Parisuhteessa ns. heikko mies ja vahva nainen. Perhe-elämän haasteet?
Tämä taitaa olla yleinen ja sukupolvi toisensa jälkeen toistuva kuvio monessa suomalaisessa suvussa? Osittain tämä on käsittääkseni sotavuosien peruja, kun naisten piti hoitaa itsekseen paljon asioita miesten ollessa rintamalla ja myös sodan jälkeen, kun kaikista miehistä ei enää tavalliseen elämään ollut. Miten sinä olet tällaisen perhe-elämän kokenut? Onko tämä malli toistunut teidän suvussa?
Kommentit (4)
Meillä on toistunut. Äitini on vahva ja minä myös. Mieheni kärsii välillä, koska kävelen ymmärtämättäni hänen ylitseen. Pitäisi pyrkiä enemmän tasavertaisesti kuuntelemaan ja toimimaan yhdessä. Ei ole hyvä olla liian vahva ja itsenäinen. Siinä jää helposti yksin, jos ei osaa ottaa muita huomioon..
Ei ole toistunut. Enemmän kokemusta suhteista joissa molemmat on vahvoja.
Tavallaan ehkä meillä, koska mies on ollut paljon masentunut ja työkyvytön elämässään. Minä taas olen ulkoisilla mittapuilla ns. menestyjä.
En ole kokenut tätä kuviota mitenkään haasteelliseksi itselleni, vaan päinvastoin, minä nautin roolista jossa minä saan päättää paljon. EI mieskään siitä ole valittanut koskaan.
Ajatuksia tai kokemuksia tästä aiheesta?