Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatkakuluista veroilmoitukseen, voinko laittaa julkisen liikenteen hinnan mukaan, vaikka käytän omaa autoa?

Vierailija
25.04.2018 |

Eikö tarkoitus ole laittaa halvin julkisen lippu? (joka on kalliimpi kuin oma auto).
Täytyykö perustella miksi olen käyttänyt bussia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimman julkisen mukaan. Itsellänikin julkisen kustannukset olivat hintavammat kuin kuukausittaiset auton kustannukset.

Niin siellä ohjeissakin lukee. Voit ne käydä vielä läpi, mitkä edellytykset on auton/ julkisen käyttöön.

Vierailija
2/6 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka vai asunnon ja työpaikan välinen matka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti aina julkisen liikenteen mukaan, oman auton käyttö on poikkeus, vaikka tosielämässä näin ei ole.

Itse taistelen verottajan kanssa siitä, että pysäkille on matkaa yli 5 km, sinne saisin mennä omalla autolla, mutta pysäkin lähellä ei ole laillista paikkaa omalle autolle, joten menen sillä töihin. Verottajan mielestä en saisi saada tästä korvauksia, toisaalta verottaja ei voi edellyttää, että auto on jonkun vieraan pihassa tai tienpientareella koko päivän.

Vierailija
4/6 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tarkoitus ole laittaa halvin julkisen lippu? (joka on kalliimpi kuin oma auto).

Siis tä? Miksi oma auto olisi halvempi ja bussi kalliimpi?

Vierailija
5/6 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tä? Miksi oma auto olisi halvempi ja bussi kalliimpi?

Esim. ennen kun Tuusula liittyi hsl:lään, matkahuollon lippu Helsinkiin maksoi ( mitä nyt maksoikaan) ja seutulippu ( olen Espoossa töissä ) maksoi ulkopaikkakuntalaiselle enemmän.

Bensa per kk, vakuutukset ja muut kulut laskin, tuli auton käyttö hieman halvemmaksi kuin julkinen.

Ja täältä perähikiältä ei mennyt julkisia, että pääsisin työajan alkaessa töihin tai jos pääsisin, yhteen suuntaan menisi 2 tuntia, ellei yli vs. autolla 30min. En usko, että nyt hsl myötä paremmaksi muuttunut. Helsinkiin kyllä pääsee, mutta siinä se. Ei kaikki ole siellä töissä.

Vierailija
6/6 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko laittaa halvimman mukaan, vaikka kulkisit kalleimmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi