Puuttuva halu ja puolison lihavuus
Rakastan puolisoani yli kaiken. Olemme kasvaneet yhdessä teinivuosista alkaen ja hän on läheisin ystäväni, jonka kanssa jaamme kaiken vapaa-aikamme. Meillä on yhteiset harrastukset ja pyöritämme yhdessä paria yhdistystä. Meillä on samanlainen huumorintaju ja maailmankatsomus - ja kolme mahtavaa, luovaa ja persoonallista lasta.
Muttamutta. En tunne minkäänlaista seksuaalista vetoa puolisoani kohtaan. Meillä on paljon läheisyyttä; halailemme, pussailemme ja nuhjaamme kylki kyljessä, iho ihoa vasten, mutta seksi on minulle vain velvollisuudesta - tai rakkaudesta - tehty palvelus rakkaalleni. Varsinaisia yhdyntöjä meillä ei ole ollut kuukausiin. En ole tuntenut himoa häntä kohtaan enää muutamaan vuoteen.
Olen yrittänyt tutkia itseäni ja miettinyt, missä on vika. Rakkautta ei puutu. Ottaisin vaikka luodin hänen puolestaan. Mutta tänään tajusin, ettei puolisoni vedä minua fyysisesti puoleensa. Itse asiassa päin vastoin. Hän ei ole koskaan ollut mikään laiheliini, mutta tällä hetkellä hän on painoindeksin mukaan "merkittävästi lihava". Olen yrittänyt kannustaa häntä liikkumaan enemmän ja syömään terveellisesti - tyyliin: "eiköhän aloiteta uusi terveellisempi elämä". Eli en halua loukata tai syyllistää häntä, vaan ehdotan, että tehdään elämänmuutos yhdessä. Hän ei lämpene ajatukselle. Iltaisin hän ahmii telkkarin ääressä voileipiä, keksejä, sipsejä ja suklaata, vaikka yritän lempeästi ehdottaa vaikka porkkanoita tai hedelmiä.
Tiedän olevani pinnallinen ja häpeän sitä, mutta tosiasia on, että hänen läskimakkaransa ovat mielestäni epäesteettisiä enkä vain kykene tuntemaan häntä kohtaan himoa. Onneksi vietämme niin paljon aikaa yhdessä, että en joudu alttiiksi millekään houkutuksille. En siis himoitse ketään muutakaan. Paitsi unissa. Niissä piehtaroin mitä yllättävämpien julkkisten tai puolituttujen kanssa. Kaikille heille on yhteistä se, että he ovat hoikkia ja urheilullisia...
Kommentit (12)
Ero edessä...väistämättä eteeesi tupsahtaa kaunis, seksikäs ja hoikka nainen ja se on menoa!
Jo se, että tänne avaudut kertoo, että olet oikeasti tosi onneton ja voit pahoin.
Etkä todellakaan rakasta vaimoasi.
Vierailija kirjoitti:
Ero edessä...väistämättä eteeesi tupsahtaa kaunis, seksikäs ja hoikka nainen ja se on menoa!
Jo se, että tänne avaudut kertoo, että olet oikeasti tosi onneton ja voit pahoin.
Jatkan..mä ymmärsin ap on mies?
Vierailija kirjoitti:
Puolisosi on kai mies?
Ihan tietoisesti kirjoitin ilman sukupuolia. Mietin nimittäin, vaikuttaako ihmisten suhtautumiseen se, kummasta on kyse; siitä, että mies ei halua lihavaa vaimoaan vai että vaimo ei halua lihavaa miestään. Mielestäni kyse on ihan samasta asiasta, mutta kaikkien mielestä ei ehkä näin ole.
Tai sanotaan mielummin himoitse. "Ei halua" kuulostaa pahemmalta kuin "ei himoitse"...
Ei tässä kyllä rakkaudesta yhdessä olla, vaan tottumuksesta.
No, musta sukupuolella ei oo tässä väliä. Fantasiat hoikista ja nuorista on normaaleja kummallekin, etkö voi käyttää mitä voimavarana. Seksitön suhde ei varmaan pitemmän päälle toimi, vaikka kuinka olis rakkautta
Sori ap. Täältä tulee totuus: ansaitset uuden, hyvän hoikan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Siis olen se vaimo. Ja todellakin rakastan miestäni! Hän on ollut paras ystäväni jo kolmisenkymmentä vuotta. Tekstailemme toisillemme töistä useita kertoja päivässä, nauramme paljon yhdessä, halailemme ja pussailemme joka ikinen päivä. Naapuritkin naureskelevat meille, kun käymme melkein aina yhdessä kaupassa ja kuljemme käsi kädessä. En voisi elää ilman häntä.
Mutta voin pahoin, koska rakastan häntä ja sen tajuaminen tänään, että haluttomuuteni saattaa johtua hänen lihavuudestaan (voihan se olla omaa hormoonienkin puutetta...), sai minut tuntemaan ihan hirveää syyllisyyttä.
Jos ihminen ei itse koe tarvetta muutokseen, niin se muutos ei tule ulkopuolelta.
Jos kumppani ei edes koe halua, vaan haluaa mieluummin niitä sipsejä, niin ongelma on sinulla ja se ei ratkea toista muuttamalla.
Nolo edelleen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisosi on kai mies?
Ihan tietoisesti kirjoitin ilman sukupuolia. Mietin nimittäin, vaikuttaako ihmisten suhtautumiseen se, kummasta on kyse; siitä, että mies ei halua lihavaa vaimoaan vai että vaimo ei halua lihavaa miestään. Mielestäni kyse on ihan samasta asiasta, mutta kaikkien mielestä ei ehkä näin ole.
Tai sanotaan mielummin himoitse. "Ei halua" kuulostaa pahemmalta kuin "ei himoitse"...
Kyllä se tällä palstalla vaikuttaa tuo sukupuoli. Mies, joka ei halua ylipainoista vaimoaan on ihan ymmärrettävä ja häntä kehoitetaan etsimään sen sinua kunnioittamattoman läskivalaan tilalle joku, joka huolehtii itsestään, mutta ylipainoista miestä haluamaton nainen on vain ulkonäkökeskeinen ja pinnallinen, jota kehotetaan katsomaan peiliin, kun tuskin itsekään on täydellinen.
Sitä en tiedä miksi näin, näiden logiikka on muutenkin tällä palstalla vähän kummallista. 😂
Sitä vaan, että onko kellään mitään ideaa, mitä tässä tilanteessa pitäisi / voisi tehdä? Kannattaako ottaa asia puheeksi - ja loukata toista verisesti? Vai onko parempi vain vaieta ja jatkaa niin kuin tähänkin asti?