Kuinka paljon pisteitä saat BDI-kyselystä?
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsearviointi/Pages/BDI.aspx
Millainen elämä sinulla on? Mitä teet? Minkä koet suurimmaksi ongelmaksesi?
Kommentit (6)
sain 8 pistettä, ei masennusta. Olen 37v mies.
- Asun yksin
- Ei lapsia
- Sinkku
- Vakituinen työpaikka
- Kavereita on, mutta viihdyn hyvin yksin
10 - lievä masennus. En koe olevani masentunut. Vielä vuosi sitten oli keskivaikea masennus. Ihmeitä tapahtuu. :)
Nelikymppinen yksinasuva sinkkumies. Työtön. Ei lapsia.
35. En koe olevani masentunut. Hyvä asiantuntija-ammatti, elän omasta valinnastani yksin ja lapsettomana. Mitään multa ei elämästä puuttu, ei aineellisesti eikä muuten.
Saan paljon "aiheettomia" pisteitä eri jutuista jotka mielestäni eivät omassa tapauksesani ole masennuksen merkkejä. Esim: olen aseksuaali, ja tuo testi täräyttää isot masennuspisteet jos seksi ei kiinnosta. Samoin en ole kiinnostunut introverttiyteni takia ihmisseurasta, ja tämäkin automaattisesti lasketaan masennuksen merkiksi. Tai se, etten odota tulevaisuudelta mitään ihmeempää - en kai, kun mulla on jo kaikki mitä toivon.
Vierailija kirjoitti:
35. En koe olevani masentunut. Hyvä asiantuntija-ammatti, elän omasta valinnastani yksin ja lapsettomana. Mitään multa ei elämästä puuttu, ei aineellisesti eikä muuten.
Saan paljon "aiheettomia" pisteitä eri jutuista jotka mielestäni eivät omassa tapauksesani ole masennuksen merkkejä. Esim: olen aseksuaali, ja tuo testi täräyttää isot masennuspisteet jos seksi ei kiinnosta. Samoin en ole kiinnostunut introverttiyteni takia ihmisseurasta, ja tämäkin automaattisesti lasketaan masennuksen merkiksi. Tai se, etten odota tulevaisuudelta mitään ihmeempää - en kai, kun mulla on jo kaikki mitä toivon.
Aseksuaalina kyllä saa nolla pistettä, koska oletettavasti kiinnostus sukupuolielämään on silloin pysynyt ennallaan.
"Kuin ennen" ja "muuttunut" "aiempaa vähemmän" on ne avainsanat, millä mitataan onko mieli ajelehtinut masennuksen puolelle. Jos on yhtä kiinnostunut ihmisseurasta kuin ennen - ja on introvertiksi kokenut itsensä aina - niin siitäkin tulee nolla. "Olen edelleen kiinnostunut muista ihmisistä" siis jos tilanne ei ole muuttunut huonompaan ja on itse siihen tyytyväinen.
23! Vielä helmikuussa tuli 30 pistettä. Elämä on aika perseestä, mutta paranemaan päin. Suurin ongalmani on masennus.