itse on, mutta minkä sille voi. Ei se pakottamalla ja pelkäämällä siihen jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nainen ja aloittanut hormonaalisen ehkäisyn?

Kyllä, olen nainen. Hormonaalinen ehkäisy on ollut käytössä jo lähemmäs kaksi vuotta, joten siitä tuskin on kyse..

Vierailija
4/6 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua mustasukkaisuutta. Jos joku haluaa olla mun kanssa, ei se silloin halua vaarantaa meidän suhdetta säätämällä muiden kanssa. Ja jos se haluaa säätää, silloin se ei tosissaan halua meidän suhdetta, ja joutaakin mennä. Tottakai se satuttaisi huomata ettei toinen olekaan yhtä tosissaan kuin itse on, mutta minkä sille voi. Ei se pakottamalla ja pelkäämällä siihen jää.

En mäkään tavallaan tajua mustasukkaisuutta. Siksi onkin niin typerää, että on piinaavia ajatuksia ja haluaisin niistä eroon. 

-Ap

Vierailija
5/6 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus taipumusta mustasukkaisuuteen, mutta olen oppinut siitä pois. Ajattelen niin, että se tunne on täysin turha.

Jos mustasukkaisuuteen olisi todella aihetta eli en voisi luottaa mieheen, niin silloinhan koko suhde kannattaa lopettaa. Jos mies haluaisi olla jonkun toisen kanssa, niin mitä iloa minulle sellaisesta miehestä edes on. Ei mitään, joten tervemenoa.

Jos taas mustasukkaisuus on aiheetonta, se kumpuaa vain jostakin omasta hylätyksi tulemisen pelosta, ehkä jo varhaislapsuudesta. Silloin sen tunteen turhuuden tiedostaa ja sen voi häätää mielestään.  Kumppanilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, se on vain oman pään sisällä.

Vierailija
6/6 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeton mustasukkaisuus on kyseessä.. Tunnistan, että lapsuudessa minulla oli myös menettämisen pelkoa läheisiäni kohtaan, joten tämä ongelma kumpuaa itsestäni. -Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi