Laihdutus ja verenpaine, onko jollain kokemusta?
Kymmenisen kiloa pudonnut, alapaine edelleen koholla, vaikka yläpaine pudonnut 115-125 välille. Muutama kilo vielä ylipainoa. Tavoite on BMI 23. Onko odotettavissa myös alapaineen normalisoitumista, kun painoa pudotetaan vielä kymmenen kiloa? Aerobista liikuntaa harrastan 3-5 kertaa viikossa ts. pyöräilyä ja sauvakävelyä, kuten minulle suositeltiin. Ruokavalio lähes suolaton.
Kommentit (7)
Mulla ei laihdutus ole koskaan vaikuttanut verenpaineeseen yhtään. Tosin en ole koskaan ollut varsinaisen ylipainoinen, vain vyötärölihava. Nyt on lääkitys.
Ja paljonko se alapaine on? Jätä pöytäsuola ja siirry raffinoimattomaan suolaan ja lisää sitä juomaveteesi.
Alapaine 83 ja 95 välillä, kun mittaan niin, että istun ennen mittausta rauhallisesti paikoillani pari minuuttia. Ap
Mulla taas oli pullukkanakin matala verenpaine, ja laihdutettuani bmi 21:een verenpaine on nykyään ~90/50. Välillä huimaa ylösnoustessa.. olen syönyt jo vuosia normaalisti toki vettä tulee juotua melko paljon n. 3l päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas oli pullukkanakin matala verenpaine, ja laihdutettuani bmi 21:een verenpaine on nykyään ~90/50. Välillä huimaa ylösnoustessa.. olen syönyt jo vuosia normaalisti toki vettä tulee juotua melko paljon n. 3l päivässä.
Tässä oli kyse henkilöstä, jolla on korkea verenpaine.
Vierailija kirjoitti:
Juot liikaa. Sinulle sama juttu, juo vettä, jossa on raffinoimatonta suolaa. Se sekä nostaa alhaisen verenpaineen että laskee korkean. Tietysti koko homma vesittyy, jos samalla syö paljon prosessoitua ruokasuolaa.
Minä myös pudotin 10 kg (bmi 24) ja ainoastaan yläpaine laski. Kohonnut verenpaine todettiin perinnölliseksi ja jouduin aloittamaan lääkityksen.